מחאת 'הפלג' ו'העדה'

סאטמר מצטרפת; 'משליכים לכלא מאות בחורים באכזריות'

האדמו"ר מהרי"י מסאטמר וחברי בית הדין של הקהילה מצטרפים למחאת 'הפלג הירושלמי' ו'העדה החרדית' בגין מעצר העריקים • "דם אחים נשפך בערי יהודה וחוצות ירושלים", הם כותבים (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבי מסאטמר והקריאה (צילום: באדיבות המצלם)

על פי בקשת בד"צ 'העדה החרדית' בירושלים מצטרפים האדמו"ר מהרי"י מסאטמר וחברי בית הדין של הקהילה לקריאתו של הגר"ש אוירבך להרעיש עולם ומלואו בראש חודש ניסן.

במכתבם כותבים הרבנים: "לב מי לא יחרד על דבר זעקת הכאב של אחינו בני ישראל תושבי אה"ק, שקולם הולך מסוף העולם ועד סופו. אשר שלטון הכופרים גוזר עליהם גזירות קשות ומרות ומחוקקים חוקי סדום להעביר על הדת בפיתוי ובכפיה את מבחר בנינו הנאמנים לה' ולתורתו. וחרדה גדולה מלאה לבנו כאשר פנו אלינו הרבנים הגאונים הצדיקים הביד"צ שליט"א דירושלים עיה"ק, בכאב עצום ובבקשה עצומה לבא לעזרת אחינו מיד הקמים לכלותם כליה רוחנית ר"ל".

הרבנים מוסיפים וכותבים: "ועתה צעקת הישיבות הקדושות באה עלינו מאת הגאון הגדול ראש הישיבה רבי שמואל אוירבאך שליט"א אשר רבים קמו להחריב את הכל ובאכזריות נוראה משליכים לכלא עשרות ומאות בחורים יקרים אברכים יראי ד' מרבים ומתעללים במו בעינויים לדכאם ולשבור רוחם.

"חלילה לנו להחריש ולראות כבלע את הקודש, בעת אשר מחוץ תשכל חרב ומחדרים אימה, ושלטון הציונים ושוטריהם מכים ועוצרים ורודפים אחים יקרים שמתנגדים להמסר לצבא השמד, ודם אחים נשפך בערי יהודה וחוצות ירושלים. איש ממנו לא יוכל להתעלם מלעשות כל מה שבידו לעזור ולעודד את לוחמי מלחמות ד', להיות נכונים לקריאתנו לצאת ולהרעיש עולם ומלואה נגד מעשה הזוועה והרשע".

"למען אחינו בנ"י הנתונים בצרה, קבענו יום תפילה וזעקה ואמירת יו"כ קטן בער"ח ניסן יום ב' ויקרא הבעל"ט להצטרף עם אחנב"י בכל מקומות מושבותם ולהתאסף בבתי מדרשות לאמירת תהלים ולעורר רחמים להתחנן לפני אבינו שבשמים שיאמר לצרות ישראל די, ולהעביר ולבטל הגזירות הקשות, ויציל את השארית הנאמנה מיד הקמים עליהם, וכל היועץ עליהם עצה ומחשבה רעה תופר עצתו ותקלקל מחשבתו, וזרועות רשעים תשברנה ולא תעשינה ידיהם תושיה. והן קל כביר לא ימאס תפילת רבים", מסיימים הרבנים.

האדמו"ר עצמו הוסיף על מכתב הרבנים וכתב: "עת צרה היא ליעקב בפרט לתושבי אה"ק הנאנחים ונאנקים מגזירת השלטון הרשע הרוצים לבלע את כל הקדוש לנו ע"כ הקריאה יוצאת לכל אנ"ש הע"י להשתתף בתפילה להעביר רוע הגזירה ביום תפילה אשר הוכרז עפ"י בקשת הביד"ץ דעדה החרדית ירושלים עיה"ק תותבב"א, והשי"ת יאזין לקול תפילתינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר