דרעי, ליצמן מאחוריך

השר ליצמן נאם בפני ציבור ספרדי: "חיסלנו את פגעי לפיד"

שר הבריאות יעקב ליצמן הפתיע בהשתתפותו בהילולה לזכר הבאבא אלעזר זי"ע, שם נאם בפני עשרות בעלי בתים ספרדים והצליח לכבוש אותם. "מגיע לך את כל הכבוד", אמרו לו (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
שר הבריאות יעקב ליצמן (צילום: Yaakov Cohen/Flash90)

שר הבריאות יעקב ליצמן, אויבו המר של יאיר לפיד, לא מפספס אף הזדמנות בכדי לתקוף וללעוג ליו"ר 'יש עתיד'. מתברר שליצמן הפך לפופולרי גם בקרב הציבור המזרחי ואמש (רביעי) הוא הוזמן כאורח הכבוד בסעודת ההילולה לאדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל שהתקיימה בגבעת זאב, הילולה בה השתתפו עשרות 'בעלי בתים' מהציבור הספרדי.

במהלך דבריו החל ליצמן ללעוג ליאיר לפיד: "גם הוא לא למד ליב"ה, תתפלאו לשמוע אבל אין לו בגרות, הדבר הכי גרוע - לא רק שאין לו בגרות ואין לו ליב"ה, הוא היה גם שר האוצר. זאת אומרת, שאפשר להיות שר אוצר בלי ללמוד, אז למה אי אפשר למכור מכונות כביסה בלי ללמוד? זה הלימוד זכות".

ליצמן המשיך בלעג ללפיד: "כמי שלא למד ולא שילם הוא מטיף לנו מוסר 'לא למדתם', הוא אומר לי 'לא למדת'. אגב, כמובן, הוא גם לא שירת בצה"ל, הוא היה כתב ב'במחנה', אז מה ההבדל אם הוא כתב ב'במחנה' ואני כתב ב'המודיע' או 'יום ליום', מה זה משנה? אני שואל. הוא לא למד ולא שירת והוא מטיף לנו מוסר".

בשלב הזה שר הבריאות תקף את לפיד ברדיפת החרדים: "לא רק שדיבר, הוא עשה כל החוקים נגד הדת. הוא פגע בישיבות, בציבור החרדי שלא יקבל הנחות, פגע בארנונה, מה לא פגע". אחד ממשתתפי השיעור העיר לליצמן: "אתה גם רב וגם שר, אני חושב שמגיע לך את כל הכבוד".

השר יעקב ליצמן נואם, אמש

ליצמן סיפר על המשא ומתן לכניסה לממשלה ואמר: "אנחנו באנו רק לתקן את מה שעשו לנו כשהיינו שנה וחצי באופוזיציה. ב"ה הצלחנו. חיסלנו את כל פגעי לפיד. נגמר". הקהל הגיב במחיאות כפיים.

שר הבריאות התנצל שאינו יכול להישאר זמן רב באירוע בשל העובדה שהוא קם מוקדם וכבר עברו עליו שני לילות ללא שינה: "היה לנו את ההצבעה על הליב"ה. סיימנו בארבע בבוקר. הלכתי מיד למקווה ותפילת ותיקין".

ליצמן סיפר שלילה קודם היה בערד עד השעות הקטנות של הלילה: "הייתי בערד, יש לי שם קהילה גדולה". ליצמן התייחס לראש העיר: "הוא הולך בדרכיו (של יאיר לפיד. י"כ). זה בסדר גמור. אנחנו ננסה שהוא יהיה גמור".

לקראת סיום, כשאחד המשתתפים בhקש שישמרו על השקט ליצמן העיר בחיוך: "זה בסדר, אני רגיל. בכנסת כשמדברים - צועקים, כאן לפחות זה בשקט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר