סערה: נתניהו וכץ מתכוונים למנות את "הלוחם בחרדים" לתפקיד בכיר

העיתון "ידיעות אחרונות" חשף דיל בין בנימין נתניהו וישראל כץ למינוי משה שטרית לתפקיד בכיר בליכוד. ח"כ מוזס ל"כיכר השבת": "זה מינוי חמור מאוד, שטרית לחם ולוחם נגד החרדים בבית שמש". גורמים בעיריית בית שמש: "זה גט כריתות לציבור החרדי" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ' בתשרי תשע"ה | 14.10.14
נתניהו וכץ (Kobi Gideon / GPO)

סערה בליכוד: העיתון "ידיעות אחרונות" חשף היום (שלישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ רוקחים יחד דיל פוליטי במסגרתו ימונו מקורבים לתפקידים בכירים בצמרת המפלגה על רקע רצונו של נתניהו לקיים בחירות מהירות לראשות הליכוד לאחר פרישת גדעון סער.

בין היתר סוכם בין נתניהו וכץ להדיח את מנכ"ל הליכוד גדי אריאלי ולמנות לתפקיד המנכ"ל והסמנכ"ל שני מקורבים - קובי צורף מקורבו של נתניהו ימונה למנכ"ל הליכוד, ומשה שטרית מקורבו של השר ישראל כץ ימונה לתפקיד סמנכ"ל תנועת הליכוד. משה שטרית הוא בנה של קטי שטרית, ראש המטה של שר התחבורה כץ, מה שמעורר את זעמם של הליכודניקים, הטוענים ל"חזירות פוליטית" כלשונם.

אלא, שלא רק הליכודניקים כועסים על המינוי הצפוי של שטרית באמצעות הדיל, גם החרדים להם יחסים לא טובים בלשון המעטה עם שטרית הביעו את חששם ממינויו. שטרית האם, הייתה מהפעילות הבולטות למען פילוג בית שמש לשתי ערים, ובשיאו של המאבק בעיר אף הצהירה שהיא "לא רוצה לממן את החרדים". גם לשטרית הבן מתיחות עם המגזר החרדי, בין היתר על רקע סוגיית בית שמש.

חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס מותח ביקורת נוקבת כנגד המינוי הצפוי ואומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי משה שטרית הוא לוחם מוכר כנגד החרדים. "הוא לא רק לחם בעבר אלא גם לוחם בהווה. מדובר במינוי חמור מאוד והליכוד כנראה החליט להתנתק באמת מהציבור החרדי".

מוזס מעריך כי ייתכן ונתניהו רוצה במינוי שטרית בכדי שבקמפיין הבחירות הבא שלו הוא יוכל להשתמש במלחמה שהייתה בבית שמש ואולי לגרוף באמצעותה קולות נוספים: "כנראה שנתניהו עוד ייקח את התווית של 'יש עתיד' במערכת הבחירות הבאה, הוא כבר יכול לקחת את המלחמה בבית שמש ולהשית את זה על כלל המדינה. להפריד את בית שמש ואולי אחר כך להפריד כל אזור שיש בו חרדים וחילונים. זה חמור מאוד".

"אם אני רוצה ללמד זכות אחרי יום הכיפורים על נתניהו" מוסיף מוזס, "זה שנתניהו לא כל-כך מעורה בכך שבנה של קטי שטרית לוחם בחרדים בבית שמש. אלה שכן יודעים אשמים". לדבריו: "אני עוד לא יודע מה יהיה עם מנכ"ל הליכוד החדש אך אני מבטיח לך שכשהוא יבוא למשא ומתן קואליציוני עתידי - לא יהיה לו שום משקל", אומר מוזס.

באותה נשימה עוקץ מוזס את נתניהו: "הוא צריך אותו (את שטרית. צ.ג) כדי שיעיף לו את דנון וכדי שיחזרו לכיוון שלו, הוא צריך לארגן את הליכוד כי נתניהו לא יכול לחיות ככה".

גורם בעיריית בית שמש מתח גם הוא ביקורת כנגד המינוי הצפוי ואמר ל"כיכר השבת": "כי בעוד בליכוד מדברים כל הזמן על כך שהם רוצים את המפלגות החרדיות לצידם, הם באים בדלת האחורית ועושים את הפעולה ההפוכה שהיא אולי הפעולה הכי גרועה שהם יכלו לעשות כדי להרחיק את החרדים מאיתם. בפעולה זו הם נתנו גט כריתות סופי מהחרדים".

באשר לשטרית עצמו, אומר הגורם כי "בטוח שאם בעירייה עצמה הוא לחם נגד החרדים אז בוודאי ששם הוא יעשה הכול כדי להרחיב את המלחמה שלו נגד החרדים"

יעקב וידר, יו"ר המטה החרדי בליכוד וחבר נשיאות הליכוד, טען מנגד בשיחה עם "כיכר השבת" כי "מדובר במהומה על לא מאומה". לדבריו: "גם משה שטרית וגם קובי צורף הם אנשים ראויים ואני משוכנע ששניהם, לו יבחרו, ינהלו את תנועת הליכוד ביושר ובמקצועיות ויובילו אותה קדימה לקראת הבחירות הבאות".

"מעבר לזה, משה שיטרית ומשפחתו הם חברים קרובים שהיו שותפים גם למהלכים שהובלנו לטובת הציבור החרדי. המחלוקות הפוליטיות בבית שמש הן עניין פנים עירוני ולא מלחמת דת והן צריכות וחייבות להשאר כך".

את תגובת שטרית לא ניתן היה לקבל עד לשעת פרסום הכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות