בית שמש: העירייה החרדית חיללה את השמיטה

תושבי רמת בית שמש נדהמו להתעורר לכל עבודות גינון שנעשו סמוך לביתם, תוך חילול השמיטה • עיריית בית שמש: "מדובר בעובד קבלן ערבי שלא ידע את הנהלים" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |

בבית שמש מותר: בערי ישראל שובתים ממלאכה בעבודות גינון בשנת השמיטה, כך גם חקלאים וכל העוסקים במקצוע. אולם הבוקר (ראשון) נדהמו תושבי שכונת רמת בית שמש א' לגלות כי ארבעה עובדי עיריית בית שמש עסקו בפעולות גינון בשכונה.

העבודות נמשכו למרות שתושבי החרדים של השכונה ביקשו מהם לחדול מהעבודות בשל חילול שנת השמיטה.

עד ראייה סיפר ל"כיכר השבת" על שראו עיניו: "הם התחילו לעבוד בשעה 07:00. ישנתי בסוכה ושמעתי אותם עובדים ושעה לאחר מכן כשירדתי לתפילה ראיתי אותם עדיין עובדים יחד עם המפקח שלהם. בעקבות כך הלכתי לרב ושאלתי אותו האם מותר לעשות זאת. הוא הגיע למקום ופסק שאסור לעשות זאת מפני שזה גורם להצמיח".

"מדובר בשערורייה של ממש משום שראש העיר הוא חרדי וכך גם רוב חברי המועצה חובשי כיפה שחורה לראשיהם. אני מתפלא על כך שהם לא אסרו על עובדי העירייה לעבוד בעבודות גינון בשנת השמיטה", קובל התושב. "אני מקווה שזו תהיה הפעם האחרונה שבה אנחנו רואים מחזה מביש כזה". הוסיף.

דובר עיריית בית שמש, מתי רוזנצוויג, מסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "בשיחה חריפה שקיים הבוקר ראש העיר משה אבוטבול והממונה על שפע הרב שמעון גולדברג עם מנהל האגף מר שאול פוקס העבודות הופסקו מידית והובהרו וחודדו שוב הנהלים לגבי שנת השמיטה לעצם המקרה מדובר בעובד ערבי השייך לקבלן שזכה ולא ידע מהנחיות הללו בתקווה שמקרים אלו לא ישנו . הציבור נקרא לידע מידית על חס ושלום חריגה מנוהל שמירת שנת השמיטה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר