ה'מופת' של הגר"ח קנייבסקי? בחור קפץ 1,000 פעמים - והתארס

ה'מופת' שמפעים את בני ברק: בן ישיבה שאל את מרן הגר"ח קנייבסקי מה עליו לעשות כדי למצוא זיווג. הגר"ח ענה בציניות: "תקפוץ על הגג", הבחור אכן קפץ - והתארס. וגם: מה עושים עם צפצופים באוזניים? (חרדים, ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

מידי יום בשעות הצהריים משתרך תור ארוך של מבקשי ברכה המגיעים לרחוב רשב"ם בבני ברק, על מנת לקבל את ברכתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי. בין הבאים ניתן לראות ישישים לצד נערים, אשכנזים לצד בני עדות המזרח, מסורתיים לצד חרדיים. כולם באים לקבל את ברכת הרב שמקובל כי אינה שבה ריקם או להיוועץ בו בנושאי חינוך ילדים, זוגיות ושלום בית, פרנסה וענייני רפואה. לכולם מפנה הרב מזמנו ומשיב במאור פנים.

לא תמיד מבינים הפונים את תשובת מרן, אולם בסופו של דבר אלו המקיימים את הוראתו נוכחים לראות ש"צדיק גוזר והקדוש ברוך הוא מקיים". "כוח התורה פועל בעולמות העליונים וברכת צדיק אינה חוזרת" מסביר אחד הרבנים.

בעלון החודשי "קול ברמה" היוצא לאור בשכונת רמת אלחנן בבני ברק על ידי תלמידי הגאון רבי יצחק זילברשטיין, רבה של השכונה וחתנו של מרן שר התורה, מופיעים סיפורים ו"מופתים" שהתרחשו לאחרונה בבית ברח' רשב"ם.

בין היתר מסופר על ראש ישיבה חשוב שהגיע עם נכדתו שחלק מאצבעות ידיה היו מחוברות אחת לשנייה. מרן הגר"ח אמר לאביה שילמד מסכת "ידים", יחבר ספר ויראה נפלאות. ראש הישיבה הזכיר שלפני תקופה היה לו פצע גדול ברגל והרופאים חששו לגרוע מכל, אולם מרן בירך אותו וביקש ממנו שיכתוב חיבור על מסכת ידים. השיב מרן הגר"ח, "יהיו שני ספרים האחד שלך והאחד של הבת שלך ותראו ישועות".

תלמיד חכם אחר הגיע למרן וסיפר לו שהוא סובל מצפצופים באוזניים ושאל מה עליו לעשות. מרן השיב לו כי "ילמד מסכת בכורות".

גולת הכותרת היא סיפורו של בחור מבוגר, תלמיד אחת הישיבות החשובות שלא זכה למצוא את בת זוגו. הוא הגיע לבקש את ברכת מרן הגר"ח ואף הוסיף ואמר כי עשה את כל מה שהרב הורה לו - ועדיין לא זכה להתארס.

מרן שמע את הדברים ואמר "מה אתה רוצה שאגיד לך, שתעלה על הגג ותקפוץ עליו אלף פעמים?". הבחור שניחן באמונת חכמים תמימה, מיהר והלך לגג הקרוב וקפץ עליו אלף פעמים. שבוע לאחר מכן התארס במזל טוב, כך לפי העלון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר