הטור השבועי

מה לעלייה ההמונית למירון וליהדות? // טור

מעולם לא היה שטף כזה של אמונה יוקדת בקברים ובנושאי בשורת המיסטיקה. רבי שמעון בר יוחאי ובנו היו בוודאי מעדיפים לחזור למערה - שם לפחות למדו יום ולילה (דעות)

ל"ג בעומר הולך ונשטף במיסטיקה, ובאווירה לאומית. תערובת של המימונה ואומן. כל אלה, סוג של אקסטזות ברמות שונות, שכל מטרתן אינן אלא חגיגות לשם חגיגות. הגרוע מכל, שזה עוד נעשה בשם רבי שמעון בר יוחאי. התעמולה התקשורתית וברשתות, מגבירה משנה לשנה את להבות האקסטזה.

לא אכפת לאנשים להיתקע במשך שעות באוטובוסים או בחניונים. גם לא אכפת להם על סיכון החיים, בעיקר של ילדים ונשים בדחיפות להסעות. כבר לא אכפת גם על חילולי שבת. הרי באותו סוג של אווירה, כבר נרמסו אנשים בהלווייתו של הרב ואזנר. זה הכל אותו דבר. המיסטיקה בשרות הדת. המיסטיקה דוחה פיקוח נפש וגם שבת.

זה מה שקורה כשמאדירים ערכים זרים לעולמה של היהדות, בשם היהדות. מעולם לא היה שטף כזה של אמונה יוקדת בקברים ובנושאי בשורת המיסטיקה, כפי שפוקד את המגזר הדתי והמסורתי בארץ ישראל. בחוץ לארץ, היהדות הייתה נורמלית. היו פרופורציות. זה לא שאין משמעות להשתטחות על קברים. אבל זה לעולם לא יותר מאשר מנהג. אין שום מצוה, גם לא מדרבנן, בשום הקשר, לפקוד קבר. וכאן זה הפך לחלק מעשרת הדברות.

לא היה גדול אחד בישראל שהקפיד על מצווה זו של עלייה למירון בל"ג בעומר. לפחות לא אצל הליטאים. גדולי ישראל ידעו שלימוד דברי רבי שמעון במשנה אחת, שקולים כנגד כל העליות למירון.

מאות אלפי החוגגים במירון

בימים אלה, נסחף כלל הציבור החרדי לעלייה לקבר, ונוצר לחץ חברתי לפיו נטען שחסר ביהדות שלך אם לא היית שם. בכלל, מי שהיה שם, פטור ממצוות בכל השנה. רשב"י כבר יגן עליו. אלא שכשרב"י ובנו יצאו מהמערה, הם שרפו כל מי שלא למד ועסק בדברים אחרים. לקח שנה עד שנחה דעתם שלא ניתן להחריב את העולם. איך הם היו מטפלים בכל מי שעלה לקבר?

אין לי ספק שיש מי שמרוויח הרבה כסף מכל התעמולה הזו של הקבר. אני כבר לא מדבר על כלי התקשורת והתחבורה המרוויחים הון תועפות. אבל גם כל מוכרי הח"י רוטל וצרכי המיסטיקה האחרים. מי יודע, אולי גם יש גלידת רשב"י וסטייק רשב"י.

קבר רשב"י הופך לאתר של שטיפת מוח, בצל מתח של קדושה ולאומיות. הרי גם החילונים בחג הזה. ולמה לא? זה סוג של אירוע שלא דורש שום מחויבות ושום אחריות. סתם חגיגה כמו המימונה. וגם ניתן גם לייחס לו את הלאומיות של כוחי ועוצם ידי של מרד בר כוכבא.

רשב"י מתהפך בקברו מידי שנה. גם בנו. שניהם היו בוודאי מעדיפים לחזור למערה. שם לפחות למדו. יום ולילה. זה היה כל עיסוקם. רק זה. שם, בבדידותם, לימדו אותנו סדרי עדיפויות. מרשב"י ובנו, אלה שבמערה, נלמד אולי מהי באמת יהדות נורמלית.

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

98
חברים תסתכלו בבקשה: יהודי שומר מצוות מעביר עלינו החברה החרדית ביקורת ואנחנו מבזים אותו. אנחנו החרדים לא יכולים לשמוע ביקורת? חרדי אמור להיות האדם הכי פתוח לביקורת הרי אתה מבין שאתה פה כדי לתקן את עצמך. היום אחרי האסון במירון אנחנו חייבים להסכים עם ע״וד דב הלברטל על דעתו על החגיגות במירון. נכון עלינו
למה כעסתם?
97
שמקשקש במקלדתו
המגיב הכואב
96
לגבי הלטאים מאז ומעולם הם פחות האמנו בצדקים וקבלה אבל רוב הציבור מאמין גדול ומי שמדליק זה אדמורים ורבנים את המדורות ומי אתה? רשע שאתה פוצה פה נגד עם ישראל ומקטרג (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי
95
צודק בכל מילה. עכשיו לך ללבוש שכפ"ץ. כי קנאי ישראל יסתערו כאן עוד מעט וינסו לזרוק עליך בוץ חיצים ובליסתראות על שהעזת להביע דעה אמיתית ושונה מהקו הרגיל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם
94
כנראה שעו"ד שלנו יושב ולומד כל היום "אשרך צדיק" מדבר בלי שכל אדם שלא יודע מה רוצה מעצמו כל היום יש לו תלונות פעם בחורי ישיבות פעם ישראל כל דבר רק מקטרג על עם ישראל אולי אם הוא היה עולה לרבי שמעון אולי היה משתנה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אדם פשוט
93
דווקא לגבי רשב"י לא שייך מיסטיקה,אלא האהבה הגדולה והמסירות נפש שלו לעם ישראל,זה הגורם לאהבה הגדולה והמיוחדת של עם ישראל אליו. ועוד טעות,ועוד איך שהיו גדולי ישראל שהקפידו לעלות למירון באופן קבוע,לדוגמא-מרן השולחן ערוך רבי יוסף קארו,פעמיים בשנה היה פוקד את ציונו של רשב"י למשך 10 ימים היו יושבים ועוסקי
משה
92
יופי של כתבה אמת לאמיתה של תורה השקפה טהורה
איש אינטלגנט
91
אף אחד לא הוסיף מצווה על מצוות התורה כולם יודעים שזה מנהג . אבל מנהגי ישראל הם לא דברים בטלים. זה מאד יפה לראות כחצי מיליון יהודים עם רבותיהם עולים לציון הרשב״י לחוג את יום הלולא מנהג עתיק שיש לו מקורות בפנימיות התורה ולידיעתך גם ליטאים מגיעים למירון . ליטאים תלמידי חכמים שעוסקים בפנימיות התור
בניטו
90
עם ישראל בני נביאים הם, והם מאמינים ומרגישים את האמת שמתגלה בספר הזוהר הקדוש, ולפיה יש ענין קדוש ונשגב בדיוק במה שאתה רואה, ואתה הכותב השפל מתפוצץ מפני שזה כבר מריח את הגאולה הקרובה שתבוא בקרוב וכנראה אתה מאד חושש מכל התקרבות שלה כפי שמופיע בקביעות במאמריך הבזויים... אבל בכלל לא נורא, כולנו מסתדרים
ה. תשבי
89
אני מאוד מסכים איתך הרב הלברטל שעדיף ללמוד מאשר לעלות לציון אך יש כאן שתי ענינים לא מבוטלים בעליה יש כאן חיפוש לצאת קצת מהמסגרת ועדיף שזה יהיה בשילוב של התעלות ולמקום רוחני נושא שני יש בעיני בעליה למירון יותר מכל מקום אחר סוג של מפגש וחיבור בין כל מיני חלקים וזרמים ביהדות שעל אף שביום יום היה יותר ט
דוד
88
רק חבל שהצורה מעוררת מדנים ושנאה אפשר לומר הכול בצורה יותר מכובדת
יולי
87
אדוני הנכבד לפני כתיבת שורות אלו אנא ממך לך תלמד קצת אודות רשב"י ובנו. ומה שכתבו האר"י הקדוש ואור החיים הקדוש על העליה למירון בלג בעומר ואז אולי גם אתה תעלה למירון קצת אחרת..... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב
86
שלא היית חי אז. היית בוודאי משכילו בינה. שידע, האר"י הקדוש, מה זה יהדות נורמלית, יהדות אמיתית של חוץ לארץ, של ליטא. יהדות נורמלית. של שטייגען בשתי מסכתות וחצי, נטישת כל שאר חלקי הפרד"ס וביטול כל מי שאינו חושב כמוך. יהדות אמיתית של חוץ לארץ, של ליטא. חבל. האר"י הקדוש, תלמידיו הקדושים וגדולי עולם אח
איינער
85
כבר כתבה שנייה שכבודו מדבר לעניין ומפתיע אותי. איפה עו"ד ומה עשית איתו?
מופתע
84
בלום פיך ! מי אתה שתפער פיך מול קדושי עולם, כמו ה"אור החיים" הקדוש, האר"י וגוריו ועוד גדולי עולם לדורותיהם, ו"יפתח בדורו כשמואל בדורו", גדולי ומאורי הדור האחרון. לא מפיך נלמד מהי "יהדות נורמלית". אתה האחרון שמותר לך לפתוח פיך ולהביע עמדה בנושא שהוא קודש הקדשים."בר יוחאי קדש הקדשים..." סגור פעור פיך.
מומו
83
וואו איך שאתה כותב לעניין, כל הכבוד. אין שם לא תורה ולא יראת שמים אבל יש שם המון פסטיבל וחגיגות. אבל עכשיו תלבוש מהר את השכפץ, כי האספסוף הולך להתנפל עליך, על כי העזת לגעת בעבודת האלילים שלהם ולחשוף את האמת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אסתר
82
פשטי אורייתא ולהוציא גללי הנהגות כאלה ובטח לא תבין מה ז״א כי מעולם לא קראת זהר נכון? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בה - מה
81
היי שוב הפרובוקטור פותח את הפה.... דברי הבלע שלך לא שוים תגובה ויחס רק גורמים להבין עד כמה מצבך גרוע מצפה לייחס בכל מחיר ובשביל זה אתה מוכן לכתוב כל פעם שטות אחרת והשמים זה הגבול לעומק של השטויות שלך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי
80
רשבי" אם אתה לא יודע ציווה ביום הזה לשמוח כי ביום הזה הפסיקו למות תלמידי רבי עקיבא אבל אתה שכותב את הכתבה כסיל ועם הארץ וחושב כמו חילוני אז אתה כותב מתהפכים בקבר תיזהר שרשבי לא יקפיד עלייך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יריב חיים
79
תקרא קצת בזוהר באידרא זוטא על הילולת רבי שמעון. עפר לפיך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Avi
78
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודיה
77
דב המתוק!!! מי שלא היה לא יבין... אתה חי בעולם כל כך רחוק... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רשב"י
76
צודק
צודק
75
ואז תבין שהגלידות וכו' לא קשורים לענין רק אתה זה שבחרת להצמד לגשמיות ולא לרוחניות.
יהודי
74
כל מילה בסלע
יוסי
בד"כ אני מסכים איתו אבל הפעם אני לא יכול להסכים איתו קודם כל עצם המנהג לעלות למירון מובא בשם האר"י הקדוש ואחריו עשרות מגדולי הדורות שעלו למירון בלג בעומר. שנית, אי אפשר לזלזל בשמחה והתרוממות הרוח בקדושה שמרגישים במירון בלג בעומר. שמחה בל יתואר. שמחה טהורה ואמיתית. ואין אני בא לומר שאין מרעין בישין
שמואל
73
אני מוכן לחתום שהליצן הלברטל אינו יהודי
אבי1
72
דברי טעם.
yossi10
71
אם תלך להרב אמנון יצחק שליט"א הוא ילמד אותך למה הוא צודק ואתה טועה. חס ושלום לדבר נגד מירון זה חשוב מאוד מאוד. שתזכה לראות את האור בזכות רבי שמעון בר יוחאי זכרונו לברכה והאדמור מגור שליט"א והרב אמנון יצחק שליט"א (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מזי אוחנה
70
כוכבא, דווקא רבי עקיבא ותלמידו רבי שמעון היו מאד לאומיים, התגרו ברומאים וקיוו להעיף אותם מא"י
אשר
69
אז אתה בבעיה קשה... לפעמים יש תחושה שאתה צודק בבסיס הרעיון של הכתבה שלך. אבל אז אתה מקצין ומקצין ומקצין שכולם יורקים בך
מיקה
68
הלברטל הכופר, היו מאות צדיקים שהקפידו לעלות למירון, כנראה שאתה לא יודע
ירא ה'
67
עד שאתה תמהה מה לרבי שמעון וליהדות - תמה על עצמך, אדון הלברטל, מה לך וליהדות? השנתיים שנדמה לך כי היית 'מקורב' לרב אלישיב זצ"ל עדיין לא הפכו אותך לדובר שלו ובוודאי לא לדוברה של היהדות החרדית או של היהדות בכלל.
אלישיב
66
אור החיים הקדוש, שהיה מטפס על ידיו ורגליו כדי להגיע לציון רשב"י, לא מספיק בשבילך? או שאולי הוא לא נחשב בעניך, היות והוא לא מזרם הליטאים, אלא ממרוקו.. מה שבטוח, שרשב"י ובנו לא היו עסוקים כמוך כל היום בלמצוא דופי בעמ"י ולפסול כל יהודי שנפשו משתוקקת להתקרב לאמת (גם אם הוא טועה), ויתכן מאד אילו היית מו
יהודי
65
יודעים כי אם יתפללו לה', ה' לא יענה להם בגלל חטאיהם, כי הם מגלים פנים בתורה ואת כל היישרה יעקשו, לכן פונים לידידיהם המתים של ה', אולי הם ייענו להם.
דן סגל
64
מאמר מטופש של מי שמסתכל דרך חור המנעול ולא מצליח לראות את הגל האדיר של תשובה למלך מלכי המלכים שעלי ה לציון הרשבי היא חלק ממנו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתן
63
הולכים כיון שלא מסוגלים ללמוד אפילו משנה אחת
aaa
62
את כל האמור לעיל, הלברטל, כותב לך יהודי שלא היה בל''ג בעומר במירון עשרים וכמה שנים. ואני גר בארץ.
ליטאי צונן
61
למרבה הפלא...
יהודי
ואני דווקא מסכים איתו בשאר נושאים. אבל הפעם ברור שהוא לא צודק. זה נכון שאצל הליטאים לא עלו בלג בעומר למירון אבל זה נכון באותה מידה שאצל החסידים נהגו כן לעלות ומנהג זה יסודתו בהררי קודש מהאר"י הקדוש.
יהודי
60
אמת ויציב הלוואי שזה ישפיע . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי
59
סוף סוף קם מישהו "נורמלי" בדור ה"עכור" הזה... לא מבין מדוע מי שיכול לא עוצר את "הסחף"...
אחד שיודע
58
No one is in the grave....do think that the deads care about their bones (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Ha ha
57
כל פעם אני בהלם מוחלט איך שוב ושוב מחדש אתה בוחר לראות את הרע. מאחלת לך כמו בכל הפעמים הקודמות שהגבתי לדברים הנוראים שאתה כותב(שאגב..אני לעולם לא מגיבה לשום כתבה בשום מקום.גם לדברים שמאוד מקוממים אותי.אבל יש בי איזה ניצוץ תקווה שאולי..בכל זאת יש לנו ה' רחמן..ואולי יפנו אותך לכאן לקרוא את זה.) אם כן
אוי אוי אוי
56
תפסיק לכתוב שטויות ולבלבל את השכל יש גבול לשטויות שאתה כותב. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף
55
לידיעתך, המהרח"ו בשער הכוונות מספר שרבנו האר"י נהג לעלות למרון בל"ג לעומר והיה רוקד שם, האור החיים הקדוש עלה למירון וגם הבן איש חי שהגיע לארץ בשנת תרכ"ט עלה למירון והתקבל שם בשירים וריקודים ושר בעצמו את הפיוט שחיבר ואמרתם כה לחי וכו' ורקד שם, וכבר רבנו עובדיה מברטנורה לפני י
כדי לך להכנס ולקרוא
54
נו מה זה יעזור לך ?
יהודה
53
אפילו שאני לא מהנסעים ומעולם לא נסעתי בלג בעומר עדיין נראה לי מיותר לחלוטין. בדורינו טוב שמוצאים חיבור ליהדות ולצדיקים ואם זאת הדרך אז הדרבה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני
52
לבטל את כל ההילולה , וכל השנור ,אין ליום זה מקורות בהלכה, יום של אמירת תחנון , לבטל המדורות שגורם נזק רב לקשישים וחולים בדרכי הנשימה.
מיכאל
51
בדרך כלל אני איתך, אבל עכשיו... דעה של מתל"צ אשכנזי שמרגיש טוב עם עצמו..
איש
50
זה שאתה חולה תשומת לב הבנו!אבל לא על חשבון אמונה יהודית פשוטה!!!מה מציק לך בחיים אני יעזור לך רק תגיד... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי
49
צדיקים במותם קרויים חיים, ורשב"י בעל ספר הזוהר הוא אבי תורת הסוד שהביא אור עצום לעולם. בהילולה שלו נוכחותו גוברת ובאים לכבד אותו, לשמוח בו ולהתבשם באורו המופלא עם המוני ישראל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ערן
48
כזו כתבה מתאימה רק לליטאי חסר שייכות לגמרי'
...
47
האר''י? אולי..
יוסי
46
מכוער ומגעיל---בצורה מכוונת על ידי הממשל ----אתה לא מבין את זה הרברטל?????----כבר יותר מ-70 שנה שהם עושים הכל כדי לכער בעינינו את הדת וכל מה שקשור אליה......ידוע ונראה לעין החכמים והמשכילים.......זאת מגמתם זהו רצונם-כדי לעקור ולהמשיך ולעקור את הדת.....................
ש
45
דברי הבל וריק
אבי
44
מסתבר שהלברטל כל כך מתגעגע לימים וליהדות באירופה אז כבודו מוזמן לחזור לשם ולהקים קהילה כרצונו במקום לצאת על כל דבר שקורה כאן בארץ הקודש... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רועי
43
אבל אל תשכח שיש יותר אחוזים במגזר החרדי ובניהם החסידים והאדמוריהם והציבור הספרדי ומקובליהם שלא חושבים כמוך אז בבקשה לפני כל כתבה תכתוב "אני חושב וזהו דעתי האישית בלבד" . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ענייני
42
יש לשמוע את שיעורו של הרב הגאון בן ציון מוצפי על לג' בעומר ולהיווכח שכל המאמר הזה הוא היפך גמור של דעת תורה, חבל מאד שנותנים במה כזאת גדולה בעניינים רוחניים למי שהוא לא מתאים לכך.
דוד משה
41
ברור לכל שמקור המנהג לעשות חגיגות על קברים שורשו במנהג ה"זיארה" הערבי וכמנהג הדרוזים בקבר נבי שועייב, ונכנס לעם ישראל דרך המסתערבים בתקופה קדומה (הרבה לפני המקובלים), ואין לו שום בסיס במקורותינו.
זבולון
40
הזויי ועצוב כאחד שכל אחד שכואב לא הבטן נותן חוות דעת על מנהגי קודש של עם ישראל.... גם אם לא טוב לך תשמור את זה בבטן שלך .... ולגבי החסידות רואים בחוש "יפוצו מעיינותך חוצה" עשרות אלפי ליטאים מגיעים .... טעים זה שאתה בכלל כותב על זה זאת ההכוחה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מצחיק
39
היו באים להשתתף במחאות האדירות נגד גזירת הגיוס והשמד הגזירה הייתה מתפגגת אבל אנשים קרירים ויותר חשוב להם קברים מלשמור על עיקרי הדת וההשקפה הטהורה
הפלס
38
נראה אותך מר הלברטל, סליחה עורך דין הלברטל ! מדבר על ההזויים מחב"ד שמפיצים את "המשיח" המת כאילו הוא חי יותר מרבי שמעון, ועוד ליד ציונו של רבי שמעון. זה מה שקורה לעורך דין שהמבט הוא מצודד לכיוון אחד בלבד. יש תועלת בכל דבר אלא שלא צריך להגזים.
יוסי
37
דעתו של רשבי נתקררה לאחר שיצא מן המערה וראה יהודי רץ עם הדסים בידו לכבוד שבת. אפילו לא מנהג. רק חיבוב מצווה. והלא אתה מודה שעליה לקבר מנהג. אלא שמנהג זה גורם לך לקטרג במקום לסנגר. אז אולי תמצא לך אעזו מערה ותחזור בעוד שנה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בן ציןן
36
אתה צודק, העליה למירון גם אם היה תמיד קיים, זה לא היה בסדר גודל כזה, זה היה נהוג רק ליחידי סגולה וכד' . אבל בעידן שהיהדות הפכה לאמצעי שליטה ובצע כסף בידי הגדולים ושולחיהם, ודרך הלימוד של הראשונים, התחלף בדברי חידודין של אנשים החכמים בעיניהם, שאבדו את המטרה של אסוקי שמעתתא אליבא דהלכתה. וגם אותם ש
אריק
35
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ברוך
34
בעצם דייקת כשאמרת שלפחות לא הליטאיים... ישנה מסורת של עלייה שמובאת בשער הכוונות על הארי הקדוש ומאז החסידויות והאור החיים הקדוש וכו' אין לך זכות לטעון עליהם ביטול תורה. נכון אנו לא פועלים כמוהם אבל בטח שלא לומדים כמותם. אין לך פטרונות על היהדות ו... כן הליטאיים הופכים להכלאה של חסידים עם פשט בקצייעס.
הרב דב כנס בבקש
33
שתדבר ותוכיח שזה נכון....
חרדי שפוי
32
גם יש כמה אלמנטים צודקים במה שכתבת, צריך מידה גדושה של אופי פרובוקטיבי לכתוב טור כזה בל''ג בעומר. ולמה.? כי מירון זה לא עוד קבר. מירון נחשב מקום תפילה השני בחשיבותו בארץ. לפחות כמו קבר רחל. המנהג להילולה רבתי שם בל''ג בעומר היא מנהג קדמון לפחות מזמן האר''י הקדוש שעסק בזה כלח שנה זמן רב. גם בעל ה''
ליטאי צונן
31
אל תגלה ברבים את קלונה של יהדות ליטא שיבשה מכל זיקה לפנימיות התורה . לא לחינם רב מוחלט של בני התורה בדורנו הם צאצאים של חסידים ששרדו את ההשכלה בכח פנימיות התורה.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליהו 2
30
שהיה עולה בל"ג בעומר עם בנו לרשב"י, ומה תאמר על זה כבוד העו"ד???? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל
29
דברים נכוחים. שאנחנו לא מעיזים לומר, אבל טוב שיש את הלברטל שלא נרתע משום דבר... משום מה נשתרשה אמונה כאילו זה מנהג ירושלים, וכאילו כל ירושלים היתה עולה למירון בל"ג בעומר... בסופו של דבר בציבור הפרושים בירושלים (שככל שנתקדם לעבר שנים קדמוניות, הם היו הרוב בירושלים), לא היה ל"ג בעומר כלום מעבר ליומא ד
יהודי זקן
28
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שוש
27
תקראו מה האריז"ל כותב על הילולת הרשב"י במירון, מה מתאר האור החיים הקודש את איך זחל למעלה על ארבע... לא כל דבר קדוש הוא סתם דבר של שטות כפי שנוהג לכתוב הכותב המהולל, נכון צריך לשפר, צריך לעשות סדר אבל קשה"י לא מתהפך בקברו ושמח עם העולים והרוקדים ופועל להם ישועות. וכמאמר הגדה של פסח אף אתה הכהה את שינ
רבי שמעון
26
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חני nyc
25
אל תיסע למירון תכתוב כתבות נגד כל דבר שבקדושה יותר טוב ובזמנך הפנוי תאסוף גוקים או תפוצץ חצקונים
hvush
24
השתלטות ברסלבית על המיינסטרים העדרי החרדי שדעת ותבונה מעולם לא היו ממאפייניו...מדורת שבט למילוי הריקנות..
סם
23
האור החיים הברטנורא וכלל מקובלי צפת עלו.תלמד קצת הסטוריה.בכל מקרה אתה צודק שעדיף ללמוד מאשר לעלות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בורות
22
הליטאי לומד תורה להיות גדול דור מעריץ את השיכלות ועבד לציונים (בדומה להשכלה שמודדים לפי הציונים ) החסידי לומד תורה כדי להתקרב לבורא הוא מבין שבדורנו הסיכוי להגיע לדרגות גבוהות מהמקום שהוא בא הוא כמעט בלתי אפשרי לכן הוא מדבק בצדיקים שהגיעו לשלמות כזו... ולכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם
אתה כותב: "הוא מבין שבדורנו הסיכוי להגיע לדרגות גבוהות מהמקום שהוא בא הוא כמעט בלתי אפשרי לכן הוא מדבק בצדיקים שהגיעו לשלמות כזו..." סוף ציטוט. האמת היא, שהחסיד הממוצע היום, מידבק בצאצאיהם של אנשי השלמות שאתה מדבר עליה. וכידוע, שלמות צריך להשיג, היא לא עוברת בירושה. אם לא היו מכבים אותו עם אמירות מצ
גוי צדיק
21
הדברים נכונים וידועים אמנם זה לא המקום לכתבם...
א
20
לא חגגו לו חלק'ה לכן הוא מוציא את התיסכול
ר
19
אני לא הייתי שולל חלילה את המנהג הקדום לפקוד הציון בל"ג בעומר,אבל במתכונתו הנוכחית,יש הרבה מן האמת והצדק בדברי הכותב. יחד עם זאת ידוע על אור החיים הקדוש שהיה פוקד הציון בדחילו וברחימו והיה יורד מהחמור ומטפס על ארבע אל הציון ומתוך התרגשות רבה ועוד צדיקים שפקדו המקום מתוך יראת כבוד ופחד מקדושת המקום ו
צביקה
18
אולייי,,,,,, תגובה עיניינית במקרה דנן מיותרת ולא תעזור, הלברטל זה מקרה אבוד של אדם ממורמר שהפך את עצמו למבקר המדינה העם והעולם. בכל מקרה אני באמת מברך אותך ברפואה שלמה בזכות רשב"י, נא להתפלל דב בן הניה לרפוא"ש במהרה.
9090
17
בושה למדינה ולמשטרה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חזקאתי
16
ישראל היה אומר הפוך ממך.. רבש"ע ראה את עמך ישראל, נוסעים שעות ע"ג שעות בדרך לא דרך, בעומס ובחום, אנשים נשים וטף. והכול לא לכבודם ולא לכבוד בית אביהם אלא להשתטח על ציונו של אדונינו בר יוחאי לכבודו של אותו התנא, ולבקש רחמים מלפניך בזכות "האיש מרעיש הארץ מרגיז ממלכות"!
יהודי
15
אני חולק עליך אדון הלברטל צריך להפריד בין אילו המנצלים..... לאילו הבאים להתפלל רוב ככל האנשים שבאים הם אך ורק להתפלל וד"ל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבאל'ה
אדם מסוכן לתורה וליהדות, מחרחר ריב ומדון תקיאו אותו מהאתר שלכם!!!
ינקי
14
כל מי שמגיב לדברי הבלע, משרת את העו"ד הנכבד...פשוט תפסיקו להגיב והוא יעלם, תנסו...
שמיל
13
לאחד מעיקרי היהדות. נכון, מדובר במנהג קדוש עוד מימי האר"י, נכון, כדאי הוא רבי שמעון... ויהיו מהעולים מירונה שיגידו שהתפילה והאווירה שם פותחים את הלב או אפילו מחוללים ישועות. אבל מכאן ועד לרמיסת ערכים ואיבוד פרופורציות הדרך רחוקה. וטוב שיש מי שמעז לומר זאת.
נכון!
12
יעיט
כידוע.
11
במקום לפלרטט באתרים כל היום שב תלמד. פשוט תשב ותלמד ואז תטיף על לימוד. חולי ליטאי של עיתונאים ועסקנים שכמעט לא לומדים מילה ומרגישים נושאי דגל התורה
מנחם
10
של רשב"י להיפקד בדבר ישועה ורחמים. רוב ככל גדולי ישראל היו בעד העליה, זה שהליטאים שונים, לא מחייב ולא אמור לחייב את כלל הציבור ואת הציבור החרדי לגווניו.
ספרדי
9
שאדם שמזהה עצמו עם הציבור הליטאי ,יכתוב על הילולא דבר יוחאי שקול כמעט לנטורי קרתא שיכתוב על יום העצמאות... והרי האריזל נהג לעלות למירון ...טוב הוא לא היה מגדולי ישראל הליטאים... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליהו
8
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
התעלת על עצמך, חולרע
7
יעויין בעטרת זקנים לתלמיד הב"ח, בשו"ע או"ח סי' תצג. לגבי עצם העליה ההמונית והשמחה והירוקים וכו' יעויין בקובץ ישורון טו עמ' תתע"א מכת"י רבינו החיד"א. אין ויכוח שהוא קצת יותר גדול מ"הגדולים הליטאים" עליהם מדבר העו"ד. לגבי עובדות, הרב מבריסק נהג לפקוד את קבר רשב"י לעיתים, ותלמידו הגאון הגדול רבי חיים
ישראל
6
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סמי
לצערי הגימטריא לא נכונה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנונימי
5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני
4
לפי דעתי רובנו חושבים שאתה הוא זה שצריך לצאת ממערת הבורות התורנית והמסורתית. לך תשאל את הארי ז"ל החי אולי הוא יצליח להסביר למוח המת שלך למה מגיעים למירון . ל"ג שמח
אורית
3
הבן אדם הזה ניזון מתשומת לב ופרובקציות ברגע שנתעלם ממנו מבטיח לכם שהליהוגים שלו יפסקו בואו כולם נתעלם כמו ילדים גדולים...
דוד
2
אולי בחלק מן הדברים אדוני צודק ואני מסכים עימו בקשר להילולא אך מדוע אדוני מכניס את עניין המימונה וכי זו מיסטיקה אולי אין לך מושג כי אתה שייך יותר לאוכלי הגפילטע פיש אילו היית נולד וגר במרוקו לא היית מתבטא כך עיניך הרואות את מחצית האשכנזים רצים במימונה אצל המרוקאים ונעשים "חברים" רק כדי לטעום כזית מ
אבי
1
בוידאו ניתן להבחין שיש שם דוחס, בחורים ובחורות... האם לשם כך יש מצוה ללכת לרבי שמעון??? איני יודע אם הלברטל צודק אבל מה שבטוח שקידשנו ערכים אחרים, ערכים שנהיו חלק מהחרדיות ולא מהיהדות. יש אצלנו הרבה מאוד טעויות. הטפל נהיה עיקר והעיקר נהיה טפל.
ה' יעזור

אולי גם יעניין אותך:

עוד בחדשות חרדים: