הרב פינטו: "אחבר ספר על שוחד וכמה הוא הרסני לחברה"

לקראת תום הדיון בבית המשפט אמר האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו לשופט כי בכוונתו לכתוב ספר שיעסוק בחומרתה של עבירת השוחד: "מצר על כך, לא הבנתי שגם במסגרות חברותיות יכולות להיות משמעויות שליליות לכזאת עזרה" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב פינטו, ארכיון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

פרשת הרב פינטו: במהלך הדיון שנערך הבוקר (ראשון) במסגרת הטיעונים לעונש בבית המשפט המחוזי בת"א בעניין הסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים, התנהלו חלק מהוויכוחים בין התביעה לסינגורים של האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו בדלתיים סגורות - בעיקר בעניינים רפואיים כאלו ואחרים.

במהלך הדיון תקפה התובעת את הרב על כך שלא בחר עדיין להביע חרטה על מעשיו ולא התנצל.

"כיכר השבת" חושף כי לקראת תום הדיון (בדלתיים סגורות) ניתנה ההזדמנות להרב פינטו לומר כמה מילים בפני השופט עודד מודריק, כאשר הרב בחר להבהיר כיצד נהג. "בכוונתי להוציא ספר על החומרה שבמתן שוחד ועד כמה זה הרסני לחברה" אמר הרב בדיון.

הרב פינטו בבית המשפט, הבוקר (צילום: פלאש 90)

הרב הסביר: "כשאני נתתי את הסכום לקצין חשבתי שאני עושה זאת במסגרת חברית ולא הבנתי את המשמעות של הדבר. זו הסיבה מדוע לא חששתי להצהיר על כך בפני ה-FBI ובפני מנשה ארביב. לאחר מכן כשהבנתי את משמעות הדברים התמלאתי צער ואני לוקח על עצמי את האחריות".

"אני מצר על כך שלא הבנתי שגם במסגרות חברותיות יכולות להיות משמעויות שליליות לכזאת עזרה. היום כשאני מבין שזה נוגד לספר החוקים, אני מלא צער שלא הכרתי את הסעיף על בוריו" אמר הרב פינטו לשופט שקבע כי בשבוע הבא ביום שלישי יוכרע גזר דינו של האדמו"ר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות