הקרב על הרב

דגל התורה לא תתמוך ברב עמאר: 'פסיקותיו בעייתיות'

המירוץ לרבנות ירושלים מתלהט: בכיר בתנועת "דגל התורה" אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי התנועה צפוייה להתנגד למועמדותו של הרב הראשי לשעבר הגר"ש עמאר - ללא קשר לדיל שהשיג עם הרב אריה שטרן. "לא נתמוך ברב עמאר בגלל הדעות והפסיקות ההלכתיות שלו" נימק הגורם את דבריו • סיקור מיוחד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |

הסערה הפנימית בציבור הספרדי בעקבות הגשת מועמדותו של הגאון רבי שלמה משה עמאר והתמודדותו לתפקיד רבה של העיר ירושלים, משפיעה גם על התנועה הליטאית דגל התורה.

גורם בכיר בתנועה אמר הערב (שני) ל"כיכר השבת" כי התנועה לא תתמוך לא במועמדותו של הרב שטרן ולא במועמדותו של הרב עמאר.

הבעיה בתמיכה ברב עמאר הינה הדיל שנוצר עם הרב שטרן? נשאל הגורם הבכיר וענה: "לא רק הדיל הינו הבעייה, אלא עצם התמיכה בכל אחד מן המועמדים הללו מצד עצמה הינה בעייתית".

לדבריו: "לא נתמוך ברב שטרן בגלל הדעות והפסיקות שלו וכמו כן לא נתמוך ברב עמאר בגלל הדעות והפסיקות ההלכתיות שלו" אומר הגורם הבכיר בתנועה הליטאית ומתכוון בין היתר להתרת גיורי צה"ל על ידי הרב עמאר במהלך כהונתו כרב הראשי - מה שקומם נגדו את העולם הליטאי.

מודעות שהופצו נגד הרב עמאר בעקבות פרשת הגיורים (צילום: ארכיון כיכר השבת)

גורמים נוספים מזכירים כי ההתנגדות לרב עמאר על ידי גדולי התורה הליטאיים הייתה נחרצת ביותר, זאת בעקבות כמה מפסיקותיו בנושא הגיורים בעת כהונתו כראשון לציון וכרב ראשי לישראל. בנוסף, לדבריהם ההתנגדות של גדולי ישראל הליטאיים למועמדותו של הרב שטרן הינה עקרונית אף היא.

כזכור, בחודשים האחרונים פורסמו מספר תחקירים בביטאון הליטאי "יתד נאמן" כנגד פסיקותיו של הרב שטרן, תוך הצהרה מפורשת כי אין לתמוך במועמדותו שהינה בעייתית מבחינת ציבור בני התורה.

בשעות הערב חשף "כיכר השבת" כי הגאון רבי משה חיים לאו, בנו של הרב הראשי לתל אביב הגאון רבי ישראל מאיר לאו, מצטרף גם הוא למירוץ לרבנות ירושלים, וצפוי להגיש מחר את מועמדותו לתפקיד.

לדברי מקורביו, מנוי וגמור עמו להתמודד לתפקיד הנכבד. יצויין, כי בכך נפתח הקרב הפנימי בתוככי הציבור החרדי כאשר מצד אחד ניצבת ברקע מועמדותו של הגאון רבי אליהו שלזינגר רבה של שכונת גילה בירושלים הנתמך לדבריו על ידי גדולי ישראל, ומצד שני כעת ניצבת גם מועמדותו הצפויה של הרב לאו שעשוי אף הוא לזכות בתמיכת נציגי תנועת הציבור החרדי החברים בגוף הבוחר.

מקורבי הרב לאו אמרו בשיחה ל"כיכר השבת": "אין ספק שבקרב הנציגים החרדים הן מאגודת ישראל והן מדגל התורה הוא זוכה לתמיכה מקיר לקיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות