ראש העיר אלעד ישראל פרוש: "רב לא צריך להתערב בפוליטיקה"

ראש עיריית אלעד סיפק התבטאות שנויה במחלוקת כאשר הצהיר כי רבנים אינם צריכים להתערב בפוליטיקה: "את הדברים הפוליטיים ראש העיר צריך לנהל ולא הרב" (חדשות, חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ראש העיר אלעד ישראל פרוש (צילום: יעקב לביא, כיכר השבת)

ושוב התבטאות מסעירה שיוצאת מהעיר החרדית אלעד: ראש העירייה, ישראל פרוש, התבטא אתמול (שני) באומרו כי תפקידם של רבנים הוא לעסוק בנושא הלכה ומנגד תפקידו של ראש עיר הוא לעסוק בפוליטיקה ומדבריו הובן כי אל לרבנים להתעסק בפוליטיקה.

את הדברים הללו אמר פרוש בפאנל ראשי ערים שנערך בלשכתו של ראש עיריית בני ברק ותוכנו שודר ברדיו קול חי'. לקראת סיום השעה הראשונה בתוכנית ביקש המגיש בצלאל קאהן מראש הערים לשמוע את דעתם בנושא טיפולם בשמיטה.

"אני הייתי רוצה לסיים עם משהו יהודי דווקא", ביקש המגיש. "אנחנו בשנת שמיטה והרשויות החרדיות נערכות בנושא של גינון ונושאים נוספים. אני רוצה התייחסות של מי מראשי הערים שיושב כאן שיש לו מה לומר על זה, יש התייחסות שונה לגמרי בשנה הזאת?". תהה.

על כך השיב ראש העיר אלעד ללא כל היסוס: "אני חושב שראש עיר חרדי אין לו בכלל מה לומר בנושא השמיטה, צריך לקחת את המרא דאתרא ולתת לו את הסמכויות של כל נושא השמיטה ולתת לו את כל מה שצריך".

בעקבות יחסיו השברירים עם רב העיר הרב גרוסמן, הקשה בציניות המגיש הנוסף יוסי שווינגר, האם ראש העיר אכן נתן את הסמכות לרב העיר ופרוש השיב "את זה נתתי לרב גרוסמן".

פרוש הבהיר כי "לרבנים צריך לתת את הדברים הרוחניים ואותם הם צריכים לנהל, את הדברים הפוליטיים ראש העיר צריך לנהל ולא הרב".

בתגובה לכך נזף בו המגיש ואמר "אני חושב שזו הכרזה קצת חריפה", פרוש השיב "אני לא יודע לאיפה לקחת את זה". שווינגר הסביר את דבריו "כי רב צריך להתערב בכל נושא, הוא הרי עיני העדה". המגיש קאהן התייצב לצד פרוש וניסה להסביר את עמדתו "לכן בחרו בראש העיר כראש העיר וברב העיר כרב העיר".

מעיריית אלעד נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "ראש העיר אמר דבר מאוד פשוט: נושאים רוחניים מוטלים לפתחיהם של הרבנים, בעוד את המטלות הגשמיות, כמו פעילות מול משרדי הממשלה, ופינוי האשפה בעיר אמורים ראשי העיר לעשות. הדברים פשוטים. נאחל חג שמח והאמת והשלום אהבו".

זו אינה הפעם הראשונה שבה מתבטאים אישי ציבור חרדים בנושא עיסוק הרבנים בתחומים שאינם קשורים בהכרח להלכה לפרוש קדם גורם אחר במפלגת 'יהדות התורה', מנחם שפירא שמו שאמר בתקופת הבחירות המוניציפליות כי על הרבנים להתעסק רק בהלכה וכי אינם מבינים בפוליטיקה, כשהוא רומז כי אל להם להתעסק בפוליטיקה. את הדברים הוא אמר במפגש עם אברכים וגבאי בתי כנסת בעיר אלעד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר