באר יעקב: הורים חרדים יפגינו נגד ראש המועצה

חברי מועצה והורים למאות תלמידים בתלמוד תורה ובית ספר לבנות בבאר יעקב יפגינו ביום חמישי הקרוב מול המועצה המקומית לאור מה שהם מכנים: "התעלמות מעצם קיומנו" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
בניין המועצה המקומית (צילום: maps.google)

חברי מועצה והורים למאות תלמידים בשני בתי ספר בבאר יעקב יוצאים למאבק כנגד המועצה שלטענתם אינה מעבירה תקציבים למוסדותיהם.

ועד ההורים החליט על קיום הפגנה כנגד הנהלת המועצה והעומד בראשה שתיערך ביום חמישי הקרוב. לטענתם, "בתי הספר קיימים ביישוב שנים רבות ולא ייתכן שבגלל סדרי עדיפויות לקויים בתי הספר יעמדו לפני סגירה".

חבר המועצה ויו"ר ועדת הביקורת, נועם ששון, אמר ל"כיכר השבת" כי "הבעיה היא שסדרי העדיפויות של המועצה שנמצאת תחת חשב מלווה אינם נכונים ומהוות פגיעה בציבור שלם".

"ביישוב קיימים שני בתי ספר חרדיים: לבנים יש תלמוד תורה באר יעקב מוכר שאינו רשמי ובו לומדים שלוש מאות תלמידים ובית הספר לבנות בית יעקב חינוך עצמאי בו לומדות מאתיים וחמישים תלמידות. לשני בתי הספר יש סמל מוסד מסודר", הוסיף.

הוא קובל על מה שמתרחש ואומר כי "המועצה משקיעה מליונים בחינוך ובבתי הספר השונים בישוב, אין סיבה שבבתי הספר החרדים לא ישקיעו, הילדים שם לא שונים. בזמן שלשאר בתי בספר נותנת המועצה מעבר לתקציב ניהול עצמי גם תקציב לפרויקטים וחוגים למיניהם".

"זה נכון שכחמישים אחוז מהילדים בבתי הספר החרדיים אינם תושבי המקום ובתי הספר נותנים מענה לכל האזור כמו, ראשון לציון, לוד, רמלה, מושבים, אבל אסור לשכוח שלסגור את בית הספר ולשלם הסעות ואגרת לימודי חוץ לילדי הישוב יעלה למועצה יותר", מסביר ששון.

לדבריו: "מה עוד שיש בישוב כשמונים בנות הלומדות בבית ספר חב"ד בנס ציונה והמועצה לא משלמת אגרת לימודי חוץ לאותם בנות. מנהלת בית הספר הודיעה לי שעיריית נס ציונה קיזזה לה את תקציב בית הספר עבור בנות של באר יעקב".

הוא הוסיף כי מטרת ההפגנה היא "שהמועצה לא תעשה אפליה בין ילד תושב הישוב שלומד בבית ספר חילוני לבין ילד תושב הישוב שלומד בבית ספר חרדי כמו תלמוד תורה ובית יעקב".

לדבריו, "הדוגמה הפשוטה מעבר לתקציבים המועצה עשתה הצללה זמנית אחרי נזקי הסופה בשנה שעברה בכל בתי הספר וגני הילדים החילוניים, בבתי הספר וגנים חרדיים לא, למה? מה שונה?".

פנינו לראש המועצה נסים גוזלן ולגזבר המועצה לקבל תגובה, אך תגובתם לא נתקבלה עד לשעת פרסום הכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר