חשש מהמועמד החרדי?

נציג בתי הכנסת הד"לים: "רב לי-ם - רק תושב העיר"

אילן קמינצקי, יו"ר נציגות בתי הכנסת הציונים דתיים בירושלים אומר כי אין בכוונתו לתמוך ברב משה חיים לאו לרבנות העיר. בשיחה עם "כיכר השבת" אמר קמינצקי כי "עם כל הכבוד לרב מנתניה, אנחנו סבורים שבירושלים צריך להיות רב ירושלמי". גורמים חרדיים: "הדברים מוכיחים את החשש שלהם מהרב" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב משה חיים לאו (צילום: כיכר השבת)

חשש בציונות הדתית מהמועמד החרדי לרבנות ירושלים? בעוד הרב משה חיים לאו, רב בית הכנסת 'שונה הלכות' בנתניה ומועמד לרבנות ירושלים, מקווה לקבל את תמיכת מפלגת 'יהדות התורה' במועמדותו, בין היתר, בזכות קשרי משפחתו לציונות הדתית, מבהיר יו"ר נציגות בתי הכנסת הציונים דתיים בירושלים, מבהיר כי הנציגים הדתיים לאומיים בגוף הבוחר מטעם בתי הכנסת לא מתכוננים לתמוך בו.

בראיון בלעדי ל'כיכר השבת', אומר אילן קמינצקי, יו"ר הנציגות של בתי הכנסת הציונים דתיים בירושלים, כי "עם כל הכבוד לרב מנתניה, אנחנו סבורים שבירושלים צריך להיות רב ירושלמי. בהקשר הזה מועמדותו של הרב שלזינגר, אף שאיננו תומכים בה, היא הגיונית וראויה".

"מועמד לרבנות ירושלים צריך להיות תושב העיר שמכיר את ירושלים ואת הצרכים של התושבים בה. לא הגיוני שרב מנתניה שהתמודד והפסיד בה, ירצה להיות רבה של ירושלים. רבנות ירושלים היא איננה סידור עבודה" אומר קמינצקי תוך שהוא מקפיד לא לציין את שמו המפורש של הרב משה חיים לאו.

באשר לטענות הרב לאו כי הוא זוכה לתמיכה בציונות הדתית מוסיף קמינצקי כי "הרב מנתניה אינו שייך לציונות הדתית אלא לחסידות גור ואיננו מתכוננים לתמוך בו".

קמינצקי אף סבור כי העובדה שהשם "לאו" נאמר כבר כיום בנשימה אחת עם התארים "הרב הראשי לישראל" ו"הרב הראשי לתל אביב" הופכת את מועמדותו של הרב לאו מנתניה ללא תקינה. "לא נראה לי תקין שהרב הראשי לישראל הוא לאו, הרב של תל אביב הוא לאו, וכעת הם רוצים שגם הרב של ירושלים יהיה מאותה המשפחה. זה לחלוטין לא נשמע לי תקין".

עם זאת, בחוגים חרדיים מגיבים לדברי קמינצקי ואומרים כי דבריו מוכיחים את החשש של הציונות הדתית מפני הפסד וכשלון צורב בבחירות הקרובות.

"גם הם כנראה מבינים שהרב לאו אהוד על קהלים רבים בירושלים ואם בסופו של דבר יהיה המועמד החרדי היחיד הרי שהסיכויים שהרב הבא של ירושלים יהיה דווקא הוא הינם גבוהים במיוחד ולכן החשש הגדול" הם אומרים.

לדבריהם, "במהלך השבוע האחרון נעשה חריש עמוק בקרב חברי הגוף הבוחר ויש היענות גדולה גם בקרב המסורתיים שבהם לתמיכה במועמד שיהיה מקובל על גדולי ישראל".

כאמור, לדבריהם, דבריו של קמינצקי מוכיחים כי בציונות הדתית חוששים מאוד מהתמודדות הרב לאו. "בנתניה על פי הנתונים ואנשי הגוף הבוחר הרב לאו היה אמור להפסיד בהפרש דו-ספרתי, אבל בסוף הוא הפסיד על חודו של קול או שניים", טוענים הגורמים, "כעת הם מפחדים שבירושלים הוא יצליח לסגור את הפער ולכן הם מנסים להוריד אותו מהתמודדות כבר עכשיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר