הישג חרדי: לבני ודרעי הגיעו לסיכום על מינוי דיינים

ש"ס רושמת הישג משמעותי ומאלצת במסגרת הסכם את השרה ציפי לבני להתנגד למינוי דיינים הנתמכים על ידי ארגון צהר ונפתלי בנט. הדיינים האחרים, שחלקם זוכים לתמיכה חרדית, ימונו כבר בשבוע הבא (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ איציק כהן, יו"ר ש"ס אריה דרעי וציפי לבני (צילום: פלאש 90)

מכה לנפתלי בנט: יו"ר 'התנועה' ושרת המשפטים ציפי לבני הגיעה להסכם עם יו"ר ש"ס אריה דרעי על מינוי דיינים ביום שלישי הקרוב, זאת לאחר תקופה ארוכה במהלכה הוועדה לא התכנסה.

על פי הדיווח של יאיר אטינגר ב'הארץ', במסגרת ההסכם בין לבני ודרעי ימונו שישה דיינים לבית הדין הגדול, 15 לבתי הדין האזוריים ומנכ"ל להנהלת בתי הדין. הוסכם כי מנכ"ל בתי הדין יהיה הרב משה אמסלם מאשדוד. יצוין כי נציג ש"ס בוועדה למינוי דיינים הוא ח"כ אלי ישי.

בין הדיינים שימונו לבית הדין הגדול נמצא הגאון רבי אליהו אברג'ל שנתמך גם על ידי לבני ובבחירות האחרונות לרשנות הראשית התמודד לתפקיד הראשל"צ והרב הראשי מול הגאון רבי יצחק יוסף, אך הסיר את מועמדותו לבקשת מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל.

עם זאת, בין הדיינים נמצא גם הר' אוריאל לביא מצפת, שעורר סערה כאשר חתם על גט שלא בנוכחות הבעל שהיה מחוסר הכרה במשך שנים, פסק דין אליו התנגדו רבים מגדולי ישראל. ככל הנראה, המינוי יאושר למרות התנגדותו הנחרצת של הראשל"צ ונשיא בתי הדין הרבניים הגאון רבי יצחק יוסף.

הגר"י יוסף וש"ס רשמו הישג משמעותי ואילצו את השרה לבני להסכים להתנגדות למנות דיינים שנתמכו על ידי יו"ר 'הבית היודי' השר נפתלי בנט וארגון צהר. מדובר ברבנים בניהו ברונר, דוד בס וניר ורגון. מי שכן ימונה הוא הגאון רבי יעקב זמיר שנתמך על ידי הגר"י יוסף. הישג נוסף נרשם לתנועת יהדות התורה, כאשר גם הגאון רבי נחום שמואל גורטלר ימונה לבית הדין הגדול.

ההישג מתעצם לאור העובדה שיו"ר ש"ס דרעי הצליח להגיע להסכמות אלו מול שרת המשפטים למרות ישיבת ש"ס באופוזיציה כאשר סיעתו של בנט שסופגת מכה מהדיל חברה עם לבני בקואליציה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר