החור השחור של התקציב החרדי

כך תקציב ל"מניעת נשירה" ישמש למימון הפנינג משפחתי

ההפנינג של עיריית ירושלים שמבטיח 'חוויות ענק לכל המשפחה' ימומן במאות אלפי שקלים שיקוצצו מתקציב שיועד בכלל במקור ל'מניעת נשירה' במגזר החרדי. ומי עוד ייהנה מהתקציב? (חרדים, ארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Kobi Gideon / Flash90)

בשבועות האחרונים, החלו גופים חרדים רבים לקבל תקציבים גדולים מעיריית ירושלים, כחלק מצעד מבורך של הנציגות החרדית בעיר. אלא שמבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי מיליוני השקלים המועברים עבור הפרויקטים במגזר החרדי, מגיעים מתקציב שיועד באופן ברור עבור מניעת נשירה של נוער בירושלים.

כך למשל, בחודשים האחרונים פעלו בעירייה להקמת הפרויקט השאפתני "עולים לירושלים", במהלכו תוצע לעשרות אלפי ילדים חרדים - מכל הארץ - פעילות מיוחדת לימי בין הזמנים. התכנית השאפתנית שתתקיים בעוד כשבועיים, תופעל למשך ארבעה ימים במתחם 'הארנה' בירושלים.

עלות הפרויקט מוערכת במיליוני שקלים, רוב התקציבים לפרויקט הועברו ממשרדי ממשלה כמו גם מתקציב ייחודי על סך של 700,000 שקלים שהוקצבו למנהל החינוך החרדי תחת הסעיף "אירועי עוגן". אלא שמחר (חמישי), צפויה ועדת הכספים של העירייה לאשר לטובת הפרויקט העברה מתקציב שיועד בכלל עבור טיפול של נוער נושר. ל"כיכר השבת" נודע כי מהתקציב שמוגדר כתקציב תוספתי עבור מניעת נשירה של הנוער בירושלים, יקוצצו 300,000 שקלים, שיועברו לטובת האירוע לילדים החרדים מכל הארץ.

החור השחור של התקציב החרדי - מניעת נוער נושר

בספר התקציב של עיריית ירושלים, ניתן למצוא לא פחות משלושה תקציבים שונים עבור טיפול בנוער נושר חרדי. על פי הגדרות התקציב בספר התקציב העירוני, "התקציב מיועד להפעלת תכנית למניעת נשירה וביקור סדיר להכשרת מורים ומחנכים להתמודדות עם התופעה, לאבחונים ראשוניים של תלמידים, לשיבוץ תלמידים במוסדות החינוך, להתערבויות וסיוע לימודיים על מנת למנוע נשירת תלמידים או כדי להחזירם למוסדות החינוך ללימודים סדירים".

אלא שלמרות שהנציגות החרדית בירושלים התגאתה בעבר לאחר העברת התקציב כי הצליחה "להגדיל משמעותית את התקציב לטיפול בנוער נושר", והוסיפה שלושה תקציבים בסך כולל של 7,310,000 שקלים לתחום, בפועל חלק ניכר מהתקציבים לא מופנים כלל וכלל עבור טיפול בנוער נושר.

ממידע שהגיע לידי 'כיכר השבת' עולה כי מיליוני שקלים מתוך התקציב המיועד לנוער נושר חרדי, מוצאים את דרכם למימון מיזמים, בעיקר מתחומי הנופש ועבור ימי בין הזמנים - לעתים עבור ישיבות בין הזמנים ולעתים עבור מימון מופעי זמר, כל זאת לכאורה בניגוד לייעוד התקציב.

גורם בעיריית ירושלים אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי למעשה התקציבים המיועדים ל"טיפול בנוער נושר חרדי" הינם פיקטיביים ברובם: "אי אפשר לקרוא לזה כספים קואליציוניים, אז דוחפים את זה לתקציב של נוער נושר, ומשם נוטלים את התקציבים לפי הצרכים של הנציגים החרדים בעירייה" הוא אומר.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "לפי בדיקת העיריה, שום העברה תקציבית לפרויקט עולים לירושלים לא אושרה בנוהל מקוצר. ועדת כספים העירונית מתכנסת מחר לדון בבקשה לאישור תקציב ע"ס 300 אלף לטובת פרויקט עולים לירושלים. מדובר באירוע עוגן ראשון מסוגו לציבור החרדי, הממומן בין היתר מכמה גופים ממשלתיים ביניהם עיריית ירושלים. התקציב המבוקש לאירוע זה, אינו בא על חשבון פעילות לנוער נושר בירושלים".

"במקביל וללא קשר, העירייה אישרה תקציב לפעילויות נוער ירושלמי על כל סוגיו וגווניו בתוכם גם נוער נושר. פעילויות אלו יתקיימו בכל שכונות העיר, באמצעות המנהלים הקהילתיים רוממה, הר נוף ורמת שלמה שהינם זרוע ביצוע של העירייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר