בעקבות "כיכר השבת": עד סוף השבוע המטפלות יקבלו את משכורתן

לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" כי 750 מטפלות המפעילות משפחתונים ברחבי הארץ לא קיבלו משכורות, משרד הכלכלה הודיע שהמשכורות למטפלות ישולמו עד סוף השבוע (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה: נתי שוחט, פלאש 90)

מספר ימים לאחר הפרסום ב"כיכר השבת", ולפיו שבע מאות וחמישים מטפלות המפעילות משפחתונים ברחבי הארץ לא קיבלו משכורות בחודשים האחרונים וזאת בגלל וויכוח בין הרשויות למשרד הכלכלה, בעיריית אלעד שילמו את המשכורות ואילו בשאר הערים ישנה התחייבות מצד משרד הכלכלה שהמשכורות ישולמו עד סוף השבוע.

העובדות המפעילות את המשפחתונים בירושלים, בני ברק, קרית מלאכי, ערד, תל אביב וראשון לציון ואלעד, מאיימים כי במידה ועד סוף השבוע המשכורות לא יתקבלו, בכוונתם יהיה להחריף את מאבקם עד כדי לצאת לרחובות ולהשבית את המשפחתונים.

בעיריית אלעד אמרו ל"כיכר השבת" כי "בהוראת ראש העיר ישראל פרוש, העירייה העבירה את התשלום עבור ההורים בעלי הדרגה (שאמורים להיות ממומנים על ידי המשרד) במלואו, על חשבונה, וללא שהיא מחויבת לכך, לכל גננות המשפחתונים".

לדבריהם, "מדובר על סכום של מאות אלפי שקלים שהועברו כבר בחודש הקודם. ועוד מאות אלפים שמועברים היום ומחר על החודש האחרון".

בעירייה אומרים כי "למרות שעד עכשיו לא הועברו הכספים ממשרד הכלכלה, העירייה תממן בעזרת השם גם את המשכורות הקרובות כאשר העירייה תישא בעלות כל התלמידים שאמורים להיות ממומנים על ידי המדינה".

על מה הייתה המהומה? כ-3,400 מטפלות מפעילות את המשפחתונים של משרד הכלכלה. המשפחתונים פועלים בבתיהן של המטפלות, לרוב באזורי הפריפריה. פעילות המשפחתונים מסובסדת על ידי משרד הכלכלה על פי רמות ההשתכרות של ההורים. בכדי לשמור על איכות הטיפול, נתונות המטפלות לביקורת ולהנחיות הקפדניות של המשרד. כך מובטחת ל-15,000 ילדים - למעלה משליש מהם ממשפחות רווחה - מסגרת בטוחה וזמינה כלכלית המאפשרת לשני בני הזוג לצאת לעבוד. ואולם, מעמדן של המטפלות מעולם לא הוסדר.

למרות שהן מפעילות את המשפחתונים בביתן, הן לא עצמאיות אך הן כפופות להנחיות משרד הכלכלה. אסור להן לקחת יום חופש ללא מחליפה מאושרת על ידי המשרד; אסור להן לשבת שבעה ללא סידור דומה, אסור להן לקבוע את היקף הילדים במשפחתון וחמור מכך: הן מחויבות להוצאות שוטפות החל מהכשרה ועד לעיצוב הבית מחדש - הכל מכיסן. כך קורה שמשכורתן של רבות מהמטפלות נושק לשכר מינימום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר