הלברטל: המרחם על תרנגולים סופו להתאכזר לחרדים

החסודים של המדינה, אותם אלו שרוממות צער התרנגולים בגרונם, עוד יתאכזרו לבני אדם - בפרט אם הם חרדים. אילו היה הרב אלישיב בחיים לא הייתה העזה כזו בכלל (דעות, חרדים)

עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת |
כותב השורות, דב הלברטל (צילום: קובי ישעיהו)

השרים החסודים של המדינה, אלו שרוממות צער התרנגולים בגרונם, עוד יתאכזרו לבני אדם. בפרט אם הם חרדים.

איך מעיז שר לקום ולומר שיש להפסיק את מנהג הכפרות בתרנגולים. מה הוא מבין בכלל ביהדות. אילו היה הרב אלישיב בחיים, לא הייתה העזה כזו בכלל. גם לא מצד חוגים חרדים מסוימים. הוא הקפיד על מנהג זה, עד שטען שבארץ ישראל כולם חייבים בו - גם אלה שנהגו אחרת.

בכנות אומר, איני מבין כלל מה ההבדל בין צער התרנגולים, לצערו של התינוק שעושים לו ברית מילה. ברית המילה יהיה השלב הבא במאבק על צער בעלי חיים. שהרי החילונים מאמינים שצער בעלי החיים נעלה על צער האדם. הרי לא איכפת לשר הרווחה שהחולים במסדרונות. איכפת לו מתרנגולים.

לאחר שהתינוק יוגדר כבעל חיים, תיאסר המילה. כי היא פגיעה אכזרית, המבוצעת בניגוד לרצונו של התינוק הצווח, בלתי הדירה, ונוגדת את חוקי היסוד של כבוד האדם, חופש הביטוי וחופש הפרט. צער התרנגולים אינו נוגד רשימה ארוכה כזו של חוקי יסוד. רוח זו, החלה כבר לנשב בבג"ץ שצידד באימא שסירבה למול את בנה.

אולי גם יהיה חוק יסוד שיאכוף על צמחונות. בנימוק של הערך האוניברסאלי המתגלם בגן עדן. באדם הראשון שנאסר בבשר. יגידו גם שזה יותר בריא, והרי התורה מצווה להישמר על נפשותינו.

כמה חמלה יש במדינה לבעלי חיים. יש המעדיפים לגדל כלב על פני ילד. הוא נאמן וצייתן יותר. יש המעדיפים חתולים או תוכי. בפרט אם מדובר בנישואי אותו סוג. יש גם חברי כנסת המגדלים כלב. שהרי בהוליווד זה מקובל.

הכול מאותו שורש: הגיוס. הגיור. נישואי התערובת. הדרת נשים. התרנגולים. כך הוא כשההומניזם, האדם במרכז ההוויה, והליברליזם, הם הלפיד המאיר את נשמת האומה.

מראש ניתן לומר, כל נגיעה של פוליטיקאים חילונים בעניין דתי, הוא אנטי יהודי. וזו היא בעצם מטרתם – להכחיד את היהדות. לא התרנגולים איכפת להם. הם רוצים ליצור דת חדשה, הישראליות. כאילו לא התורה היא שהביאה לעולם את המושג צער בעלי חיים, באותן תקופות בהן היו הגויים על העצים.

אגב, ראש הממשלה ודאי עבר על צער בעלי חיים בבשר הפיגולים שאכל. לכל הדעות אסור להרוג חזיר כדי לאוכלו.
ועוד אגב, היכן הם השמאלנים הרגישים לחופש הדת של הערבים. שערו בנפשכם שממשלת ישראל הייתה מבטלת מנהג מיוסד של ערבים. רק חישבו על שוועת ארגוני השמאל. על ההפגנות. על האו"ם. על הבג"ץ.

אך כפי שכבר אמרנו, מי שמרחם על התרנגולים, סופו להתאכזר לבני אדם, בפרט ליהודים. זה כבר היה בהיסטוריה. אנשים ליטפו כלבים והרגו יהודים. הלב אינו יכול להכיל שתי אהבות. או שאוהבים בעלי חיים, או בני אדם. והדבר הזה קורה ויקרה במדינת ישראל. עוד תראו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר