הרמטכ"ל הבא: האם גדי אייזנקוט טוב לחרדים?

יצחק פינדרוס, שעבד עם גדי אייזנקוט מספר כי "כל החרדים נהנו לעבוד איתו. הוא היה מכבד ומנסה לעזור כמה שיכול". מנגד, קצין בצה"ל טוען: 'הוא לא באמת קרוב למגזר החרדי' (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
האלוף גדי אייזנקוט (צילום: פלאש 90)

יומיים לאחר ההכרזה כי האלוף גדי אייזנקוט ימונה לתפקיד הרמטכ"ל הבא, מכריו מספרים על אדם חדור מטרה וככזה שידע לטפל היטב בביטחון תושבי איו"ש בהם תושבי העיר החרדית ביתר עילית. כך גם סגנו יאיר גולן ששימש גם בתפקיד מפקד אוגדת איו"ש.

למרות שלל השבחים שיצאו מלשכותיהם של הפוליטיקאים החרדים, ישנם מי שאינם מתלהבים ממינויו ואומרים כי כלל לא בטוח שהרמטכ"ל העתידי מכיר היטב את האוכלוסייה החרדית ולכן יש לבחון אותו על פי מעשיו בשטח.

חבר מועצת עיריית ירושלים, יצחק פינדרוס, סיפר אודות אייזנקוט בשיחה עם "כיכר השבת": "כשהייתי ראש עיריית ביתר הוא היה מפקד אוגדת איו"ש. היה כיף לעבוד איתו. כל החרדים נהנו לעבוד איתו. הוא היה מכבד ומנסה לעזור כמה שיכול. מדובר היה בתקופת האינתיפאדה ובכל זאת הוא עזר".

לדבריו, "הוא הוריד את המתיחות בין ראשי היישובים בזמן המתח. היו מתחים בזמן האלוף הקודם והוא עשה זאת בתבונה".

"באופן כללי הוא איש חיובי וטוב", מוסיף פינדרוס, "הוא לא מחפש לעשות דברים שאינם בדרך היישר. יש לו כבוד רב גם למסורת ולדת ולכן אני חושב שהוא האיש המתאים בזמן הנכון ובמקום הנכון".

קצין בצה"ל אמר ל"כיכר השבת" כי הרמטכ"ל הבא לא באמת קרוב לאוכלוסייה החרדית. "הוא לא באמת קרוב למגזר החרדי, הוא לדעתי גם לא מכיר את המגזר החרדי. ייתכן מאוד שהוא נחשף אל המגזר הזה בעבר במסגרת תפקידיו אבל מכאן ועד לומר שהוא מכיר היטב את המגזר החרדי - הדרך רחוקה".

"בעקבות כך לא ניתן לומר באופן חד משמעי כי יחסי צה"ל לחרדים ישתנו", הוא מוסיף, "אני מקווה כי בגלל היותו בן לאם דתייה הוא יגרום לכך שצה"ל יהיה מוכן יותר לקלוט את האוכלוסייה החרדית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר