דייני 'העדה' מזהירים: יש חפירת קברים בירושלים

פעילי 'אתרא קדישא' הפגינו בשבוע שעבר נגד חילול קברים, לטענתם, במתחם בנייה ברחוב אבא אבן בשכונת משכנות האומה בירושלים. הבוקר, הם מקבלים חיזוק מ'העדה' (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: זאב צור)

מספר חרדים קיצוניים המשתייכים לארגון 'אתרא קדישא', קיימו בשבוע שעבר הפגנת מחאה במתחם בנייה ברחוב אבא אבן בשכונת משכנות האומה בירושלים, וזאת לטענתם במחאה על חפירת קברים הנמצאים במקום.

הבוקר (שני) בית הדין של 'העדה החרדית' מפרסם מכתב בעיתון 'המבשר' ולפיו במתחם המדובר ישנם קברים.

תחת הכותרת "אזהרה חמורה" נכתב: "נדרשנו לאשר שאלונו בעניין הקברים ברחוב אבא אבן בפעיה"ק ת"ו, שמנסים להזיזם ממקומם ח"ו".

"בכך אנו מגלים דעתנו כי על פי דעת תורתנו הקדושה ועל פי ההלכה אין להתיר להזיז קבר ומערת קבורה ממקומה גם לא בצורה כזאת של פינוי עם העפר והסלע שבסביבות המערה, וצריכים למחות נגד זה כד"ת", כותבים דייני 'העדה'.

מדובר במתחם בנייה השייך למשרד החוץ, שבמהלך בנייתו נתגלתה מערת קבורה. בעקבות פנייה לבית המשפט, התירו השופטים לפתוח את המערה, ובעקבות כך הם ישבו עם היזמים ומצאו פתרון הלכתי שיגן על החפירות במתחם.

בפני משרד החוץ הוצבו שתי תנאים, האחד להגן על המנהרה באמצעות בטון ולהוריד אותה עד לקומת מרתף או לבחור באפשרות השנייה שהיא להרוס את המערה כפי שפסק בית המשפט. לעת עתה כפי הנראה הוחלט להרוס את המערה.

בשיחה עם מפקח העוסק במניעת חילול קברים, הוא אמר ל"כיכר השבת" כי "מדובר בעבודות שימור הנעשות בכדי להימנע מהריסת המערה בהוראת בית המשפט". לדבריו, "אף אחד לא מתכוון להרוס מערה ובמקום מושקעים כשני מיליון שקלים בעבודות השימור".

מודעת 'העדה' ב'המבשר'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר