חשיפה

מהו הפרויקט השאפתני עליו שוקד יוסי דייטש, סגן ראש העיר?

סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש, מוציא לדרך פרויקט חסר תקדים של הקמת מתקני שעשועים והופעות לילדים חרדים באצטדיון הארנה בבירה. בתוך כך, צוות אסטרטגי מתכנן את מירוצו של דייטש לראשות העיר (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יוסי דייטש, שואף קדימה (צילום: כיכר השבת)

דבר כזה עוד לא ראו ילדי ירושלים החרדים: סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש ((אגודת ישראל, שלומי אמונים) גייס בשבועות ובחודשים האחרונים תקציבים רבים ממשרדי ממשלה ומעיריית ירושלים, כדי להפיק שבוע של אירועים באצטדיון ארנה לילדים החרדים, תחת חסותו. למעלה מחמישה מיליון שקל הוא הצליח להשיג עבור המיזם שייצא לדרך ב'בין הזמנים' הקרוב ויכלול שלל אטרקציות והופעות עם זמרים ואמנים במחיר עלות לכל ילד חרדי.

מדובר בפרויקט שהיקפו המתוכנן הוא חסר תקדים במגזר החרדי. הפרויקט צפוי לכלול פעילויות מיוחדות ומגוונות, אשר יעניקו מעטפת פנאי ייחודית לימי הקיץ למשפחה החרדית, ובין היתר - תערוכת ענק חווייתית ומרשימה, ראשונה מסוגה, בנושא "תפוצות ומורשת", פעילויות באמצעות מתקני אתגר לילדים ונוער, ומכלול אירועי זמר, מחול, ותרבות גדולים באולם הגדול של היכל הארנה. קהל היעד - שימנה עשרות אלפי איש ביום - האמור להשתתף בפרויקט, הינו ציבור חרדי שיעלה מכל רחבי הארץ מכל רחבי הארץ בשבוע האחרון של חודש אב.

בתוך כך, "כיכר השבת" חושף: בחודשים האחרונים פועל צוות חשאי מטעמו של יוסי דייטש במטרה להכשיר את השטח להתמודדות שלו על ראשות העיר מטעם יהדות התורה נגד ראש העיר המכהן ניר ברקת, במטרה להחליפו.

יחצנים ויועצים אסטרטגים מהמגזר החרדי התבקשו להכין תכנית פעולה איך לגרום למצב שדייטש כובש את הבירה ומצליח, במקום שבו פטרונו, סגן השר מאיר פרוש, הפסיד. הרעיון: להסביר לחרדי הירושלמי כמה חייו תחת הנהגתו של ברקת רצופים בקושי ובסבל, כך שאין ברירה אלא להוריד את ברקת מהשלטון. כמה ממקורבי דייטש כבר פתחו בגישושים עם שרים וחברי כנסת ממפלגות אחרות לגייס את תמיכתם במירוץ.

האם מתחם הבילויים הענקי שיוזם דייטש קשור - בעקיפין או במישרין - לאמביציה הפוליטית של האיש? קולות הנשמעים לאחרונה בקרב גורמים פוליטיים טוענים, כי מקורביו להפוך את האירועים בקיץ ליריית הפתיחה בקמפיין הבחירות לראשות העיר מטעם המגזר החרדי. המסר יהיה ברור: יוסי דייטש - הוא הראשון שהצליח 'להרים' מתחם ענק לחרדים בבין הזמנים, משימה שאחרים כשלו בה עד היום, כאומרים - "חכו חכו, מה יקרה אם בכלל הוא יקבל את המושכות ויהפוך לראש עיר"...

לא כולם בעיריית ירושלים אוהבים את המהלך המסתמן. מי שחשב שהוא שותף לבניית מתחמי בילוי כשרים למהדרין לחרדים, מבין כעת שהמהלך הוא יותר רחב ובעל השלכות פוליטיות. בינתיים, חלק מנותני החסות, משכו את ידם מהארגון ומבקשים הבהרות. גם בש״ס הירושלמית עוקבים בחשדנות ולא ברור אם ישתפו פעולה במיזמי הקיץ של דייטש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר