החרדים נעדרו מהדיון

בדיון על ה'ספורטק' הוחלט: התוכנית תפורסם מחדש

הוועדה המחוזית התכנסה לדיון על קידום תוכנית הספורטק שאושרה במועצת העיר, אך מרבית חברי המועצה החרדים נעדרו. לאחר הדיון החליטה הוועדה על פרסום מחדש של התכנית (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ה באב תשע"ה | 10.08.15
עמק הארזים, השטח בו עתיד לקום הספורטק (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

המאבק נגד הספורטק: הוועדה המחוזית של מחוז ירושלים התכנסה בצהריים (שני) לדיון מכריע על קידום תוכנית הספורטק שאושרה במועצת העיר בחודש שעבר, אך מרבית מחברי המועצה החרדים נעדרו מהישיבה.

הוועדה החליטה בתום הדיון כי התוכנית של הספורטק תפורסם מחדש לאחר שהתברר כי התוכנית לא פורסמה באינטרנט כנדרש.

מי שהשתתפו בישיבה הם סגן ראש העיר יוסי דייטש וחברי המועצה יצחק פינדרוס ויוחנן ויצמן. כל חברי סיעת ש"ס נעדרו כך גם חבר המועצה אליעזר ראוכברגר מ'דגל התורה'. יודגש כי לחברי המועצה אין השפעה מעשית בדיון ואין להם זכות הצבעה אך ההשתתפות כמו גם הצגת ההתנגדות שלהם לתוכנית חשובה.

בכיר חרדי במועצת העיר ירושלים מסביר כי "אין לחבר מועצה השפעה על הדיון כי הוא לא מצביע, אבל חבר מועצה חרדי צריך להגיע בשביל למחות ולהביע את דעתם של תושביה החרדים של העיר ובראשם גדולי ישראל האשכנזים והספרדים, תמוה מאוד שהם לא טרחו להגיע לדיון לאחר כל הזעקות שהשמיעו נגד התוכנית".

מנגד, בכיר בסיעת ש"ס המקומית הגיב ואמר: "אנחנו לא חברים בוועדה, את אשר יש לנו לומר אמרנו בדיונים רלוונטיים, חברי יהדות התורה ברחו כמו עכברים מהיום הקריטי בישיבת המועצה, אנחנו אלו שהגענו והצבענו, שלא יברחו בדיון עם הצבעה ואחרי זה יפגינו במקום שאין השפעה".

במהלך הדיון הביע יוסי דייטש את זעמו על כך שבדיון קריטי וחשוב זה לא שיתפו בו את הציבור.

מ" מ ראש העיר יוסי דייטש אמר בשיחה עם "כיכר השבת": "היה דיון ער וענייני. ההתנגדות לא רק בקרב הציבור החרדי, אלא מכל הציבור בעיר, אנשים שאינם חרדים משכונת רמות, זה חוצה את כל המגדרים.

"להביא כאלה היקפי ספורט גדולים לשכונה זה לא צודק. איך לא עשו שיתוף פעולה עם המנהלים הקהילתיים? אנחנו לא אומרים לא להקים מגרשים, אבל השאלה זה ההיקף".

לדבריו: "צריך להתחשב בצרכים וברגשות של התושבים, ולכן אני קורא לעצור את הדיון על הספורטק ולעשות את זה בשיתוף פעולה עם הציבור דרך הנציגים במנהלים הקהילתיים".

חבר מועצת העיר יצחק פינדרוס אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי: "אף אחד לא מנסה להתווכח בצורך של מגרשי ספורט בירושלים, ואף אחד לא מתווכח שבמקום הזה תוכנן מגרשי ספורט. העוול הוא לעשות מגרשים בינלואמיים בסדרי גודל כזה בתוך שכונות חרדיות במקום להתאים את התכנון לאופי של כמעט מחצית מתושבי ירושלים וכמעט מאה אחוז מתושבי האיזור.

"צר לי שתוכנית שרוב מוחלט מחברי מועצת העיר מתנגדים לו ממשיך להתקדם על ידי העירייה בדרכים כאלה ואחרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר