חתנו של ההרוג בתאונה בפת בראיון לכיכר

חזקי הרטמן, חתן הרב אלכסנדר זלפרויינד, שנהרג בתאונה בצומת ז'בוטינסקי בפתח תקווה, מותח ביקורת קשה על עיריית פתח תקווה בשיחה ל'כיכר השבת', "הכל מאת ה', אבל צריך לעשות השתדלות ולסגור הצומת" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
זירת התאונה (צילום: דוברות הצלה גוש דן)

יממה אחרי פטירתו הטראגית של הרה"ח רבי אלכסנדר זלפריינד ז"ל, תושב פתח תקווה ששימש כמשגיח כשרות, לאחר שנפגע מאוטובוס בעת שחצה את רחוב ז'בוטינסקי בפתח-תקווה, בני משפחתו מדברים לראשונה ומותחים ביקורת נוקבת כנגד אי סגירת הצומת.

חזקי הרטמן, חתנו של ההרוג, אמר ל"כיכר השבת": "צריך לבדוק ולהמתין לחקירת המשטרה בכדי להבין מה היה שם אבל במרה העקרונית מדובר בצומת מאוד מסוכנת וחבל שהצומת הזו אינה מצולמת. אם הייתה מצולמת היו נמנעים עבירות תנועה".

"למיטב ידיעתנו הייתה כאן עבירת תנועה חמורה מצד נהג האוטובוס שעבר ברמזור אדום", הוא מעריך לפי המידע שבידיו. החתן קובל על הדרך בה נוהגת משטרת התנועה כלפי נהגי האוטובוסים. "אכיפת התנועה על נהגי האוטובוסים בתחבורה הציבורית לוקה בחסר אם לא בחסר גדול".

חתנו של ההרוג מוסיף למתוח ביקורת "המשטרה אוכפת את הנהיגה בקרב נהגים פרטיים אבל את נהגי האוטובוסים היא אינה אוכפת והתוצאה שהם עושים ככל העולה על רוחם. כל מי שעולה על אוטובוס ציבורי רואה בעיניו כיצד נהגים מבצעים עבירות תנועה ואיש מהם לא נעצר והכול ממשיך".

"הכול מאת הקדוש ברוך הוא אבל אנחנו כבני אדם צריכים לעשות השתדלות שכאלה מקרים לא ישנו". הוא אומר ומסביר את כוונתו להשתדלות, "דבר ראשון צריך לבנות שם גשרים להולכי רגל. המדינה אמורה לספק שירותי אבטחה לאותם אלפי בני אדם שעוברים בצומת הזו מידי יום",

בשם המשפחה הוא אומר כי הגיע הזמן לסגור את הצומת באופן זמני בכדי שלא יהיו שם הרוגים נוספים: "גם אם יסגרו את הצומת לא ניתן יהיה להחזיר אותו (המנוח) לחיים. ואם סגירת הצומת תמנע הרוג נוסף אז זה מה שצריך לעשות. שום דבר לא שווה חיים של אדם. החיים זה לפני הכול ואנחנו עושים הכול בשביל החיים וצריך וצריך לעשות הכול כדי שבני אדם יישארו חיים ואם הצומת גורמת למוות צריך למנוע את זה ככל שאפשר".

ממלא-מקום ראש-העיר פתח תקווה, אוריאל בוסו, קרא אתמול לראש העיר באמצעות "כיכר השבת" לסגור את הצומת עד למציאת פתרון: "אני ממליץ לראש העיר באופן שרירותי לסגור את הצומת עד למציאת פתרון וזאת בניגוד להחלטת משרד התחבורה".

"אני קורא לשר התחבורה ולכל הצוות המקצועי לסגור את הציר במיידי עד למציאת פתרון", אמר בוסו והוסיף כי "העירייה ביקשה להקים במקום חמישה גשרים להולכי רגל שיהוו פתרון בטוח יותר. גם אם מדובר היה בעלויות כספיות גבוהות אני חושב שהם הרבה יותר זולים למדינה מאשר הרוגים".

"במדינה מתוקנת אחרת הציר הזה היה נסגר מזמן ואולי אפילו כל רחוב ז'בוטינסקי", הוא קבל. "המכתבים שלנו למשרד התחבורה מדברים בעד עצמם. התרענו על הנעשה ומשום מה אף אחד לא מוכן ללכת אתנו באותה דרישה והתוצאות לצערנו שוב טפחו על פנינו".

כאמור בעקבות האסון, מתעוררת לה שוב הביקורת העצומה נגד אוזלת היד של הרשויות ונגד החלטת משרד התחבורה להשאיר את נתיב התחבורה הציבורית פתוח למרות הסכנה הגדולה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר