ארה"ב: ישיבת הנהלה למען החינוך העצמאי

ישיבת הנהלה מיוחדת התקיימה בארה"ב למען החינוך העצמאי בראשות זקן ראש הישיבות וחבר מועצת גדולי התורה הגר"ש קמינצקי שאמר כי זהו בית החינוך הגדול בעולם (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכינוס בארה"ב (באדיבות המצלם)

ישיבת הנהלה מיוחדת התקיימה אמש (שני) בארה"ב למען החינוך העצמאי בראשות זקן ראש הישיבות וחבר מועצת גדולי התורה הגר"ש קמינצקי.

בישיבה השתתפו גדולי ארה"ב בהם הגאון רבי ישראל בעלסקי, הגאון רבי אהרן פלדמן, הגאון רבי מלכיאל קוטלר, הגאון רבי יצחק סורוצקין, האדמו"ר מבוסטון, האדמו"ר מאלכסנדר, הג"ר שלמה האליואה, ממלא מקום ראש ישיבת חיים ברלין, הרב יוסף טננבאום, הרב יהודה פולק.

במהלך הכינוס אמר הגר"ש קמינצקי כי על הציבור לדעת שבית החינוך הכי גדול בעולם זהו החינוך העצמאי שם יש עשרות אלפי תלמידים המקבלים תורה ויראת שמים. וכל מי שהוא חלק בזה הוא חלק מהמקום הרוחני הגדול בעולם.

הגאון רבי מלכיאל קוטלר אמר בכינוס שאסיפות של גדולי ישראל לדבר גדול כזה הוא חשוב ביותר והזכיר את האסיפה שהיה בארץ ישראל לאחרונה שהשתתף בה ראש הישיבה רבי שמואל קמינצקי וישב לצידם של גדולי ישראל 'רבי אהרן לייב' ו'רבי חיים' וככה הגדילו את הערך של לב לאחים בעיני כולם וכך צריך לדעת להגדיל את הערך והיחס לחינוך העצמאי.

הגאון רבי חיים ישראל בלסקי סיפר שמרן הגאון רבי יעקב קמינצקי זצ"ל אמר בזמנו שהוא רוצה לדבר עבור חינוך עצמאי לאחר רבי אהרן קוטלר זצ"ל שהיה גדול הדור וגדול הפעילים למען החינוך העצמאי, והוא אמר שכמו שאלו שחלקו על הרמב"ם לבסוף ראו כמה שהוא עזר לכלל ישראל, כמו כן אפילו שהוא חלק על רבי אהרן שסבר שבעלי בתים יתמכו בחינוך עצמאי ובני ישיבות עליהם לתמוך בתשב"ר, שהרי מהחינוך עצמאי שיצמחו בעלי בתים ואילו מתשב"ר עלולים לצאת בני ישיבות, אבל אמר רבי יעקב, אני רואה עד כמה שרבי אהרן מצליח לעזור לכלל ישראל ומהחינוך העצמאי בסופו של יום יצאו ויוצאים בני ישיבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר