הרבנים מול השופטים

היום בבית המשפט: קותי דרשוביץ נגד הגר"מ גרוס

ערכאות רבניות: ערעור קותי דרשוביץ - לשעבר מנכ"ל שארית ישראל, כנגד פסק הגר"מ גרוס והגר"צ פרידמן מגיע לבית-המשפט. את עבודתו במערכת הכשרות סיים דרשוביץ באופן צורם, לאחר שפוטר. הוא מצידו, הגיש תביעת פיצויים ודרש לקבל כפיצוי עשרות אלפי שקלים בגין פיטוריו. ומה יקרה בבית-המשפט? (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |

הסכר נפרץ מסתבר - כבר ממזמן. אחרי הדיון היום בבית המשפט, בתביעתו של צבי ביאליסטוצקי כנגד דייני בית הדין של הגר"נ קרליץ, מגיע כעת גם תורו של הגר"מ גרוס להופיע בבית המשפט.

אלא שהפעם - לשם שינוי, הצד שכנגד אינו קבלן ואיש עסקים, אלא איש מבשרם של הנתבעים, מי שהיה עד לפני כמה שנים, מנכ"ל מערכת הכשרות עליה אמון היה הציבור הליטאי.

המדובר בלא אחר מאשר יקותיאל (קותי) דרשוביץ, מי שכיהן עד לפני כמה שנים כמנכ"ל מערכת הכשרות 'שארית ישראל'.

את עבודתו במערכת הכשרות סיים דרשוביץ באופן צורם, לאחר שפוטר ממנה. הוא מצידו, הגיש תביעת פיצויים ודרש לקבל כפיצוי עשרות אלפי שקלים בגין פיטוריו.

בעקבות תביעתו, הוסכם - בחתימת הצדדים על בוררות, אשר תידון אצל הגאון ר' מרדכי גרוס שליט"א, יחד עם הגאון ר' צבי פרידמן שליט"א.

במשך זמן מה התנהלו הדיונים בנושא, כאשר בסופו של דבר, קבעו הבוררים כי הצדק עם הנתבעים, וכי דרשוביץ אינו זכאי לפיצויים.

אלא שמעבר לכך קבעו הבוררים, כי אין די בשלילת הפיצויים, גם חובותיה של שארית ישראל חלים על קותי דרשוביץ. עניין שלטענת דרשוביץ כלל לא נחתם לגביו הסכם בוררות.

בשלב הבא הלכה 'שארית ישראל' לאשרר את ההסכם הבוררות בבית המשפט, בכדי לקבל עליו תוקף חוקי. אלא שכאן הגיש דרשוביץ התנגדות וערער על פסק הדין של הבוררים.

לטענתו, מעבר לעובדה כי לגבי חלק מהפסק המדובר כלל לא נחתם הסכם הבוררות, וכי גם לגבי מה שכן נחתם היה המדובר בחתימה שנכפתה עליו בעל כורחו, הרי ששני הבוררים הינם חברי הנהלה של הצד השני - היינו 'שארית ישראל', ואיך יכולים "נוגעים בדבר" שכאלו להיות בוררים אוביקטיבים.

לטענת מקורבי דרשוביץ, נתמך ערעורו זה על ידי הגר"ח קנייבסקי שליט"א, שאף אמר לו היום לאחר שעיין במסמכים המוכיחים את טענותיו, "אל תבטל את הדיון מחר, הצדק יצא לאור".

מה צפוי מחר בדיון? בשני הצדדים בטוחים במאה אחוזים בצדקת טענותיהם, ומדווחים הערב כי "מחר בית המשפט יזרוק את הצד השני מכל המדרגות".

ואחרי כתבה מלאת כשרות שכזו, אי אפשר שלא לסיים בברכת "יאכלו ענווים וישבעו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר