החוק הנורבגי ייושם

סוף למחלוקות ב"יהדות התורה": מאיר פרוש יתפטר מהכנסת

לאחר חודשים של מחלוקות בתוככי יהדות התורה, הושגו הסכמות: סגן שר החינוך מאיר פרוש יתפטר מהכנסת ויעקב אשר יהפוך לח"כ השלישי של דגל התורה. "יסייע להנמיך את המתחים" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מאיר פרוש (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

הושגו הסכמות ביהדות התורה: לאחר מרתון פגישות בין הר' דוד שפירא, נאמנו של מרן הגראי"ל שטיינמן וסגן שר החינוך מאיר פרוש, הוחלט לממש את "החוק הנורבגי" ולהביא למינויו של יעקב אשר כח"כ השלישי של "דגל התורה". ההתפטרות של פרוש במסגרת ההבנות תצא לפועל כבר מחר (ראשון).

בהודעה שנמסרה לעיתונות נאמר כי שפירא ופרוש "נפגשו אחרי חג הפסח מספר פעמים בהם דנו על התלהטות הרוחות בתקופה האחרונה, וניהלו שיג ושיח בניסיון להגיע להבנות בנושאים שונים העומדים על סדר היום של הציבור החרדי. הצדדים הביעו רצון ונחישות להרגעת הרוחות".

"ראשי דגל התורה הביעו את דעתם שביצוע החוק הנורבגי יסייע להם להנמיך את המתחים ולגיבוש ופעילות סיעה מאוחדת בת 7 חברים ובכך לתרום לחיזוק הישגיה של היהדות החרדית ולעבודה משותפת של סיעת יהדות התורה בכנסת כפי שהיה בקדנציה האחרונה".

לסיום נמסר בהודעה כי "לפני כניסת השבת הגיעו הצדדים להבנות, ומחר - יום ראשון - יגיש הרב פרוש את התפטרותו מהכנסת וימשיך לכהן כסגן שר החינוך והרב יעקב אשר יכנס לכהן כח"כ בסיעת יהדות התורה".

כזכור, העימות בין הסיעות עלה מדרגה לאור הויכוח בסוגיית הניהול של רשת החינוך העצמאי, כאשר פרוש רמז מספר פעמים כי הדבר מעכב את התפטרותו מהכנסת.

במהלך חג הפסח האחרון התאספו ראשי סיעת שלומי אמונים בביתו של סגן השר פרוש שם נשא נאום חריף בו תקף חזיתית את סיעת דגל התורה על התנהלותה בנושא החינוך העצמאי. ככל, הנראה ההצהרה נפלה על אוזנים קשובות ושני הקודקודים נפגשו והצליחו להגיע להבנות וליישור ההדורים.

ל"כיכר השבת" נודע כי בדגל התורה הבטיחו לעמוד בהסכמים שנעשו בין הסיעות בנושא השליטה בחינוך העצמאי ולהעביר סמכויות משמעותיות לאיש שלומי אמונים.

פרוש ערך בשבוע האחרון סבב בקרב האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה של סיעת אגודת ישראל שנתנו את ברכתם והסכמתם למהלך שאולי יביא כעת לשלום פנימי בתוככי יהדות התורה שידעה תקופה קשה של סערות בשנה האחרונה.

בדגל התורה שותקים הערב, וזו גם ההנחייה שניתנה לפעילי השטח ולנערי הוואטסאפ. גורם בכיר בתנועה מסרב להתייחס הערב לשאלה מה קיבלו בשלומי אמונים תמורת הפשרה וההסכם, אולם מצהיר כי "אין ספק שההבנות שהושגו ישליכו לרוחב על היחסים בין הסיעות על כל המשמעויות שבכך".

גורמים אחרים בתנועה דוחים את השמועות ברשתות החברתיות כאילו וההודעה המשותפת הערב של שלומי אמונים ודגל התורה המעניקה את הקרדיט למהלך למאיר פרוש ולדוד שפירא, נכדו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן הנחשב לאיש החזק כיום בדגל התורה מהווה "דריכה" על יו''ר התנועה ח"כ משה גפני והמעטה בכוחו ואומרים כי: "גפני היה מעורב לאורך כל המהלך והדברים נעשו בתיאום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר