במטבח המשפחה החרדית

אצבע הילדה נתקעה בתוך המיקסר - ונקטעה

בבית החולים ינסו להציל את אצבעה של ילדה חרדית בת 10 שנלכדה בשעות הערב בתוך מיקסר במטבח ביתה בירושלים; סיכויים לא גבוהים להצלחת ההליך הרפואי המסובך (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Maya Levin / Flash 90)

ילדה בת 10 נפצעה בידה במהלך עבודתה עם מיקסר חשמלי במטבח ביתה בשכונה חרדית ירושלים. מתנדבי רפואת חירום של איחוד הצלה סניף ירושלים העניקו לה סיוע רפואי ראשוני, וצוותי כיבוי הגיעו למקום כדי לחלץ את האצבע שנלכדה במיקסר.

לפני שעה קלה, הוזעקו לוחמי האש מתחנה אזורית ירושלים לרחוב המ"ג בשכונת רוממה, בעקבות קריאה על ילדה כבת 9 שידה נלכדה במכשיר לעיבוד מזון, "בלנדר".

צוות החילוץ הבחין בילדה שידה לכודה במכשיר והיא סובלת מכאבים עזים. לוחמי האש החלו מיד בפעילות חילוץ עדינה וכירורגית, בכדי למנוע ככל הניתן את הכאבים לילדה ולהפחית את הנזק שנגרם לידה של הילדה.

לאחר זמן קצר, חילצו אנשי הצוות את ידה של הילדה מהבלנדר, והיא הועברה לטיפול רפואי בבית החולים כשהיא במצב קל.

רס"ל אבירם כהן, מפקד הצוות שחילץ את ידה של הילדה ממכשיר הבלנדר, מספר: "הוזעקנו לבית ברחוב המ"ג כדי לחלץ יד של ילדה שנלכדה במכשיר בלנדר. לדברי הורי הילדה, הילדה ניסתה להוציא חתיכת מזון מלהב המכשיר, תוך כדי שהוא מחובר לחשמל. במהלך הניסיון להוציא את המזון, נלחץ המכשיר בטעות והחל לפעול ובכך נלכדה יד הילדה במכשיר הבלנדר".

"הילדה סבלה מכאבים עזים וכדי להקל עליה ככל הניתן, ביצענו חיתוך זהיר מאוד של להב הבלנדר אשר נכרך סביב אצבעותיה, ולאחר זמן קצר חילצנו אותה והיא הועברה לטיפול רפואי בבית החולים כשהיא במצב רפואי קל".

נתי אוסטרי, חובש רפואת חירום של איחוד הצלה, מתאר: "כשהגעתי לזירה באופנוע החירום של איחוד הצלה, האצבע של הילדה הייתה עדיין לכודה במיקסר. ביקשתי ממוקד איחוד הצלה להזניק למקום צוותי כיבוי שהגיעו וחילצו את האצבע. לאחר טיפול וחבישה ראשונית הילדה נסעה עם הוריה לבית חולים שם ינסו הרופאים לנסות להציל ולאחות את האצבע".

באגף דוברות והסברה של איחוד הצלה ממליצים וקוראים לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות בעת הבישולים והעבודה במטבח לקראת שבת, בפרט כשעובדים עם כלים חדים שעלולים לגרום לפציעות ולקטיעת איברים. זהירות ונקיטה בכללי הבטיחות צפויים למנוע אסונות מיותרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר