מחלוקת: איזה רב יתיר לחלל שבת?

נוכח המצב הביטחוני, בבירה מבקשים להעסיק עובדי שמירה יהודים בשבתות וחגים, ונתקלים במחלוקת חרדית: נתי לסרי רוצה פסק של הרב עמאר והרב שטרן, יהדות התורה לא מסתפקת בהם ודורשת לצורך כך פסק של הרבנים הראשיים לישראל (חרדים)

הרב עמאר, יהדות התורה לא מסתפקת בפסק שלו (Yonatan Sindel/Flash90)

מתברר כי גם נושאים הלכתיים הופכים לסוגיה פוליטית כאשר מדובר בציבור החרדי. בימים האחרונים, ביקש ראש עיריית ירושלים ניר ברקת לאשר בשל המצב הבטחוני הרעוע העסקת עובדים יהודיים במשימות שמירה ואבטחה בשבתות וחגים.

אלא, שכאן החל הויכוח הגדול. בעוד יו"ר ש"ס בעירייה נתי לסרי מבקש כי מי שיכריע מבחינה הלכתית בעניין יהיה רבה הספרדי הראשי של ירושלים הגר"ש עמאר, הרי שביהדות התורה שהתנגדה נחרצות לבחירתו מבקשים כי מי שיכריע יהיו אלו דווקא הרבנים הראשיים לישראל הגר"י יוסף והגר"ד לאו.

"נתבקשנו היום ע"י הנהלת העיריה לאשר העסקת עובדי עיריה יהודיים בסיירות בטחון בשכונות החרדיות דוגמת רמת שלמה, רמות, סנהדריה ועוד על מנת להגביר את תחושת הבטחון וההרתעה עקב המצב הבטחוני בעיר". כותב לסרי במכתבו ומוסיף: "מיותר לציין שבעיר ירושלים כולה יש תגבורת של אלפי שוטרים וחיילי משמר הגבול מרחבי הארץ, אשר עושים עבודה דומה לזו במסירות נפש כחלק מעבודתם הקבועה".

"עמדתי האישית להתנגד לדבר מאחר ומדובר בעובדי עיריה יהודים שאין זו עבודתם הקבועה, ובעיר יש שוטרים רבים, ובמיוחד שספק מה התועלת להוסיף שמירה ככל שירצו לא שייך להגיע לכל רחוב בכל שכונה. קיימת אפשרות נוספת שיערכו לשבתות אחרות בחברות שמירה חיצוניות המעסיקות דרוזים או כאלו שאינם יהודיים".

"אני מציע להפנות את השאלה לרבני העיר ירושלים, הגאון הרב עמאר, והרב שטרן שליט"א, אשר דאגתם ואחריותם משותפת ובקיאים בהלכה לשעה זו". על החתום נתי לסרי יו''ר סיעת ש"ס בעירייה.

במקביל לכך, שיגרו בתגובה נציגי יהדות התורה אליעזר ראוכברגר ויעקב הלפרין מכתב חריף בו הם מבהירים בשם סיעת "יהדות התורה" כי באם מבקשים לאייש ולהפעיל בשבתות את ניידות השמירה העירוניות באמצעות יהודים, "אין באפשרותנו להסכים לכך אלא בגיבוי של פסיקה הלכתית מאת הרבנים הראשיים לישראל בלבד, מאחר ומדובר בנושא בעל משמעות הלכתית רחבה והשלכות רוחביות וארציות".

"ברצוננו להדגיש, כי ללא קבלת היתר הלכתי מהרבנים הראשיים לישראל, הפעלת ניידות שמירה עירוניות באמצעות יהודים בשבתות, בכל מקום בעיר ללא הבדל, מהווה הפרה חמורה של הסטאטוס קוו ואנו מתנגדים לכך בנחרצות.
למותר לציין כי עמדתנו היא שיש וניתן ולהפעיל את הניידות הללו באמצעות אינם יהודים. יובהר, כי עמדתנו זו הינה כבר לשבת הקרובה".

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

6
ההלכה בהלכות פיקוח נפש היא שהשואל הרי זה מגונה והנשאל הרי זה שופך דמים - לכן אולי מי מהם שדואג לכבוד חצר רבו - עדיף שלא ישאל אותו (הרי ההתנגדות היא לא מקצועית - אלא בטענה הלכתית)
שאבעסדיק
5
מרן רבינו פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצוקללה"ה לא סמך על פסקי הרב עמאר, ולכך חשוב לקבל את דעתו של הרשאל"צ הגר"י יוסף שליט"א שהיא מקובלת על כל הדעות.
אביתר
4
השואל על פיקוח נפש הרי הוא שופך דמים והנשאל הרי זה מגונה
שלום
3
הליטאים המפגרים האלה מזלזלים ברבנים שלנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה כהן
2
כמו שעשו למרן זצ"ל.
ספרדי
1
מרן הגאון הרב יצחק יוסף שליט"א ת"ח גדול. מרן הראש"ל רבה של ירושלים הרב שלמה משה עמאר שליט"א הוא הפוסק הגדול שבדור שפוסק בכל הנושאים המורכבים הנדירים והכי חמורים. אישות, ממזרות, גירות, רפואה, גינטיקה, וכו. 0הרב שטינמן והרב אויערבך הם ת"ח אבל לא פוסקי הלכה 9. הרי מרן זצ"ל היה מפנה אליו ורק אליו שא
מאוכזב מש"ס

אולי גם יעניין אותך:

עוד בחדשות חרדים: