הרב אליהו שלזינגר: "קמפיין החרד"קים - ארסי ובוטה"

המועמד לרבנות ירושלים תוקף את הקמפיין נגד החיילים החרדים: "אדם שלא יכול ללמוד ולא מוצא את מקומו בישיבה והוא מחליט על דעת רבותיו להתגייס, יזרקו אבנים על ראשו?"

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב אליהו שלזינגר (צילום: שלומי כהן)

מתייצב לצד החיילים החרדים: המועמדים לרבנות ירושלים טרם התייחסו לנושאים העומדים על הפרק בציבור החרדי, אך אחד מהם - הרב אליהו שלזינגר, בחר לתקוף את חזרתו של קמפיין החרד"קים נגד חיילי צה"ל החרדים, וטוען כי מדובר בקמפיין ארסי ובוטה.

בשיחה עם "כיכר השבת", נשמע הרב נחרץ בדבריו."אני פשוט מזועזע מזה. מה באמת הם רוצים? באמת - זה מה שאנחנו צריכים? זה עשוי מתוך חוסר מחשבה. הקמפיין הזה נורא ואני לא יכול לקבל זאת".

"זה גורם לשנאת חינם", מוסיף הרב שלזינגר. "אני לא יודע להיכן הקמפיין הזה יכול להגיע", הוא מוסיף ותוהה: "בשביל מה צריך את זה - את מי זה מעניין? אדם שרוצה להתגייס ומרגיש שהוא לא יכול להישאר בישיבה והרבנים אמרו לו להתגייס, אז צריך לקרב אותו ולא להרחיק אותו".

הרב סבור כי הקמפיין החל עם הדיבורים על חקיקת חוק הגיוס. "אף פעם לא היה קמפיין כזה ואני חושב שזה בא מרגע שהתחילו להילחם נגד בני הישיבות ויוצרי הקמפיין החלו להילחם באלו המתגייסים".

לדבריו, "אין שום קשר בין הנושאים. אדם שלא יכול ללמוד ולא מוצא את מקומו בישיבה והוא מחליט על דעת רבותיו להתגייס, מגיע לו שיזרקו אבנים על ראשו? לא לצרף אותו למניין? איך אפשר להסכים לדבר כזה. אני לא מקבל את זה. לא יכול לקבל את זה".

עוד מוסיף הרב שלזינגר: "זו דעתי ודעת כל גדולי התורה נגד הקמפיין הזה. אף אחד מגדולי התורה לא מוכן לקבל את הקמפיין הזה".

בקמפיין החרד"קים ששב בערב חג הסוכות נכתבו ציטוטים חריפים כנגד החיילים החרדים: "הם זקוקים לפרה חולבת, הם מחפשים בחורים כשרוניים, הם יודעים שגם אם את כאמא לא מאמינה בכישורים של יצחק, הרי שעם עוד קצת מוטיבציה אפשר להרים אותו לרמה גבוהה. אלא שבמקום להשקיע את זה בתורה, הם מעדיפים להשקיע את זה בלימודי בגרויות ואקדמיה, כיוון ששם יש הרבה כסף..."

עוד נכתב: "פעם יש להם בעיה עם הכובעים ופעם מתעופפים להם הספרים לכל רוח, במקום שהכובע יעמוד על הראש, עומד הוא על מקל נדודים, ואת מקומו של הכובע ממלא שער פוני של טמבל גלוי ראש "עם ציצית" ומעליון שלל הצעות לסייע לבנינו המתקשה..."

בחלק אחר של המודעה נאמר כי "החרד"ק" מנסה להרשים בידיעות תורניות כששוב נעשה דימוי לחזיר המציג את טלפיו כסימן לטהרתו. "הוא מנסה להרשים עם ידיעות מצחיקות מהגמרא ממש כמו דבר אחר שפושט טלפיו ואומר ראו כשר אני, גועל נפש, פו!". מודעה נוספת שהופצה במסגרת הקמפיין מכוונת נגד הקמפוסים החרדים והעמותות המממנות את הלומדים בהם, "איך נולדו מיליון משומדים" שואלת המודעה ומאשימה בכך את תנועת ההשכלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר