הסתה חילונית

מקומון באשדוד: "החרדים כבשו את הפארקים"

"שערוריה, חרדים כבשו את הפארקים, והאשדודים נשארו בחוץ", כך נכתב בכותרת של מקומון בעיר אשדוד • חברי המועצה בעיר מגנים בחריפות, אך עורך העיתון מתעקש: חרדים שיישארו בחוץ (חדשות)

משה ברדא | כיכר השבת |
תפילה בחוף הים באשדוד. אילוסטרציה (צילום: Gershon Elinson/Flash90)

כותרת הראשית במקומון "השבוע באשדוד" שפורסם הבוקר (חמישי) מסיתה בצורה מכוערת ובוטה נגד בני הציבור החרדי שהגיעו לנפוש בפארקים באשדוד במהלך ימי חג הפסח.

"שערוריה, חרדים כבשו את הפארקים, והאשדודים נשארו בחוץ", לשון הכותרת הראשית של המקומון. "אלפי חרדים הגיעו בחול המועד באוטובוסים, השתלטו על הפארקים באשדוד, והותירו אחריהם טינופת, לכלוך, זוהמה ועבודה רבה לעובדי הניקיון".

עמרם כנפו סגן ראש עיריית אשדוד אומר ל"כיכר השבת" כי מדובר בהסתה חמורה ומכוערת. "זה עיתון שהמגמה שלו זה להתנגח בראש העיר, בטענה שראש העיר מחרד את העיר, ובכל חג זו המנגינה הקבועה שלו", מסביר כנפו ומוסיף כי "אין ספק שהפארק מושך לתוכו המונים שאינם תושבי העיר, אבל בזו גאוותינו".

"אני אומר לך שלא כל תושבי העיר הם חרדים ולכן הם לא שמחים בשיגשוגו של הציבור החרדי בעיר, ובמיוחד שהם רואים את הצ'למרים שמגיעים לעיר עם כל כך הרבה תלבושות זה משגע אותם, אבל זה בסדר אז מה?", אומר כנפו.

כנפו מוסיף כי "התוכן שפורסם במקומון הוא פסול ואסור, וכמובן שהוא גובל בתוכן גזעני, אבל מה אפשר לעשות בנוגע לזה? ואמירה כזו חמורה בכל מקום. הם רואים את זה, הם פגועים מכך וכועסים, הם גם שואלים מדוע הם באים אלינו? שישבו בשכונות שלהם, אבל צריך להתרגל לזה, הכלבים נובחים והשיירה עוברת".

כנפו מבהיר כי העירייה תומכת בכך שהחרדים יבואו מכל רחבי הארץ לפארקים שהקימה ואומר כי "הפארק פתוח לכולם, והעירייה רוצה שיבואו חרדים לעיר".

גם חבר מועצת העיר מטעם יהדות התורה, עזרא שור, מגנה את ההסתה החמורה ואומר ל"כיכר השבת": "אני יכול להגיד לך דבר אחד, שהתושבים החרדים שאינם מהעיר אשדוד שמגיעים למקום בשבילנו זה כבוד".

"כשאני רואה את הכותרת הזו אני נמצא בהרגשה לא נעימה בכלל, הם רשמו את זה בצורה ממש לא מכובדת, כשיש אירועים לציבור הכללי כמו יום העצמאות ומימונה יש לכלוך בפארקים לא פחות ולא ראינו שמישהו הגיע ורשם זאת, וכמובן לנו העיר אשדוד זה כבוד גדול שאנחנו מארחים את תושבי שאר הערים בארץ ובעולם כאן".

מנחם גלילי, עורך העיתון, ממשיך בדברים החמורים ובתגובה ל"כיכר השבת" הוא עומד מאחורי הכותרת המסיתה ואומר כי "התושבים החרדים שהגיעו למקום הם אינם תושבי העיר, והם מילאו את הפארקים. התושבים שאינם מהעיר מילאו את הפארקים ותושבי העיר עצמם עמדו בתורים ולא יכלו להיכנס וכמובן שישנם כאלו שלא נכנסו והלכו".

"התושבים שמגיעים אינם משלמים מיסים ולא תורמים כלום לעיר הזו, לא יכול להיות שיבואו חרדים מכל מיני מקומות וימלאו את הפארקים. הפארק הוקם למי שמשלם מיסים כל מי שמשלם יכול להגיע וזה הוקם בשבילו", אומר גלילי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר