הבחירות לרבנות ירושלים

יממה קריטית: 'דגל' תבדוק את מאגר תומכי המועמדים

תנועת "דגל התורה" תיפגש עם המתמודדים החרדים לתפקיד רבנות ירושלים בכדי להכריע על זהות המועמד שיזכה לתמיכתה. בפגישה, ייבחנו מאגרי הקולות של הרבנים הגרמ"ח לאו והגר"א שלזינגר, כאשר בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להביס את מועמד הד"לים יזכה בתמיכה. גורם ב'דגל': "אנו לא עובדים בפזיזות" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב לאו והרב שלזינגר (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

היממה המכריעה: בדגל התורה לא מתרגשים מהביקורת שמפנים כלפיהם גורמים שונים באגודת ישראל על הצורך לקבל הכרעה מהירה במי יש לתמוך כמועמד לתפקיד רבה הראשי האשכנזי של ירושלים, ומבהירים כי יש לפעול באופן מחושב.

"אנחנו לא עובדים בפזיזות ומתוך שליפה מהמותן רק בגלל קשר אישי עם מועמד כזה או אחר", משגרים שם עקיצה לכיוון עמיתיהם בתנועה החסידית. "בכלל," הם מדגישים "זו טעות לומר 'דגל התורה' משום שבנושא החשוב הזה יהדות התורה פועלת כגוש אחד".

יו''ר מרכז אגודת ישראל בירושלים מאיר פרוש ויו"ר סיעת יהדות התורה במועצת העיר אליעזר ראוכברגר עובדים בשיתוף פעולה ובתיאום מלא כמו גם עם עוד שאר ממרכיבי אגו״י ומקבלים את ההכרעות יחד, טוענים בתנועה.

"לגופם של דברים", מדגישים בדגל התורה "ההכרעה תתקבל ביום-יומיים הקרובים זאת אחרי בדיקת היתכנות מדוקדקת של מירב הסיכויים של כל אחד מהמועמדים הפוטנציאלים לגבור ולהביס את הרב אריה שטרן מועמד הציונות הדתית".

מלכתחילה, ניסו לבדוק ביהדות התורה האם יש היתכנות שהרב יעקב שפירא ירוץ בסופו של דבר עד תום המירוץ ובמידה ואינו פועל בתיאום עם הרב שטרן נשקלה אף האפשרות לתמיכה בו. כעת, נדמה כי הציונות הדתית כן פועלת בתיאום ולכן האפשרות הזאת ירדה ככל הנראה מעל הפרק, כך אומר גורם במפלגה.

לגבי הבחירה במי משני המועמדים החרדים הרבנים לאו ושלזינגר אומרים הגורמים כי "אם בתחילה היה נדמה שהסיכויים הינם 80;20 לטובת המועמד השני וכי הניצחון מובטח בכיסם והמאבק מבחינתינו אבוד לחלוטין, הרי שבבחינה מחודשת של הדברים נראה כעת כי הסיכויים לנצח אינם מופרכים, נגדיר זאת כעת 60:40 לרעתינו אך הניצחון איננו חלום באספמיה".

לפיכך, אומרים הגורמים, הרי שלאחר הפגישה אצל מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן בה ניתן להם "חבל ארוך" כהגדרתם לבחינת נתוני השטח, יישבו בכירי הסיעה עם הרבנים ונציגיהם ויבדקו לעומק את סיכוייהם לנצח את הרב שטרן ולפי זה תתקבל ההכרעה.

ל"כיכר השבת" נודע כי היום (שני) בערב צפויים העסקנים לפגוש את הרב אליהו שלזינגר ונציגיו ומחר צפויים לפגוש את הרב משה חיים לאו כאשר במהלך הפגישות ייבחן מאגר הקולות הטבעי של כל מועמד וכן השאלה עד כמה הוא יכול לסחוף אחריו קולות מקרב חברי הגוף הבוחר הציונים דתיים והמסורתיים.

"הכל ייבחן באופן הוגן ומקצועי ומי שיוכיח שמסוגל לפחות "על הנייר" לנצח את הרב שטרן בו נתמוך". אומרים בדגל התורה ומבהירים: "אין פה שום סינטימנטים אישיים. המועמד שלנו צריך להוכיח שהוא יכול להביא תמיכה חרדית מלאה פלוס נציגים שאינם מהמאגר הטבעי, ולפי זה נחליט ונכריע על תמיכה באחד המועמדים".

כאמור, הצפי הינו שביומיים הקרובים תתקבל ההכרעה בסוגיה והיהדות החרדית תצא מלוכדת סביב מועמד אחד לבחירות הקרובות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר