הפילוג הליטאי בכנס הנבחרים

בגלל "בני תורה": אברהם רובינשטיין נטש בזעם דיון

כנס הנבחרים נכנס ליומו השני בדיון על השלטון המקומי החרדי, אלא ששאלה אחת עוררה מהומה. המנחה, העיתונאי אבי רוזן, תהה כיצד מתנהלת מפלגה שהתפלגו ממנה, ובתגובה מזכיר המועצת הליטאית אברהם רובינשטיין נטש בזעם את הדיון כשהבין כי השאלה מכוונת כלפי מפלגת "עץ" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: אהרן ברוך ליבוביץ)

הפילוג הליטאי מגיע גם לכנס הנבחרים: בשעה האחרונה (שני) התקיים דיון באולם המלון בניר עציון בהשתתפות מאות נבחרי ציבור, על השלטון המקומי החרדי, אשר עורר מהומה גדולה.

בין חברי הפאנל השתתפו חברי הכנסת מנחם אליעזר מוזס מסיעת יהדות התורה, דוד אזולאי מסיעת ש"ס, ונציגי הרשויות המקומיות הרב אברהם רובינשטיין מ"מ ראש עיריית ב"ב, ראש עיריית אלעד ישראל פרוש וחבר מועצת עיריית ירושלים יצחק פינדרוס.

במהלך הדיון נגרמה מהומה של ממש כאשר המנחה אבי רוזן מ"יום ליום" בחר להתייחס לנושא הנפיץ במחלוקת הפנים ליטאית והוא סוגיית התמודדותה של מפלגת בני תורה - עץ ברשויות המקומיות.

רוזן הציג את השאלה בעדינות, כאשר תהה כיצד מתמודדים עם סיעות שפרשו בבחירות האחרונות מסיעות האם, לפעמים בהסכמה ולפעמים לא בהסכמה.

בתגובה לכך הודיע רובינשטיין, המכהן גם כמזכיר מועצת גדולי התורה של תנועת "דגל התורה", כי הוא עוזב את הדיון במחאה ומחרים אותו. בצאתו מהאולם, הוא סינן: "מחוצף".

לדברי הנוכחים, הגיב בהמשך גם פרוש ואמר למנחה כי בדגל התורה כולם מאוחדים תחת מנהיגותו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן וכי הוא מקווה שגם באגודת ישראל ובש"ס תהיה אחדות ותמימות דעים שכזאת.

"צריך להפסיק עם המחלוקות", קרא פרוש.

למרות העזיבה הזועמת של רובינשטיין, הדיון נמשך.

מ"מ ראש העיר בני ברק הרב אברהם רובינשטיין אמר בדיון כי "אנו תקווה שבני ברק תוביל ביציבות כלכלית, יש תוכניות רחבות היקף, כמו נושא תחבורה שמנסים בשלטון המקומי להכתיב לנו מה טוב לנו, הם עדיין לא יצאו מהמסגרת שאנחנו יודעים מה טוב לנו ומה אנחנו צריכים עבורנו.

"אנחנו רוצים להיות מאוזנים אך אנחנו גם מבקשים מהגורמים בשלטון המרכזי לא לתקוע מקלות בגלגלים, יש לנו אנשים מוכשרים וטובים מהנדסים גזברים וחברי עירייה שאין דומה להם במגזר הכללי, ולכן אנו מבקשים אל תפריעו לנו להתפתח".

הפאנל (צילום: אהרן ברוך ליבוביץ)

חבר מועצת העיר ירושלים יצחק פינדרוס אמר כי "הרשויות החרדיות נותנות לתלמיד ולתרבות ולחינוך הרבה פחות מרשות חילונית, ברמת גן מוציאה העירייה 6000 שקל לתלמיד לשנה וברשות חרדית 150 ₪, אבל הבעיה המרכזית היא במערכת מיסוי לא נכונה. אני בשלטון המקומי כבר 24 שנים, ואני חושב כשמסתכלים על המשתתפים אנחנו מבינים שיש מקום לכוחות צעירים.

"אין לנו שום שותפות עם אף מפלגה, אין לנו שותפויות אמת – יש לנו אינטרסים ועליהם אנחנו נעמוד".

חבר-הכנסת דוד אזולאי אמר בדיון כי "חברי מועצות בעירייה צריכים לדעת שהם נבחרים בדיוק כמו ראשי ערים. יש לי הערכה רבה לשלטון המקומי, אני נלחם עבורם ואני סבור שהם עושים עבודה טובה והם הוכיחו את עצמם בימי המלחמה עוד בטרם שקיבלו החלטה בממשלה מה לעשות, והשלטון המקומי החל לפעול עוד לפני השלטון המרכזי במענה לאזרחי העיר.

"בדרך כלל מניחים את התקציב לשבועיים, חברי הכנסת לומדים אותו ואחרי זה מעבירים אותו בוועדה. מה שנעשה הפעם זה דבר שלא יעשה, התקציב הונח שעתיים לפני על שולחנם של חברי הכנסת ואף אחד לא יכול היה להיערך לזה. ומי שהצביע לא ידע עבור מה הוא מצביע.

"שחוק ההסדרים הובא כמקשה אחת יחד עם חוק התקציב ויעבור לוועדת הכספים שם הוא יעבור בקלות כולל את כל הגזירות ללא דיון ענייני".

חבר-הכנסת מנחם אליעזר מוזס אמר כי "הצעתי בעבר הצעת חוק שלא יצניחו מועמדים לרשויות מערים אחרות. אני חושב שיש בערים שלנו אנשים מספיק מוכשרים ואין צורך לייבא מבחוץ. אבל ברגע שגדולי ישראל ביקשו ממני להוריד את זה בגלל שקמו מתנגדים אז ההצעה נגנזה.

"היחס שהיה בין משרד החינוך למוסדות החרדים הוא מהטובים שהיו, אך במצב היום תקועים מאות תיקים, והמצב הוא קטסטרופלי.

דיברתי הלילה עם אחד משרי הליכוד הפעילים יותר ושאלתי אותו האם הם מוכנים לתקן את חוק נהרי, להשיב את קצבאות הילדים. הוא עונה לי 'אנחנו נבנה את לפיד?'".

יו"ר הפאנל ראש עיריית אלעד ישראל פרוש אמר כי "העסקנים בציבור החרדי הם דומיננטיים והם יודעים לבקש את המגיע להם, ואם אנחנו נדע ללחום שכל חבר עירייה יקבל שכר ואף להוריד מהשכר של ראשי העיר ולהשוות את מעמדם לחברי המועצה אז הם יקבלו את זה.

אם כל חבר עירייה לוקח את התיק שלו ויעשה את המקסימום מול משרדי הממשלה ויביא תקציבים אז מגיע לו לקבל שכר עבור עבודתו".

מנחה הפאנל אבי רוזן שאל: "האם צריך לתת לצעירים הזדמנות להיכנס למועצות, אנרגטיים ונטולי ניסיון או להשאיר למבוגרים המנוסים?"

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול השיב כי "כל מקרה הוא לגופו, במקום קלאסי - לדעתי חבר מועצה לא יכול לכהן למעלה מ-3 קדנציות, לגבי ראש עיר לא טוב לכהן פחות משתי קדנציות ולא טוב לכהן יותר משתי קדנציות ואני אומר את זה כראש עיר בקדנציה השנייה שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר