לימודי הליב"ה לחרדים לא יכנסו לתוקף בקדנציה הנוכחית

למרות הבטחות מפלגת 'יש עתיד' במהלך קמפיין הבחירות כי יכפו לימודי ליב"ה על החרדים, תכנית הליב"ה לחרדים, לא תכנס לתוקפה בקדנציה הנוכחית ותדחה ל-2018 (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
שר החינוך שי פירון (צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

למרות הבטחות מפלגת 'יש עתיד' כי יכפו לימודי ליב"ה על החרדים, תכנית הליב"ה לחרדים, לא תכנס לתוקפה בקדנציה הנוכחית.

לפי הדיווח בערוץ 2, התכנית, שנתקלה בהתנגדות עזה מצד חברי הכנסת החרדים, תידחה לשנת 2018, כך קובע אחד מסעיפי חוק ההסדרים שיעלה בקרוב להצבעה בממשלה. בנוסף, גם היעדים ההדרגתיים שקבעה הממשלה יוחלפו בתנאים מרוחקים יותר.

לדברי גורמים במשרד החינוך לימודי הליב"ה לחרדים לא היו ריאליים מלכתחילה. "לא מצאנו שום דבר במשרד שיאפשר לממש את ההחלטה. לא היו מורים שיודעים ללמד עברית, אנגלית וחשבון ולא היו מפקחים ומערך שיעשה זאת". אמרו.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "היעדרו המוחלט של כוח אדם ליישום לימודי הליב"ה התברר במלוא חומרתו רק עכשיו. המשרד הקים מערך מפקחים ודברים שלא נעשו עד היום, אין מהמהלך הזה חזרה".

יישום תוכנית לימודי ליב"ה במגזר החרדי נאמד בכ-150 מיליון שקלים, וכולל הכשרת אלפי מורים, הקמת מסגרות ללימודי בגרות ומינוי מפקחים,

עיקרה של התוכנית הוא הסדרת הפעילות החינוכית של מוסדות החינוך החרדיים במערכת החינוך. התוכנית כוללת הקניית מיומנויות בסיס במסגרת מקצועות הליב"ה, הכשרת מורים ללימודי ליב"ה, ומתן תמריצים להקמת תיכונים שישלבו לימודי בגרות.

במסגרת מאמציהם של משרדי האוצר והחינוך להוציא תוכנית זו לפועל, עובדי המשרדים פועלים להקמתו של מחוז חרדי במשרד החינוך שיחליף את אגף 'המוכר שאינו רשמי' - חרדי, וירכז את הפיקוח והניהול על מערכות החינוך החרדיות השונות.

יצוין כי תחת המחוז החרדי מפוקחים כיום 3,974 גנים, 750 מוסדות חינוך יסודיים, 212 מוסדות חינוך על יסודיים, 304 ישיבות, ו-53 מוסדות לחינוך מיוחד.

לפי התוכנית, המחוז החרדי יכלול 65 תקני פיקוח, וכן עוד 30 תקני בקרה ומנהלה חדשים. כמו כן, העובדים יחלו לעבוד בהדרגה, וכבר מהחודש הקרוב יגייס המשרד 65 עובדים מתוך מספר תקני העובדים שאושרו. בין השאר, אחד מתפקידי העובדים יהיה לפקח שלא תהיינה אפליה בין התלמידים במוסדות הלימודים אשר יקבלו על עצמם את לימודי הליב"ה.

משרדי החינוך והאוצר צפויים להפעיל סנקציות כלכליות נגד מוסדות חרדיים שיתנגדו לתוכנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר