זעזוע בעיר התורה

בלב בני-ברק: חברת 'דן' מפרסמת את המיסיון

אין גבול לחוצפה: בעיצומו של חג-הסוכות, בלב בני-ברק, נוסע אוטובוס של חברת 'דן', עם פרסומת של 'יהודים למען ישוע', רח"ל. חברת דן: "מדובר באירוע חמור שיטופל מיידית. לא נאפשר פרסום מסיונרי בכל האוטובוסים שלנו בארץ". הרש"ב ליפשיץ יו"ר 'יד לאחים' זועם: "זו הפרה בוטה של הסכם" (חדשות, חרדים)

חנוך לס | כיכר השבת |
האוטובוס עם פרסומת המיסיון (כיכר השבת)

אין מילים לתאר את החוצפה. קשה להאמין לעובדות הבאות. אבל התמונות מתעדות טוב מכל את השערורייה: בלב העיר בני ברק, סובבים פרסומים של המיסיון, על גבי אוטובוסים של חברת 'דן'.

וזה סיפור המעשה: אמש בשעת ערב, כשנסעתי לתומי ברחוב רבי עקיבא בבני ברק, מצאתי עצמי צופה בפרסומת גדולה על אחורי אוטובוס בקו 92 'דן' שנסע מלפני. המודעה הייתה לכאורה תמימה. כותרת גדולה "הוא שינה את חיי" ו"הכוח להשתנות", כשמתחת מופיע מספר טלפון לחיוג מהיר. אלא שהמודעה המוזרה עוררה את חשדה של רעייתי, והחלטתי לברר את העניין. התשובה ניתנה מיידית: "שלום, הגעתם ליהודים למען ישוע..." רח"ל.

החוצפה במקרה זה, הינה כפולה ומכופלת. בעוד שלגבי פרסומים שאינם צנועים, מונעת חברת 'דן' את הפרסום בתחומי העיר בני ברק, הרי שכאשר מדובר פרסומת למיסיון, זהו דבר לא לגיטימי בכל מקום יהודי בארץ ישראל.

אלא שהתמונות לא משקרות: גם פרסומת למיסיון. גם בעיר בני ברק, ועוד ב'זמן שמחתנו' – חג הסוכות. אז אם שאלתם את עצמכם פעם, עד להיכן מגיעה חוצפתם של אנשי המיסיון, ושל היהודים המשתפים עימם פעולה בשם תאוות הממון? מסתבר כי אין לכך גבול.

אוטובוס חברת 'דן' עם הפרסומות של המיסיון, אתמול (צילום: כיכר השבת)

ומה אומרים על כך הגופים המטפלים בעניינים הללו?

יו"ר 'יד לאחים' הרש"ב ליפשיץ אומר ל'כיכר השבת': "יש לנו סיכום ברור עם 'אגד ו'דן' שהם אינם מפרסמים פרסומים מיסיונרים. מדובר כאן בהפרה גסה של הסיכום ובפרשה חמורה".

יו"ר 'משמרת הקודש והחינוך' הרב מרדכי בלוי אומר, "למשמרת הקודש והחינוך יש הסדרי פיקוח עם חברת 'דן' בעניין הפרסומים על גבי האוטובוסים. רבני המשמרת רואים את העניין בחומרה יתירה, ואני מתכוון להעביר את מחאתם הנמרצת לידי חברת 'דן', ובתקווה שהמדובר באירוע חד פעמי שמקורו בשגגה".

דובר חברת 'דן' איתן פיקסמן, עימו שוחחנו ממקום חופשתו בחו"ל, הופתע – כך נראה, לשמוע על כך. "מדובר באירוע חמור שיטופל באופן מיידי" הבטיח.

האם הטיפול שלכם יהיה רק בנוגע לפרסום בבני ברק, או שתסירו כל פרסום מיסיונרי שהוא על גבי אוטובוסי 'דן'?

"לא נאפשר שום פרסום מיסיונרי על גבי אוטובוסי 'דן', בכל מקום בארץ".

אז אם ב'דן' מסירים אחריות לעניין, מי בכל זאת אישר את הפרסום השערורייתי? גורמים המקורבים לנושא, מאשימים שלא לציטוט את חברת 'כנען', זכיינית הפרסום של חברת 'דן'. את תגובתה של חברת 'כנען', טרם הצלחנו להשיג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר