בצל ההתנקשות

עימות בין בני רבינוביץ ואיתמר בן גביר על העלייה להר הבית • האזינו

בצל ניסיון ההתנקשות בפעיל הימין יהודה גליק, שעוסק בעידוד העלייה להר הבית, התעמתו העיתונאי בני רבינוביץ ועו"ד איתמר בן גביר על סוגיית העלייה הנפיצה • האזינו לעימות (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
בני רבינוביץ ועו"ד איתמר בן גביר (צילום: באדיבות המצלם, מרים אלזדר / פלאש 90)

עימות סוער: פיגוע הירי שבו נפצע פעיל הימין יהודה גליק העוסק בעידוד עלייה להר הבית, החזיר שוב לשיח הציבורי הדתי את הנידון ההלכתי באשר לעלייה למקום. החרדים מתנגדים לכך וזאת בעקבות פסיקות הלכתיות ברורות בנושא ואילו הדתיים חלוקים בדעותיהם.

בשאלה הזו התעורר ויכוח סוער בין בני רבינוביץ, עיתונאי 'יתד נאמן' לבין פעיל הימין עו"ד איתמר בן גביר, במהלך ראיון לתוכנית "שמונה עד עשר" בהגשת מרדכי לביא ברדיו "קול ברמה"

בני רבינוביץ הבהיר תחילה לפני שמתח ביקורת נוקבת כי "בראש ובראשונה יהודי שנמצא באמת במצב מאוד קשה אחרי ההתנקשות וודאי שאנחנו צריכים להתפלל לרפואתו ולהחלמתו".

"גם ביום הקשה הזה צריכים לדעת לשים נקודות וסימני קריאה", הוסיף רבינוביץ, "אנחנו מדברים על יהודי שלקח כמפעל חיים לבוא ולהחטיא פשוטו כמשמעו. להחטיא יהודים שייכנסו להר הבית ויעברו על איסורי כרת. פשוטו כמשמעו. צריך לומר את האמת".

"בלי יוצא מן הכלל, כל גדולי ישראל והרבנים הראשיים לדורותיהם פסקו כי זהו איסור כרת לעלות להר הבית", אמר רבינוביץ, "צריך לדעת לעשות את האבחנה הברורה בין מה שקרה לפשע החמור שקרה אתמול בחוצות בירושלים, ולדעת בשום אופן לא לעודד ולא לשבח ולא לפרגן את הפעולות של האנשים שחוטאים ומחטיאים את עם ישראל בעלייה להר הבית".

עו"ד איתמר בן גביר הגיב ואמר: "אני שומע את הדובר ואני פשוט מנסה שלא לצבוט את עצמי וללמד עליו זכות שהוא באמת אולי לא מבין מה שהוא עושה. כי מה שאתה עושה כרגע ידידי זה נותן הכשר לרצח של יהודים".

רבינוביץ: "איתמר, חס וחלילה. אל תנסה להציג את הדברים..."

בן גביר: "בוא ננהל דיון תרבותי. יש לא מעט פוסקי הלכה שאומרים דברים אחרים ואל תזלזל בהם. אפשר לפתוח ספרי הלכה ואני מזמין אותך ללמוד את הסוגיה הזאת. אתה לא מכיר את הסוגיה של עלייה להר הבית. הרמב"ם עלה להר הבית. זו לא הנקודה כאן בכלל אלא הנקודה היא שיהודי נרצח בגלל שהוא יהודי והוא מתפלל לקדוש ברוך הוא ורוצה לממש את זכותו.

"לא מקובל עלי שאתה עולה כאן בבוקר ומתחיל להגיד 'כן ואבל'. מה זה האבל הזה? מה זה האבל הזה?. אתה לא מבין שהם רוצים להשמיד את כולנו. אתה לא מבין שזה קשור ליהודה גליק. אתה לא מבין שאתה ואני ומוטי לביא וכל אחד מאיתנו דינו להשמיד ולזרוק אותו לים. איך אתה לא מתבייש לומר דברים כאלה?".

רבינוביץ: "בגלל שאנחנו יהודים שהם רוצים להשמיד את כולנו ואנחנו יודעים את הרגישות, אז אנחנו צריכים לשחק לידיים שלהם ולגרום להסתה? על מה אתה מדבר? אני רוצה להגיד לך שמרן הרב שך התבטא בזמנו ואמר דבר מאוד ברור ופשוט אצל כל יהודי 'אם כתוצאה מזה שאנחנו נצטרך להחזיר את הכותל המערבי, יהודים לא יעלו להר הבית, צריך להחזיר את הכותל המערבי. שמעת טוב?".

בשיחה עם "כיכר השבת", שאלנו את בני רבינוביץ, האם הראיון שלך הבוקר בקול ברמה היה כדובר מרן הגראי"ל שטיינמן וכמייצגו?

רבינוביץ: כ"איש תקשורת מזה 30 שנה אני מופיע לעיתים קרובות בכלי התקשורת השונים שמבקשים לשמוע את דעותיי בנושאים שונים שעל סדר היום. בתפקידי כדובר בית מרן הרב שטינמן שליט"א אני אמון על נושאים ודברים שבהם מרן מביע את דעתו. כל ראיון ושיחה בתקשורת בנושאים כלליים אין להם ולא כלום עם תפקידי כדובר"

האם אתה מודע לעובדה שמציגים אותך כדובר?

רבינוביץ: "אני מייצג את עצמי היטב וכל מי שמתיימר להציג אותי באופן אחר, עושה זאת ממניעים זרים. וגם ידוע לי היטב מי הם האנשים שעושים זאת".

האזינו לעימות המלא באדיבות רדיו "קול ברמה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר