חומש בעליה? שפרנוביץ מחזיר כספים

"ב-1 לחודש יכנס לחשבונכם חצי אחוז מהחוב", כך בישר עוה"ד של ´חומש בעלייה´ למשקיעים שחתמו על ההסכם. בלעדי: ההסכם (חרדים)

חנוך לס | כיכר השבת |

יש תקווה: ב-1 לחודש הקרוב, יקבלו לחשבונם עשרות מלקוחות בית ההשקעות הקורס 'חומש בעלייה', החזר ראשוני קטן של חצי אחוז מסכום השקעתם.

המדובר בלקוחות שחתמו על ההסכם שהציבו שפרנוביץ ועורכי דינו כתנאי לתחילת החזר הכספים, ושהסכימו לכל תנאיו. את הבשורה על העמידה בהסכם וכניסת הסכום הראשון לחשבונות, קבלו המשקיעים בימים האחרונים, ממשרד עורכי הדין 'ברם דחוח' המלווה את תכנית ההבראה.

הבשורה הגדולה יותר, הינה התשובה לשאלה שנשאלה אשתקד, עם קריסת בית ההשקעות: האם אושי שפרנוביץ הוא נוכל שגנב את לקוחותיו התמימים, או אדם ישר והגון שהפסיד בשוגג את כספי לקוחותיו? התשובה לשאלה הזו מתבררת ככל הנראה בימים אלו באופן חד וברור: אושי שפרנוביץ הינו אדם ישר, על כך יעידו סכומי הכסף (הקטנים אמנם) שיכנסו ב-1 לחודש הקרוב לחשבונות המשקיעים שאבדו את כספים.

כזכור, פרשת קריסת בית ההשקעות חומש בעליה נחשפה לפני כמה חודשים וסוקרה כאן ב'כיכר השבת' בהרחבה רבה, לאחר שבית ההשקעות 'חומש בעליה' שבניהול אושי שפרנוביץ, קרס בקול רעש גדול והותיר עשרות ואולי מאות לקוחות חרדים שקבלו ברגע אחד את ה'בשורה' על אבדן רכושם.

עד לקריסה הפתאומית, נחשב אושי שפרנוביץ לילד הפלא של המסחר במט"ח. הוא הביא ללקוחותיו מדי חודש תשואות ענק, כשבמקביל גם פיזר סכומי עתק למטרות צדקה וחסד.

עם קריסת בית ההשקעות, ברח שפרנוביץ המפוחד לחו"ל, אולם חזר תוך זמן קצר בלחץ לקוחותיו, כשהוא מצהיר מעל כל במה כי לא מעל בכסף אלא הפסידו בשורת עסקאות שגויות. "אעבוד קשה ואשיב למשקיעים את כספם עד השקל האחרון" התחייב אז שפרנוביץ בפני המשקיעים.

ואכן, זמן קצר לאחר מכן גובשה תכנית הבראה לבית ההשקעות. תכנית ארוכת טווח המלווה בידי משרד עורכי דין, רואי חשבון, וכמובן גם יועצי תקשורת. המשקיעים זומנו בזה אחר זה לפגישה עם שפרנוביץ, והוצע להם לחתום על הסכם שישיב את מרבית כספם בתוך 7 שנים לכל היותר, בתמורה לשורת התחייבויות, בראשן - לא לתבוע את שפרנוביץ.

עיקרי התכנית מובוססים על החזר של כ-80 אחוזים מסכום ההשקעה, וזאת מאחר כי כל משקיע היה מודע לסיכון בסך 20% מכספו. הכסף הנ"ל יחזור טיפין טיפין, וכמובן ללא ריבית והצמדה. מדובר בהסדר נסבל עבור רוב המשקיעים, מאחר ואלו כבר קבלו בעבר אחוזי רווח נאים על השקעתם, מה שיותיר אותם בסופו של תהליך - ללא הפסד, בוודאי לא משמעותי.

לידי 'כיכר השבת' הגיע באופן בלעדי נספח ההסכם מטעמה של 'חומש השקעות' (מצורף למטה), המפרט למשקיעים את ארבעת מסלולי ההחזר הכספי שהוצעו להם כאופציה. המדובר בפריסת תשלומים לשבע שנים, על פי רוב בהחזר של חצי אחוז לחודש, כאשר ההמשך מגיע או בתוספת של 6 אחוז בסוף כל שנה, או בקבלת סכום גדול בסוף התקופה. העיקרון הינו פשוט, ככל שמועד התשלום נדחה, כך יקבל הלקוח יותר כסף בחזרה. החל מ-84% למסלול הקצר ביותר, ועד ל-116% החזר, למסלול הרביעי והדחוי ביותר.

עיקרי תכנית ההחזר, מבוססת על כספי משקיעים חדשים שהגיעו לחברה, כספים אותם משקיע שפרונביץ תחת ליווי ופיקוח הדוק. מכספי הרווחים הללו, יחזרו על פי התכנית, כל מיליוני הדולרים שאבדו בעבר.

ל'כיכר השבת' נודע, כי בעקבות ההודעה על תחילת ההחזר, הסכימו משקיעים רבים נוספים לחתום על ההסכם המוצע, לאחר שנכחו כי המדובר בדבר ממשי, ולא בתרגיל שמטרתו מניעת תביעות עתידיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר