הפרוטוקול נחשף

מאבק הסמינרים: המועצות יכריעו האם לפרק את המחוז החרדי

מאבק הסמינרים למען עצמאות החינוך החרדי נמשך ובמוקד המאבק: הנהלת המחוז החרדי. חברי ועדות הרבנים יפנו למועצות גדולי התורה שיכריעו בדרכי המאבק • בפנים: הפרוטוקול המלא (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האסיפה עם ועדת 'דגל התורה' (צילום: באדיבות המצלם)

מאבק מנהלי הסמינרים בהנהלת המחוז החרדי שנחשף השבוע ב"כיכר השבת" מגיע לשיאים חדשים. מתברר כי בחודש האחרון ערכו חברי הנהלת האיגוד סדרת פגישות הן עם חברי וועדת הרבנים לענייני חינוך של תנועת אגודת ישראל והן זו המקבילה של תנועת דגל התורה.

מיד לאחר מכן התכנסו חברי איגוד מנהלי הסמינרים לישיבת חירום עם נציגי יהדות התורה בה איימו להפסיק לשתף פעולה עם המחוז החרדי במשרד החינוך.

על פי ההחלטות יועבר המידע על ידי חברי וועדות הרבנים לחברי מועצות גדולי התורה של שתי הסיעות כאשר האדמו"רים וראשי הישיבות יקבלו הכרעה האם לפרק את המחוז החרדי ולהחזיר את המצב לקדמותו כפי שהיה לפני המחוז החרדי, שהתיכונים יהיו באגף המוכר שאינו רשמי והסמינרים באגף להכשרת עו"ה, או שימנו בהנהלת המחוז ובראשות המחוז אנשים חרדיים, או לחילופין להגביל את הסמכויות של המחוז החרדי.

כעת אמורים הרבנים להעביר את השאלות לגדולי הדור שיכריעו בסוגיה המהותית.

"כיכר השבת" מפרסם את הפרוטוקולים המלאים של ההחלטות מ-2 הישיבות.

האחת ישיבת הנהלת איגוד הסמינרים וועדת הרבנים לענייני חינוך שע"י מועצת גדולי התורה של דגל התורה שהתקיימה ביום שני י"ג חשוון בביתו של הגאון רבי נתן זוכובסקי בה השתתפו חברי וועדת הרבנים הרב שלמה ברויאר, הרב נתן זוכובסקי, הרב אברהם רובינשטיין והרב מאיר קסלר.

הישיבה השנייה יחד עם חברי וועדת הרבנים של אגודת ישראל שהתקיימה ביום שישי כ"ד חשון תשע"ו בלשכת חנוך זייברט ראש העיר בני ברק. בה נכחו חברי וועדת הרבנים: הרב יעקב כהן, הרב יהושע פינק, הרב ישראל פישביין, הרב מרדכי שטרן והרב יוסף דריימן.

הפרוטוקול המלא

בשתי הישיבות נכחו מטעם הנהלת איגוד הסמינרים: הרב זאב וולף יו"ר, הרב עזריה הילדסהיימר, הרב חנוך זייברט, הרב ישעיהו ליברמן, הרב בנימין שצ'רנסקי והרב יצחק אוסטרליץ.

בסיום הישיבות פורסם הפרוטוקול הבא.

המחוז החרדי: בקדנציה הקודמת משרד החינוך הקים את המחוז החרדי בראשות המחוז עומד מר מאיר שמעוני, תחת המחוז החרדי רכזו את כל המוסדות החרדיים בכל הגילאים מהגנים ועד הסמינרים. המנהלים רואים בהתנהלות המחוז שזה אבן נגף למוסדות החרדיים.

רישום תלמידות: המחוז החרדי שלל את עצמאות המנהלים בקבלת תלמידות כל מי שלא התקבלה לסמינר ופנתה למשרד החינוך המחוז חייב את המנהלים לקבל את התלמידות אפילו שזה נגד הנהלים שסוכם עם משרד החינוך ועל אף שהתלמידה לא מתאימה למוסד.

תכני לימוד: קיימת התערבות באופן מתמשך בדרישות המחוז החרדי למול הסמינרים לקיום מסגרת חובה של מקצועות לימוד, הדבר גורם לשינויים מערכתיים במסגרת החינוך ולזעזוע בדרך החינוכית שאותה אנו שואפים לקיים. כגון: חובת שיעורי התעמלות כחלק מרשיון בית הספר, אזרחות ועוד.

מינויים: המחוז החרדי ממנה מפקחים וצוותות חילוניים שיפקחו על המוסדות החרדיים.

ביקורות: גייסו צוותות חילוניים שיבקרו את המוסדות החרדיים העיקר בכדי לפגוע במוסדות ובמנהלים.

יועצות חינוכיות: המחוז מצר את צעדי היועצות ומקיים להם השתלמויות ותכנים שלא מותאמים לציבור החרדי.

התקבלו החלטות כדלהלן:

1) חברי וועדת הרבנים יפנו למועצת גדולי התורה לקבל את חוו"ד האם לפרק את המחוז החרדי ולהחזיר את המצב לקדמותו כפי שהיה לפני המחוז החרדי שהתיכונים יהיו באגף המוכר שאינו רשמי והסמינרים באגף להכשרת עו"ה, או שצריך לשים בהנהלת המחוז ובראשות המחוז אנשים חרדיים, או להגביל את הסמכויות של המחוז החרדי.

2) לאחר שתתקבל החלטה ממועצת גדולי התורה וועדת הרבנים תפנה לחברי הכנסת ליישום וביצוע החלטת מועצת גדולי התורה.

כפי שדווח מוקדם יותר ב"כיכר השבת", שר החינוך נפתלי בנט החליט כי המחוז החרדי במשרד יישאר וכי מנהל המחוז מאיר שמעוני יעזוב את תפקידו ובמקומו ימונה מנהל חדש. במקביל, בית הדין האזורי לעבודה הורה לאפשר לחרדי להתמודד לתפקיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר