לראשונה: בית המשפט העליון ידון ב"כתבי סירוב"

בג"צ יקיים דיון בעתירה שהגישה עמותת חדו"ש המבקשת לבטל כתב סירוב שהוצא נגד תושבת העיר אלעד. בנוסף, מבקשת העמותה פסיקה של בג"צ נגד כתבי הסירוב בכללותם (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
פשקווילים (צילום ארכיון: פלאש 90)

בג"צ יקיים מחר (רביעי) לראשונה דיון בסוגיית כתבי הסירוב שמוציאים בד"צים חרדים, זאת במסגרת עתירה שהגישה עמותת חדו"ש ואישה תושבת אלעד. העתירה הוגשה על רקע כתב סירוב שהוציא בית דין חרדי לאישה כשהעותרים דורשים לבטל את כתב הסירוב בשל אי סמכות של בית הדין להוציא מכתב כזה.

כידוע, בתי הדין הפרטיים פועלים מכוח חוק הבוררות, וסמכותם נובעת מהסכמת שני הצדדים להופיע בפניהם ואין להם סמכויות חוקיות כלפי מי שלא חתם על כתב בוררות. הנחיות היועץ המשפטי של המשרד לשירותי דת, מחייבות את בתי דין הפרטיים "לצרף לכל מסמך שיוציאו, כגון להזמנה לדין, הבהרה בולטת באשר למעמדם".

העותרים מבקשים בנוסף מבית המשפט פסיקה עקרונית נגד כתבי הסירוב שמוציאים בתי דין רבניים כלפי מי שפונה לבתי משפט של המדינה (ערכאות), בטענה כי "כתבי-הסירוב פוגעים פגיעה קשה בשלטון החוק ויוצרים מציאות של 'מדינה בתוך מדינה'".

בחדו"ש טענו כי "העתירה הינה חלק ממאבקה של חדו"ש להפסיק את פעולות הכפייה שנוקטים בתי דין רבניים פרטיים בניגוד לחוק נגד מי שמסרבים להתדיין בפניהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר