רגע לפני הבחירות

חדו"ש: לחקור מעורבות של הגר"ש עמאר בגיוס כספים

רגע לפני הבחירות לרבנות י-ם, מבקשת תנועת חדו"ש לחקור מעורבות לכאורה של הראשל"צ הגרש"מ עמאר בגיוס כספים לעמותה פרטית. "נפנה לפרקליטות ולמשטרה עתה גם בדרישה לחקור את הרב עמאר" אמרו בחדו"ש, "נדרוש שקילה של העמדה לדין". אנשי הגר"ש: "הרב מעולם לא עסק בגיוס כספים" (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגרש"מ עמאר (צילום ארכיון: מאיר אלפסי)

ארגון חדו"ש נגד המועמד לרבנות ירושלים הראשון לציון הרב שלמה עמאר: רגע לפני מועד הבחירות לרבנות ירושלים, עשוי הראשל"צ הרב שלמה משה עמאר להיתקל בתסבוכת משפטית בשל גיוס כספים שביצע לכאורה, כך על פי פרסומים בתקשורת.

תנועת חדו"ש הודיעה כי תפנה מחר בבוקר (יום ראשון) בדחיפות למשטרה ולפריקליטות המדינה בבקשה לחקור את מעורבותו של הרב עמאר בגיוס תרומות ענק לעמותה פרטית כפי שפרסם אתר וואלה! לפני מספר ימים.

לדברי מנכ"ל חדו"ש אורי רגב, "יש חשיבות רבה ודחופה למשטרה ולפרקליטות המדינה לחקור את מעורבותו של הרב עמאר בגיוס תרומות ענק לעמותה. דווקא הכחשתו כי הוא פעל לגיוס תרומות לעמותה לנוכח ראיות לכאורה המצביעות ההפך מלמדת עד כמה אסור להסתפק בהכחשה הסתמית אלא יש לקיים חקירה עניינית ונטולת פניות".

לדברי רגב, "חדו"ש כבר החלה לפעול הן בתחום של מעורבות אסורה של רבנים עובדי מדינה בגיוס תרומות והן בפעילות פוליטית אסורה, ובשני התחומים אנחנו נתקלים ברתיעה גדולה מצד הרשויות בשלב זה למצות את הדין ולהעמיד רבנים לדין על עבירות פליליות ומשמעתיות הכרוכות בכך".

בארגון אומרים כי "חדו״ש לא תרפה מן הנושא ותדרוש חקירה ושקילה של העמדה לדין, שכן ההתעלמות של הרשויות מההפרה החוזרת ונשנית של החוק בשני תחומים אלה היא אולי הגורם העיקרי המאפשר לרבנים להתעלם מן החוק".

"חדו"ש תפנה לפרקליטות ולמשטרה עתה גם בדרישה לחקור את הרב עמאר, ותדרוש ביתר תוקף כי בנוסף לחקירות בעניינם האישי של רבנים על פי מידע המגיע מעת לעת לרשויות - יוצא חוזר ברור וחד משמעי לכלל הרבנים עובדי הציבור אשר יעמיד אותם על המגבלות החלות עליהם בשל היותם עובדי ציבור וכי הרשויות לא ירתעו מהעמדת עבריינים לדין כדי לשים קץ לתופעה זו החותרת תחת השירות הציבורי ותחת כבוד הרבנות".

בתגובה שמסרו לאתר וואלה! אמרו מקורבי הרב עמאר: "מרן הראשון לציון רואה ברכה בפעילותן של עמותות רבות, העושות גדולות ונצורות למען כלל ישראל בתחומים רבים. במסגרת זו, גם עמותת 'נווה שלו' הפועלת נגד מכת התבוללות קשה של נשים יהודיות עם בני מיעוטים לא יהודיים בישראל, זוכה לברכתו ועידודו. כמו הרב עובדיה יוסף והרב מרדכי אליהו זצ"ל, שנחלצו לסייע בנושא, אף הרב עמאר הדגיש את חשיבות הפעילות ועודד התאגדות אנשים שיפעלו להצלת בנות ישראל".

"לא ידוע לרב על מקורבי משפחה או אנשים אחרים הקשורים לו אישית, המעורבים בפעילות בעמותה, במשמעות שהמחוקק התייחס אליה. הרב מעולם לא עסק בגיוס כספים שהיו מיועדים על ידי תורמים לפעילות בעמותת 'נווה שלו'. לשכת הרב לא הייתה מעורבת בניסוח מכתבים לתורמים פוטנציאלים לעמותה וכמובן, הרב אינו יכול להיות אחראי לניתוב מכתבים כאלה ואחרים ללשכתו. גם כיום רואה הרב עמאר חשיבות רבה בפעילות למניעת התבוללות בישראל, ואף כיום סבור הרב שראוי לסייע למימון פעילות זו. בהקשר זה, הרב תורם מכספו מעצמו לפעילות זו. חזקה היא שהעלאת השאלות בעיתוי הנוכחי, מספר ימים לאחר יום הכיפורים התשע"ה, נעשית בתום לב" נאמר בתגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר