ח"כ יעקב אשר: "אלי בן דהן מתנהג כשודד לאור יום"

ח"כ יעקב אשר תקף בחריפות את סגן השר אלי בן דהן בדיון בנושא השינויים הצפויים בהרכב המועצות הדתיות: "מתנהג כשודד לאור יום, לאיפה נעלמה הבושה?" (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ יעקב אשר (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)

ח"כ יעקב אשר תקף היום (רביעי) בחריפות את סגן השר אלי דהן בדיון בנושא השינויים הצפויים בהרכב המועצות הדתיות. אשר תקף את "המדיניות הצבועה של משרד הדתות. סגן השר מתנהג כמו שודד לאור היום. הבית היהודי הפך לבית חרושת של ג'ובים, לאיפה נעלמההבושה?" תהה אשר

בדיון הועלו טענות קשות מצד ראשי ערים שונים. ראש העיר קדימה צורן, סיפר: "למרות שהעברנו רשימה מוסכמת שעונה לכל הקריטריונים, בחר המשרד להתעלם ממנה ושלח לנו רשימה של מועמדים מוצעיםמטעמם, שלפחות שישה מהם הם נציגים מובהקים של הבית היהודי".

ראש עיריית קריית גת, אבירם דהרי אמר: "הכנו רשימות מוסכמות ואפילו הבנו שצריך את נציגי הבית היהודי, ועל אף שלא מגיע להם – שמנו שלושה. ההרכב לא אושר. יועץ סגן השר, הרצל יחזקאל, הבהיר כי ההרכב אושר לפני שבוע, לאחר שהסתיימה המחלוקת בין שני הרבניםבעיר".

ראש מועצת שלומי, גבי נעמן, אמר: "פעלתי לפי הנחיות המשרד אחת לאחת וההרכב לא אושר. נציג השר שולח לי שמות מרשימת הבית היהודי במקום חברי סיעות אחרות כדי שיהיה להם רוב, וכותב לי: "אם תמנה זאת, נאשר את ההרכב".

ראש עיריית בת ים בפועל, יוסי בכר, סיפר: "העברנו לפני כחודשיים את הרשימה ולא נעשה דבר. מינו בלא היוועצות עמנו ממונה זמני ואין שום הידברות אתנו. הממונה, שהאריכו את מינויו, לא מקובל עלינו".

כאמור, לאחר הדברים הקשים תקף ח"כ אשר את סגן השר אלי בן דהן על המדיניות הצבועה של משרד הדתות, החותר כל העת למינוי חברי המפלגה ומקורבים כחברים במועצות דתיות, תחת מעטה תמיםשל 'מינויים מקצועיים' ו'טוהר התהליך'.

"חברי הבית היהודי מדברים כל העת על 'מקצוענות'. אנחנו חווים אתהמקצוענות שלהם בכל תחום שהם יכולים רק 'להתמקצע' ולחמוס ולגנוב כל שקל וכל ג'וב אפשרי, והכל כמובן על טהרת המקצוע" אמר אשר.

אשר הוסיף: "נקח לדוגמא את תקציב תלמידי חו"ל. הבטיחו שתקציב בני הישיבות העולים לארץ הקודש בכדי ללמוד תורה, לא ייפגע. אבל מה, אי אפשר להחזיר את התקציב בדיוק אותו דבר. זה לא מקצועי. אז מה עושים, תופרים תקנות שיפנו את כל הכסף היישר לכיסם של המוסדות הדתיים לאומיים, מה יותר יפה ומקצועי מזה".

לדבריו, "תחת אותו מעטה מקצוענות אתם כובשיםאת המועצות הדתיות. הבית היהודי הפך לבית חרושת של ג'ובים,לאיפה נעלמה הבושה? אפילו הגשתם הצעת חוק להדחת רבנים מכהנים רק בכדי לפנות משרות רבנים.

,דיברו פעם על ש"ס, שש"ס דואגת למקורבים, אם זה נכון, ואני מדגיש – אם זה נכון, הרי שש"ס בחלומות הנועזים ביותר לא היו חולמים לרקוח עסקאות אפלות ומושחתות כמו שעושים הבית היהודי.

"שוד, אין מילה אחרת, לאור היום סגן השר מתנהג כמו שודד לאור היום, אפילו לא כמו גנב. והכל בידיים נקיות ומקצועיות. איכה אבדה הבושה?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר