הטבח בבית הכנסת

בין הנרצחים: הקדוש הרב משה טברסקי, ראש כולל תורת משה

הגאון הרב משה טברסקי, ראש כולל "תורת משה" בירושלים, הוא אחד מנרצחי הטבח בבית הכנסת בהר נוף, כך הותר לפרסום לפני זמן קצר. שמותיהם של שלושה הרוגים נוספים יפורסמו בהמשך. בבתי החולים מטופלים שמונה פצועים, בהם פצועים במצב אנוש וקשה (חדשות)

מתבוססים בדם, עטופים בטלית (צילום: ללא קרדיט, פלאש 90)

אינתיפאדה בירושלים • הטבח בבית הכנסת: בין נרצחי הטבח הקשה בבית הכנסת "בני תורה" בשכונת הר נוף בירושלים, נמצא גם הרב משה טברסקי, ראש כולל "תורת משה" בעיר, כך הותר לפרסום בשעה האחרונה. הלוויתו של הרב טברסקי הי"ד תצא בשעה 14:00 מישיבת 'תורת משה' בסנהדריה המורחבת להר המנוחות בירושלים.

הלוויותיהם של שלושת הנרצחים הנוספים הי"ד, ששמם טרם הותר לפרסום, יצאו יחד בשעה 15:00 מבית הכנסת ברחוב אגסי, בו נרצחו, להר המנוחות.

המנוח הי"ד נולד לפני 59 שנים בארה"ב לאביו הרב יצחק טברסקי. כבר בצעירותו נודע בשקידתו העצומה ובמידותיו התרומיות ושמו יצא כמי שנועד לגדולות. כשהגיע לפרקו, נישא לבת הגאון רבי אבא ברמן, ראש ישיבת עיון התלמוד. בכל שנותיו מאז נישואיו עסק בהרבצת תורה לתמידים בעיון ובבקיאות כאשר כושר הסברתו נודע למרחקים ורבים באו להתבשם משיעוריו העמוקים.

כפי שנהג לעשות בכל השנים האחרונות, גם הבוקר ירד הרב טברסקי המתגורר בבניין סמוך לבית הכנסת בשכונת הר נוף לתפילה במניין הקבוע, אולם כדורי המרצחים ימ"ש השיגו אותו והוא השיב את נשמתו לבוראה. הוא הותיר אחריו את רעייתו הרבנית מרים טברסקי וחמשת ילדיו.

"זה בדיוק כמו הטבח שאנחנו רגילים לראות באירופה", סיפר מוקדם יותר ל"כיכר השבת" עד ראייה למראות המזוויעים. "זה היה תופת לכל דבר, תמונות של יהודים חרדים עטופים בטלית ותפילין זרוקים על הרצפה לאחר שנטבחו בגרזן. תמונות שמזכירות את השואה האיומה".

קרב היריות עם המחבלים (ערוץ 10)

לדבריו: "כשפינו את הנפגעים ראינו את הפצועים כשתפילין על היד וכוחות ההצלה מבצעים בהם החייאה, שכונת הר נוף של אתמול היא לא הר נוף של היום, מעולם לא ידענו כזה פיגוע".

איש זק"א שהיה בזירה תיאר את מה שראה: "אנחנו לא זוכרים זירה מסוג זה, זרוע של יהודי עם שבעה כריכות של תפילין בתוך שלולית ענק של דם, זה תמונות שאנחנו זוכרים מקופות אחרות".

חיים גרטנר כונן מד"א 'צוות הצלה' ותושב שכונת הר נוף בירושלים היה מהכוננים הראשונים שהגיעו לזירת הפיגוע הבוקר בירושלים, אמר כי השתתף באירועים רבים בירושלים אך "זה הקשה מכולם". "מיד עם קבלת הדיווח הראשוני, הגעתי למקום יחד עם חברי בארגון החובש הר נוף. כל מה שקראתי בעבר על מאורעות תרפ"ט - מצאתי בזירת הפיגוע הקשה", הוסיף לספר.

הציבור נקרא להרבות בתפילה לרפואתם השלימה של פצועי הפיגוע הקשה:
שמואל ירוחם בן בילא, חיים יחיאל בן מלכה, אברהם שמואל בן שיינא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר