פרסום ראשון: הוועדה למינוי דיינים לא תתכנס

שרת המשפטים ציפי לבני הודיעה על ביטול ישיבת הוועדה למינוי דיינים. המשמעות: לא ימונו דיינים חדשים עד לאחר הבחירות. מוקדם יותר הסתמן פיצוץ בישיבת הוועדה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
שרת המשפטים ציפי לבני (Miriam Alster/FLASH90)

פרסום ראשון: דקות כינוס הוועדה לבחירת דיינים שתוכננה הערב (שלישי), הודיעה שרת המשפטים ציפי לבני על ביטול הישיבה. כך נודע ל"כיכר השבת". השרה לבני הודיעה לחברי הוועדה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן אותה לפגישה בלשכתו, ולכן לא תוכל להשתתף בוועדה וכינוסה יבוטל.

המשמעות של ביטול הישיבה היא אי מינוי דיינים חדשים לבית הדין הרבני הגדול ובתי הדין האזוריים לפחות בחודשים הקרובים עד לאחר הבחירות

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי ללא קשר לביטול הישיבה הסתמן פיצוץ בוועדה וזאת בשל המחלוקת על מינויו של הרב אוריאל לביא.

כזכור, בסוף השבוע האחרון דווח על הסכמות בין יו"ר ש"ס אריה דרעי וציפי לבני לפיהן החרדים יתמכו במועמדותו של לביא והיא תסכים בתמורה לווטו של החרדים על רבני צהר.

מאז שהדיל בין השניים נחשף, הודיע מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן כי הוא מתנגד לו בשל המינוי של לביא לבית הדין הרבני הגדול. לביא, המכהן כדיין בצפת, הכשיר גט שניתן בלא נוכחות הבעל המאושפז ומוגדר כצמח.

בית הגראי"ל שטיינמן הפעיל לחץ אדיר בכדי שהדיל לא ייצא לדרך, וגם הצליח. "מדובר בדיל יותר גרוע משל הרב עמאר והר' סתיו, מינוי של לביא לבית הדין הרבני הגדול זה הנזק הכי גדול שיכול להיות", אמר גורם ברבנות הראשית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר