אין לך חנוכיה בחלון? קבל פריצה לבית

עשרות זוגות צעירים במערב בני ברק, ´זכו´ בליל שבת לביקור גנבים בביתם. השיטה : בדיקת חנוכיות בחלון. אין חנוכיה? יש ´ביקור´ (חרדים)

חיים מן | כיכר השבת |
מדליק נרות, אמש (פלאש 90)

שכונת מערב העיר בני ברק הוכתה בלילי השבת האחרונים שוב ושוב במכת הגניבות. גם השבת נפרצו מספר דירות, לאחר שהגנבים וידאו בחלונות את היעדר החנוכיות, והסיקו כי הבעלים אינם בביתם.

מכת הגניבות החריפה לאחרונה, ובפרט בשבועות האחרונים, כאשר הגנבים מנצלים את ריבוי הזוגות הצעירים המתגוררים באיזור זה, זוגות הנוסעים בשבתות להתארח אצל הוריהם, הם מותירים אי אלו סימנים על דלתות הבית כשרואים זוג יוצא מבנין בערב שבת, הם בודקים על פי הסימן מיהו הדייר החסר. ולאחר מכן, הם שבים בליל שבת ומבצעים את זממם.

השבת, הכל היה יותר קל, שהרי בשבת חנוכה די להם לגנבים לסייר בין הבתים, ובבית שאין בחלונו חנוכיה - ניתן להסיק, כי בני הבית יצאו לשבת. מכאן ועד לגניבה הצפויה בהמשך הלילה, הדרך קצרה.

לאור הישנות המקרים בשבועות האחרונים, פורסם ביום ה' האחרון בבניני השכונה מכתב לתושבים תחת הכותרת "מי הבא בתור". במכתב פורסמו דבר הגניבות, יחד עם המלצות לאמצעי הזהירות שיש לנקוט כל היוצאים בשבת מהבתים.

אולם ככה"נ הדברים לא הועילו, ועסקני השכונה אומרים כי הם מתכננים כנס גדול בענין בהשתתפות רב השכונה הגרש"א שטרן ובו יוכרז על הקמת "משמרת סיור" שתורכב מאברכים או שומרים גוים ממש [ההבדל הוא האם יסכימו התושבים לשלם מכספם על השמירה..] ואולי זה ימנע את הבעיה.

על הדרך מזכירים מפרסמי המכתב את האופציה, להפקיד את הכסף בגמחי"ם, או בשאר הקרנות הקיימות בשכונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר