בבית החולים חששו לאירוע לבבי

דרמה בצאנז: הרבי איבד את הכרתו ביום הכיפורים

לא כזה יום כיפור רצו חסידי צאנז: בשעת לילה, כשהוא קורא את "שיר הכבוד", איבד האדמו"ר מצאנז את הכרתו ונזקק להתפנות לטיפול בבית חולים, שם חששו כי עבר אירוע לבבי אולם החליטו לשחרר אותו בבוקרו של יום. חסידים ל'כיכר השבת': "במשך כל החודש אלול האחרון האדמו"ר שליט"א מיעט בשעות שינה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מצאנז (צילום: משה גולדשטיין)

החסידים שהגיעו להסתופף בצילו של האדמו"ר מצאנז ביום הקדוש לא ציפו לדרמה שהתחוללה בליל החג שעה שהאדמו"ר איבד את הכרתו ונזקק לטיפול רפואי בבית החולים.

בחסידות צאנז, נוהגים לומר את "שיר הכבוד" לאחר תפילת ערבית של ליל יום הכיפורים כאשר לאחר מכן נוהג האדמו"ר להישאר ער במשך כל הלילה וללמוד את סדר עבודתו של הכהן הגדול בבית המקדש.

רבע שעה לאחר חצות, במהלך אמירת שיר הכבוד התחוללה הדרמה כאשר המקורבים שמו לב שהרבי לפתע התעלף במקומו.

המשב"ק הרב אברהם דייטש עורר אותו והעניק לו עזרה רפואה ראשונית ומייד לאחר מכן פינו אותו הגבאים רגלית אל המרכז הרפואי לניאדו הנמצא בסמוך.

האדמו"ר מצאנז בתשליך, בערב יום כיפור (צילום: איתן אלחדז)

רופאים בכירים ששהו בבית החולים בתורנות חג החליטו לאחר קיום בדיקות מקיפות לאשפז את האדמו"ר למהלך הלילה כשבבוקר הוא שוחרר לרווחת החסידים.

הרבי אף קיבל עירוי בבית החולים מחשש שמדובר אירוע לבבי. באותו זמן נאמרו תהילים בבית המדרש לשלומו של האדמו"ר.

לדברי החסידים מדובר היה בחולשה שהשפיעה על מצב בריאותו. לטענתם, "במשך כל החודש אלול האחרון הוא מיעט בשינה ובערב החג אף נערך טיש עד שעה מאוחרת".

בחסידות מציינים כי שעה קודם כל נדרי אמר הרבי כי הוא "חלש מאוד בגלל הצרות" שעבר העם היהודי לאחרונה. עוד מציינים כי הרבי נוהג כל שנה לברך את יתומי החצר, כשהשנה ניגשו אליו 17 יתומים, ויתכן שהקושי הרגשי בכך גבר עליו.

לשמחת החסידים, חש האדמו"ר במהלך היום בטוב ואף ניגש בעצמו לפני התיבה לתפילת מוסף וכן לתפילת נעילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר