מסר נדיר

המקובל רבי דב קוק: "יש עלי גזירה, תשמרו שבת"

בטבריה נעדר החייל טל קדושים שנעלם במי הכנרת לאחר תאונה בין אופנוע ים עליו ישב לסירה • כעת, מפרסם המקובל הצדיק רבי דב הכהן קוק מסר מיוחד לתושבי העיר בו הוא כותב: "מורגש אצלי ריחוף גזירה שיש עלי על שלא מנעתי חילול שבת" • הרב מבקש "לשמור שבת זו כטובה אישית בשבילי" (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב קוק במקום החיפושים בכנרת (צילום: רון קובי)

מודעות נדירות במסר המיוחד שמועבר בהן פורסמו בסוף השבוע בעיר טבריה כאשר נכתב בהן בשם המקובל הצדיק רבי דב הכהן קוק, חתנו של הגאון רבי יצחק זילברשטיין, כי הוא מרגיש שיש עליו גזירה.

במודעות שיועדו לתושבי טבריה נכתב: "מורגש אצלי ריחוף גזירה שיש עלי על שלא מנעתי חילול שבת של מתנדבים בחיפוש אחר החייל האבוד בכנרת".

"לכן מבקש אנוכי בקשת טובה אישית מהלב מכל החברים", כותב הרב, "לשמור שבת זו כטובה אישית בשבילי כדי להסיר מעליי את הגזרה הזאת שמפחידה את רגשותי".

כאמור המסר החריג הועבר במודעות רחוב ובפרסומים שונים ורבים מתושביה של העיר שומרי המסורת ואף החילונים המעריכים את דמותו ופועלו של כבוד הרב קיבלו על עצמם לשמור את השבת הקרובה לכבודו.

יצויין כי המסר מתייחס לתאונה הקשה שהתרחשה במהלך חול המועד פסח במימי הכינרת כאשר החייל טל קודשים לוחם מג"ב בן 21 תושב פוריה עילית ישב באופנוע ים מאחורי חברו שנהג בו ומסיבה שאינה ברורה התנגשו בסירה בה היה אחיו של הנעדר ומאז נעלמו עקבותיו.

המקובל רבי דב הכהן קוק במקום החיפושים בכנרת (צילום: רון קובי)

כוחות גדולים בליווי סירות וצוללנים השתתפו בסריקות באגם לצד שוטרים הרוכבים על סוסים שסרקו את כל החופים.

המקובל הרב הצדיק רבי דב הכהן קוק אף הגיע למקום החיפושים ושוחח עם ההורים בחפ"ק על מזח עין גב תוך שהוא מעודד אותו ומביע סולידריות לרגעים הקשים שהם עוברים.

הרב קוק הודה למתנדבים שפועלים כדי לאתר את טל ולאחר שיט שערך במימי הכנרת אמר הרב קוק כי "אני מתפעל מההתנדבות של האנשים, באים פה ימים על גבי ימים, בלי להכיר את האדם, על סיכוי קלוש, זה מראה על אחדות ישראל מאוד גדולה ואהבת ישראל מאוד משמעותית, כשבאים לפה אתה רואה שכל ישראל זה אחד. אני עצמי מקנא באנשים האלה שנמצאים פה, הלוואי שאני הייתי זוכה להקדיש אפילו שעתיים לדבר הזה כל שכן אנשים שמקדישים ימים ולא שעות, כל הכבוד להם ושעם ישראל יזכה לגאולה בקרוב בזכות זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר