סערת פארק מרום נווה: זייברט שוחח עם זינגר

ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט שוחח עם ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר בנוגע לסגירת פארק מרום נווה לתושבים שאינם מתגוררים ברמת גן: "בב,ב לא מדירים חילונים" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

סערת סגירת פארק מרום נווה ברמת גן לכניסתם של תושבי בני ברק בימי חול המועד סוכות הביאה את ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט להתערב בפרשה.

זייברט פנה לישראל זינגר, ראש עיריית רמת גן והעלה בפניו את החומרה שבדבר אי-כניסתם של תושבי בני ברק למתחם, הן מההיבט החוקי והן מההיבט האנושי.

כזכור, אמש פורסם ב"כיכר השבת" כי בכוונת עיריית רמת גן לסגור את הפארק לכניסת תושבי ערים אחרות. בהודעה שפורסמה נמסר, כי פקחים יבדקו תעודות זהות בכניסה לפארק ותיסגר הכניסה לפארק מרחוב חזו"א, מטעמי חירום.

כאמור, ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט החליט להתערב בעניין ונפגש היום (חמישי) עם עמיתו, ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר. בשיחתו עם זינגר הדגיש ראש עיריית בני ברק, כי הוא תמה מאוד על הודעה מסוג זה, שכן גם אם לא הובהר בהודעה, מובן ממנה שהכוונה הינה לילדי העיר בני ברק, ולעומת זאת, בני ברק, לדוגמא, אינה מונעת מתלמידים מהעיר רמת גן החפצים ללמוד בעיר בני ברק או צעדים מפלים אחרים.

זייברט הוסיף כי בחודשים הקרובים של תקופת החורף ניגשת עיריית בני ברק לביצוע פרוייקט רחב-היקף בעלות של עשרה מליון שקל לפיתוח ולשדרוג עשר גינות ברחבי העיר, ובהן פארק גבעת-הזית שבצפון העיר ופארק גהה שבדרומה, ובעשר הגינות יותקנו מתקני משחקים חדשים ורבים וישתל דשא סינתטי, כך שמדובר בחודשים אחדים בלבד שיש חוסר בגינות באזור הסמוך לרמת-גן, ואין כל הצדקה והגינות בסגירת פארק מרום נווה, בפני ילדי העיר בני ברק.

זינגר מצידו טען כי אין בכוונת עיריית רמת-גן להפלות את הילדים מהעיר השכנה, אלא למנוע צפיפות יתר בפארק.
אברהם טננבוים, מזכיר עיריית בני ברק ציין כי לפני שנים אחדות היה מקרה דומה, כאשר באחת מערי השרון מנעו כניסת ילדים מערים אחרות. הנושא הגיע לבירור משפטי, ובו הובהר לעירייה שחל איסור מוחלט לנעול את שערי הפארק ולמנוע כניסת ילדים מערים אחרות והדבר מנוגד לחלוטין לחוק.

לדבריו, איש בעיריית בני ברק אינו סבור שלראש עיריית רמת-גן ישנה כוונה לאפליית ילדי העיר השכנה, מטעמים דתיים, שכן בינו לבין ראש עיריית בני ברק שוררים יחסי ידידות, אך יתכן שישנם תושבים בשכונה, שעינם צרה בכניסתם של ילדים חרדיים לפארק השכונתי, והם המפעילים לחץ לפעול בדרך שלילית זו.

כאמור, אמש פורסם ב"כיכר השבת" בדבר האפשרות להדרת חרדים מהפארק. תושב העיר קבל על כך בשיחה עם "כיכר השבת" ואמר כי "בעצם העומס עליה מדברת העירייה, נוצר בעקבות הגעת תושבי העיר בני ברק החרדים משום שבכל ימות השנה המקום ריק מבני באדם ורק בחול המועד כשהחרדים בחופשה ישנו עומס ואם ההחלטה מגיע דווקא אז, אז מהי זו אם לא הדרת חרדים באופן מרומז או בשיטה חדשה שלא נשים לב אליה?".

מעיריית רמת גן נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי היא מכחישה באופן מוחלט את הטענות בדבר הדרת ציבור כלשהו מפארק מרום נווה: "מעולם לא נאסרה, ולא תיאסר, באופן גורף כניסתם של תושבי בני ברק או ערים אחרות לפארק מרום נווה".

לדבריהם, "השינויים בהסדרי הכניסה בימי חוה"מ סוכות נדרשים אך ורק בשל המלצות הבטיחות, שנועדו להגן על הציבור המבלה בפארק. במגבלות מכסת המבקרים, יורשו להיכנס לפארק הן תושבי רמת-גן והן תושבי ערים אחרות. שער הכניסה מרחוב חזון איש נסגר, אך ורק על מנת שיוכל לשמש כשער חירום בעת הצורך, ולא מכל סיבה אחרת כפי שנטען".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר