"אני בלגניסטית"

פשיטת רשות המסים בבני ברק: אלו "תירוצי" הפאניות

יממה לאחר הפרסום ב'כיכר השבת' שהרעיד את ענף הפאות, רשות המסים מפרסמת את דבר הפשיטה ומציגה את שלל התירוצים של הפאניות שנתפסו: "אני בלגניסטית באופי" (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

יממה לאחר הפרסום ב'כיכר השבת' על הסערה בענף הפאות בבני ברק לאחר פשיטה של רשות המסים על עשרות בעלי עסק למכירת פאות בבני ברק. הבוקר (שלישי) ברשות המסים מאשרים את דבר הפשיטה ומציגים את שלל העדויות והתירוצים של הפאניות שהעלימו מס בהיקפים גדולים.

כפי שדווח ב'כיכר השבת' בסוף השבוע שעבר נערכה פשיטה מקיפה בעיר בני ברק על עשרות בתים וחנויות בהם מתנהל עסק למכירת פאות. הפשיטה שהייתה מתוכננת לפרטי פרטים הובילה למעצרים ומעקבים צמודים אחר הנעשה בענף ועסקי הפאנות נכנסו לסחרחורת.

חשיפת 'כיכר השבת' הובילה לסערה של ממש בענף. פאניות חרדיות המתגוררות בערים ירושלים, מודיעין עילית ואלעד פנו ל'כיכר השבת' על מנת לבדוק האם הפשיטה המדוברת באזור גוש דן צפויה להוביל לבדיקה מקיפה באזורים נוספים.

מרבית עסקי הפאות מנהלים את המכירות מהבתים ומגלגלים מיליוני שקלים בשנה. מעטות הן הפאניות שעובדות מחוץ לבית מה שהעלה את חשדם של בכירי רשות המסים להעלמת כספים וגלגול כסף שחור.

על פי עדות רשות המסים, במהלך הפשיטה בבית עסק לפאות נמצא כי בעלת העסק לא רשמה הכנסות בסך של 59,250 שקלים עבור הזמנת פאות. התשובה שניפקה לחוקרים הייתה: "אני בלגניסטית באופי שלי...".

מבדיקת פנקס הצעות מחיר בבית ממכר פאות אחר, נמצאה הזמנה עליה שולמו סך 5,500 שקלים בצ'קים, אשר בגינם לא הוצאה קבלה או חשבונית כנדרש. שובתה של בעלת החנות הייתה: "כנראה שכחתי לרשום...".

אצל בעלת חנות לפאות נוספת שתושאלה נמצאו סכומי מכירות בסך של 110,280 שקלים שלא נרשמו בספרים. תשובתה הייתה: "אני בדרך כלל רושמת...", הפאנית נלקחה לחקירה שעדיין ממשיכה.

הפשיטה בסוף השבוע התמקדה בערים בני ברק, רמת גן וגבעתיים. בסה"כ פשטו החוקרים על 185 בתי עסק, מהן עלה כי בקרב 27 מבין העסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין.

מלבד זאת פשטו ברשות המסים על בעלי עסק נוספים. כך למשל בעסק למזוזות נצפה מנהל החנות, בין היתר, מקבל 2500 שקלים במזומן שלא נרשמו בספרי העסק, תשובתו לפשר הדברים הייתה: "כנראה היו אנשים ושכחתי לרשום".

מרשות המסים נמסר: "פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר