4 לפנות בוקר מתחת לבית הגראי"ל

כבר ב-4 לפנות בוקר התייצבה קבוצת אברכים מאשדוד בבית הגראי"ל. על הפרק: מינוי היורש לגאון ר´ פנחס שרייבר זצ"ל. ומה הכריע הגראי"ל? (חרדים)

דוד כהן | כיכר השבת |

עוד טרם נתקררה לה גופתו הקדושה של הרב פנחס שרייבר ונושא ירושת רבנות באשדוד כבר מסעיר את ציבור מעריציו בקהילה באשדוד, כמו גם את מעריצי בניו. כל הפרטים נכון לרגעים אלו.

כידוע הקהילה הליטאית באשדוד מפולגת תחת שני הרבנים, הר"פ שרייבר אשר כיהן כגאב"ד בעיר, והרדו"צ קרלינשטין המכהן כראש ישיבת גרודנא בעיר.

אמש בשעת לילה כאשר נודע סופית על פטירתו של הר"פ שרייבר החלו דיונים קדחתניים בקהילה למנות תחתיו רב אחר, בטרם יאבד הסטטוס- קוו העדין השורר בעיר, ותחזור לה המחלוקת המרה שהייתה נחלתה בעבר.

כבר שעה וחצי קודם הנץ החמה, התייצבה לה קבוצת אברכים מבני הקהילה באשדוד, בשערי ביתו של מרן הגראי"ל שטינמן, לידע את אשר יעשו והדרך אשר ילכו בה במצווה הקשה מכל, הלא היא 'עשה לך רב'. האברכים שידעו כי הגראי"ל ער החל משעה 3 ולומד מחברותא עם אחד מנכדיו, בקשו להקדים ולידון עימו בעניין הדחוף.

אלא שבני ביתו של הגראי"ל ביקשו מהם שלא יגלו למרן עד אחר התפילה את החדשות המרות, למען יוכל להמשיך בלימודו הקבוע קודם שחרית ברוגע. ואכן תיכף ומיד אחר התפילה ניגשו אצלו האברכים ושחו לפניו את החדשות המרות.

מרן פרש ידיו בכאב וזעק 'ברוך דיין האמת' והחל לספר בשבחו ספורים שונים על גדולתו של הנפטר בתורה והנהגה, לאחר דקות ארוכות משהתעשת מאבלו נתפנה לדון בבעיית ההנהגה: "הן מצינו בבנות צלפחד שכולם היו שוות בצדקותן ומה הייתה פשרת הירושה, ע"פ סדר לידתן, אותו דבר כאן בסוגיה שלפנינו.

כל בניו של הר"פ שרייבר גדולים ומתאימים לרבנות, ומה שנצרך לעשות זה לעבור אחד אחד מהגדול ועד הקטן ומי מהם שיסכים לקחת עליו את עול הרבנות זכה לו חלקו".

בני הקהילה האשדודית ששו ושמחו בהכרעתו של מרן ויצאו לאתר את בניו.

בשעה 8.30 התקבצו בביתו של מרן כל בניו הגדולים של הר"פ שריבר להזמינו להספיד בהלוויה ולשמוע ממנו אי אלו הנחיות להמשך דרכם, השיחה התנהלה בדלתים סגורות אולם המשך ההשתלשלויות יורה על תוכן השיחה.

אלא שבזה לא נסתיימה הדרמה. לפני שעה קלה אצו במעלה גרם המדרגות בואכה חזו"א 5 קבוצה מיוזעת מאברכי שכונת קריית הרצוג ובפיהם טרוניה: אך לפני כשנה מינה עליהם הגראי"ל עצמו את הרב בונים שרייבר [בנו של הר"פ ז"ל] לרב קהילתם, והנה עתה נשמע הקול מהדרום באשר הרב בונים הולך להתמנות לרב באשדוד... ולא זו בלבד אלא ששמעו ש"בתנאי קודם למעשה" התנו עימו בני הקהילה האשדודית שיתחייב לעקור מקום מגוריו אל העיר הדרומית, והאיך ינטשם רבם לאנחות.

כך או כך, בהמשך היום נקבע, כי הבן ר' בונים שליט"א, הוא יהיה ממשיכו של אביו זצ"ל כגאב"ד אשדוד. וכך כבר הכריז הגר"א כהנמן נשיא ישיבת פוניבז' בהלוויה, על דעתם של כל גדולי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר