"נאות הפסגה": מאות אברכים קיבלו עשרות אלפי שקלים

סוף טוב: מאות אברכים ב"נאות הפסגה" קיבלו הבוקר עשרות אלפי שקלים לאחר תהליך ארוך של כינוס נכסים. נציג הדיירים: "הייתה סייעתא דשמיא גדולה מאוד" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (Yonatan Sindel/Flash90)

לאחר תהליך כינוס נכסים של כ-4 שנים, פרשת "נאות-הפסגה" הגיעה לסיומה המוצלח כאשר מאות רוכשים חרדים קיבלו עשרות אלפי שקלים בחזרה. השופט דוד מינץ בבית המשפט המחוזי בירושלים פסק לטובת הרוכשים האחרונים בנאות-הפסגה, ובמהלך החודש האחרון המתינו מאות רוכשים בציפייה דרוכה לקראת יישום פסק הדין.

כאמור, הבוקר (שישי), לאחר תהליך סבוך ומפרך הם ראו בחשבון הבנק את ההחזר הכספי שנאמד בכעשרות אלפי שקלים.

נציג הדיירים, אלחנן וינר, שעמד בקשר שוטף מול הגורמים, אמר כי "הכל היה שווה. בסופו של דבר, גם קיבלו את הדירות, גם קיבלו החזר על דמי-השכירות שהפסידו במשך השנים וגם את הסכום שהצטרכו להוסיף לפני הבניה. היתה סייעתא דשמיא גדולה".

בפרשה התערבה עוה"ד מנוחה בקרמן שלא התייאשה ולא נרתעה עד לסוף המוצלח. "אני מודה לחה"כ משה גפני, שמרגע ששמע על הסיפור נתן מענה ותמיכה מידיים, בשעות לא-שעות, בירידה לפרטים קטנים ואף בנושאים הקשורים רק למשפחות ספציפיות וע"כ אני מבקש להודות לו בשם כל הדיירים".

חברת הנדל"ן "נאות הפסגה" בבעלות איש העסקים פנחס זלצמן ושותפיו בנתה את שכונת "נאות-הפסגה". החברה רכשה בעשור האחרון קרקעות בהיקף של 560 דונם במודיעין עילית שיועדו לבנית השכונה הכוללת: 2,300 יח"ד, 3 מרכזי תעסוקה ומסחר שכונתיים ותחנה מרכזית גדולה בשטח 28 אלף מ"ר. עד שנת 2008 הספיקה החברה להקים 540 יח"ד וכן, היו 80 יח"ד בשלבי הקמה שנמכרו "על הנייר". אך כל התוכניות נגדעו.

לאחר רצף אירועים שערערו את יציבות החברה, התפטרו בשנת 2011 מנכ"ל החברה, אמיר זקן ודירקטורית חיצונית. בשלב מסוים פלשו באישון לילה עשרות רוכשים אל הדירות הבנויות למחצה. חלק מרוכשי הדירות מצאו עצמם משלמים משכנתא בזמן שהבתים עדיין אינם בנויים.

בסוף 2011 בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר את ההכרזה על פירוק חברת הבנייה "נאות הפסגה". מכיוון שהחברה צברה חובות של יותר ממאה מיליון ש"ח לבנקים ולבעלי אג"ח, שיחלקו ביניהם את שארית נכסיה, מצבם של הרוכשים טרם הובהר.

כאמור, אחרי יותר מ-4 שנים רוב הכסף הוחזר לרוכשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר