בבוקר ההלוויה: בנו של לורנץ בבית הגרי"ש

מה חיפש הרב יצחק לורנץ, בנו של ר´ שלמה ז"ל, בבוקר הלווית אביו בבית מרן הגרי"ש אלישיב והגראי"ל שטיינמן. חשיפה בלעדית (חרדים)

חנוך לס | כיכר השבת |
הגרי"ש (פלאש 90)

בין משפטי ההספד הבוקר בביטאון הדגלאי 'יתד נאמן', הסתתר לו משפט קטן. קטן - כן, תמים - לא.

במשפט הנ"ל, הממוקם עמוק בתוככי העמוד הצפוף המוקדש לפטירתו של לורנץ, מוסרים לנו 'הוגי' יתד נאמן את המידע, כי עוד בטרם פטירתו עלה הר"ש לורנץ ז"ל עם בנו ר' יצחק לביתו של הגרי"ש, והביע את משאלתו בפניו, כי בנו יהיה ממשיך דרכו בהנהלת החינוך העצמאי.

מאחורי המשפט הזה, מסתתר סיפור דרמטי הרבה יותר, שאת סיפורו אנו חושפים כעת:

על פי דיווחים מהימנים שהגיעו לידי כיכר השבת, עוד ביום שני בבוקר - כמה שעות קודם הלווית אביו, התייצב בנו של הנפטר, הרב יצחק לורנץ בבית מרן הגרי"ש אלישיב, וביקש כי ימונה לממשיכו של אביו בהנהלת חינוך העצמאי.

תשובתו של הגרי"ש הייתה מתחמקת. הוא העדיף לגלגל את העניין לעבר הבית ברח' חזון איש 5 בבני ברק. על פי הדיווחים אמר לו מרן הגרי"ש ללכת לביתו של מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א.

עוד לפני ההלוויה מיהר לורנץ הבן לבני ברק, אולם פספס את הגראי"ל מעט לאחר שיצא מביתו, וכך שב הבן להלוויה בירושלים בידיים ריקות. לפחות לעת עתה.

סיבת סירובו של הגרי"ש לטפל בעניין אינה ידועה. האם זוהי תגובתו העקרונית לנושא החינוך העצמאי מאז אנשי הבית בחזון איש לקחו לידיהם את הטיפול בעניין, תוך כדי יצירת משבר עם האדמו"ר מגור, בניגוד לדעתו של הגרי"ש, או שמא זוהי התחמקות מסיבה אחרת, עלומה.

כך או כך, ביתד נאמן מיהרו הבוקר לרתום את העגלה לפני הסוסים, ולפרסם כי לורנץ הבן היה מיועד על ידי אביו להיות ממשיך דרכו, מה שאומר כי אם ביתד נאמן כבר הכריעו שכך יהיה, בקרוב או ברחוק, זו כבר תהיה מציאות.

הניסיונות להסתיר את מטרת הביקור, ולספר כי בנו של לורנץ התייעץ עם הגרי"ש בשאלה "מה לומר בהספדו על אביו"... מלמדת כי אכן יש דברים בגו. דברים שלעת עתה, רצוי לעשותם בחשאי, לפחות עד להשלמת המהלך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר