22 הותקפו, למעלה מעשור

כתב אישום נגד ששת המלמדים מהחיידר בתל אביב

התעללות אכזרית ובלתי נתפסת, נחשפת הבוקר בכתב האישום נגד ששת המורים מתלמוד תורה 'מחזיקי הדת' בתל אביב. אחד הנאשמים גם התעלל בבעלי חיים ותקף את בני משפחתו (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
המלמדים בבית המשפט, היום (צילום: גלעד מורג, ynet)

לפני זמן קצר, הגישה פרקליטות מחוז תל אביב לבית המשפט המחוזי בעיר את כתב האישום נגד ששת המורים בבית ספר "תלמוד תורה מחזיקי הדת" בתל אביב: אברהם מרדכי רוזנפלד (49), ישראל חיים שפירא (65), חיים פישגרונד (69), משה הירש (39), מנחם אלברשטיין (62) ואברהם פנחס דייטש (53). הפרקליטות גם מבקשת מבית המשפט לעצור את רוזנפלד עד תום ההליכים ואת חמשת הנאשמים הנוספים לשחרר בתנאים מגבילים עד תום ההליכים.

כתב האישום כולל את העבירות הבאות, כל נאשם על פי המיוחס לו בכתב האישום: התעללות בקטין על ידי אחראי פעמים רבות ותקיפת קטין על ידי אחראי פעמים רבות. בנוסף, כתב האישום מייחס לנאשם המרכזי, אברהם מרדכי רוזנפלד, תקיפות חמורות רבות של קטין מתחת לגיל 16, איומים וסחיטה באיומים.

בני משפחות הנאשמים, בדיון קודם (צילום: דנה קופל, ynet)

העבירות בוצעו כלפי 22 מתלוננים שלמדו בכיתותיהם של הנאשמים לאורך השנים. על פי כתב האישום, במועדים הרלוונטיים לכתב האישום, שימשו הנאשמים כמורים ומחנכים למספר רב של קטינים בגילאי 3 עד 10, בבית ספר תלמוד תורה "מחזיקי הדת" בתל אביב. במסגרת תפקידם בבית הספר, היו הנאשמים אחראים לצרכי מחייתם, בריאותם, חינוכם ושלומם של הקטינים. החל משנת 2000 ועד 2011 בערך, עת היו הקטינים בני 3-4 ולמדו בכיתת הגן, ועד שהיו בני 10 לערך, ולמדו בכיתה ו' בבית הספר, הפעילו הנאשמים על הקטינים, במספר רב של הזדמנויות ובאופן שיטתי, על בסיס יומיומי, אלימות פיזית ונפשית, שאופיינה באכזריות, השפלה והטלת אימה, תוך ניצול יחסי התלות והמרות בין הנאשמים לבין הקטינים. מהצטברותם של האירועים, התמשכותם, חומרתם ואופיים הרי שמעשיהם של הנאשמים עולים כדי התעללות גופנית ונפשית בקטינים.

זאת ועוד, במהלך התקופה, עת היו הקטינים בני 7 בערך ולמדו בכיתה ג' בבית הספר, תקף אותם רוזנפלד באכזריות, תוך השפלה והטלת אימה כשהוא מנצל את יחסי התלות והמרות בינו לבין הקטינים. מהצטברותם של האירועים, התמשכותם ואופיים הרי שמעשיו של רוזנפלד עולים כדי התעללות קשה.

כמו כן, רוזנפלד מואשם בסחיטה באיומים שהביאה לידי מעשה, התעללות בקטין על ידי אחראי ותקיפת קטין ע"י אחראי הגורמת חבלה, כיוון שבמהלך השנים 2006-2016 בערך, הטיל אימתו על בני ביתו, והנהיג משטר של אימה ופחד, כלפי אשתו והילדים, באופן שיטתי ויום יומי. כמו כן תקף רוזנפלד את אחד מילדיו, בהיותו קטין, במשך שנים, עד שעזב את הבית.

גם בהתעללות בבעלי חיים מואשם רוזנפלד, מאחר ובמהלך שנת 2006 או בסמוך לכך, התעלל בחתול שנכנס לכיתה לעיני כל הקטינים ששהו בה, בכך שהיכה אותו בחוזקה באמצעות מטריה או מקלות עץ. משניסה החתול לברוח מהכיתה, דחף אותו רוזנפלד מאדן החלון, שבקומה השלישית בבית הספר, וגרם למותו.

בתום הדיון, ונוכח הסכמת הצדדים שהוצגה בפני בית המשפט, שוחררו בתנאים מגבילים הנאשמים שפירא פישגרונד, הירש, אלברשטיין ודייטשבתנאים מגבילים, כשבין היתר נאסר עליהם - עד לתום ההליכים - לעסוק בכל עבודה במוסד פרטי או ציבורי, הכולל עיסוק עם ילדים. הדיון הבא בעניינו של אברהם מרדכי רוזנפלד נקבע לעוד שבוע, ביום שני, והוא ישאר עד אז במעצר.

הפרקליטה ממחוז ת"א שהגישה את כתב האישום המחריד, לבנת מלמד, אמרה: "כתב האישום מתאר מסכת התעללות החל מגיל שלוש ועד לכיתה ה' אז היו הילדים בני 10. הקטינים קראו למוסד 'ברגן בלזן'. לעמדתנו, הדברים הללו אומרים את הכל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר