בכולל פולין שוקלים לקיים הפגנה כנגד חילול הקברים בהר הזיתים

בעקבות המשך חילול הקברים בהר הזיתים על ידי ערבים, שוקלים אנשי 'כולל פולין' להפגין נגד אוזלת היד של המשטרה ואולי אף להקים חברת שמירה פרטית שתפעל במקום (חדשות, חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

בעקבות המקרים החוזרים ונשים של חילול חלקת בתי הקברות של חסידות גור בהר הזיתים בירושלים, אנשי "כולל פולין" שוקלים לקיים עצרת מחאה בהשתתפות ראשי ישיבות ורבנים. לפי גורמים בחסידות, במידה והמשטרה לא תפעל באופן מיידי למנוע הישנות של מקרים אלו, הם יקימו צוותי אבטחה משלהם.

ישראל טירנוהר, דובר כולל פולין המחזיק בחלקת הקברים המחוללת אמר ל"כיכר השבת": "אנחנו המומים ומזועזעים ואנחנו מתקשים לעכל שבמדינת היהודים פורעים ערבים חוזרים שוב ושוב אל בית הקברות והורסים מצבות. הם עושים זאת במשך כמה שעות ואיש לא מונע מהם זאת".

הוא מותח ביקורת נגד המשטרה ואומר כי "היא לא עושה שום דבר. המשטרה מגלה אוזלת יד". לדבריו, "לא ייתכן שכל כמה ימים נגלה כי ערבים הרסו קברים בהר הזיתים, הגיע הזמן לעשות לכך סוף".

לצד הביקורת והתקווה כי המשטרה תנקוט בצעדים ממשים נגד הפורעים, הוא מעביר מסר ברור באשר לצעדים בהם הם עצמם ינקטו. "אם המשטרה לא נוקטת בצעדים כדי למנוע את הישנות המקרים אנחנו ניקח את העניינים לידיים. עדיין יש לנו תקווה שהמשטרה תעשה משהו למרות שבינתיים זה לא נראה כך. אנחנו נקיים שם שמירה. ייתכן ונקיים הפגנות בהשתתפות ראשי ישיבות".

חודש אחרי המקרה הקודם, פורעים, כל הנראה ערבים, השחיתו אתמול (ראשון) בפעם נוספת את מצבותיהם של רבנים הטמונים בהר הזיתים, כשבין היתר שברו וניתצו את מצבתו של האדמו"ר רבי ישראל דן טאוב בעל הנחלת דן ממודזיץ זצ"ל.

בחודש האחרון חיללו פורעים את קברו של הגה"ח רבי איצ׳ה מאיר לוין זצ"ל - נכד לאדמו"רי החסידות, חתן ה"אמרי אמת" שבהוראתו נכנס לעסקנות והפך לאחד העסקנים החשובים של החסידות.

חילולי הקברים בהר הזיתים בירושלים, גורמים לתחושות קשות בקרב קרובי משפחתם של הטמונים במקום, כמו גם בקרב כלל היהדות החרדית הכאובה על חילול קברי ישראל וביזויים של המתים.

במשטרה לא הגיבו לפניות "כיכר השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר