עתירה לבג"ץ: למנוע קיום הבחירות לרבנות אשדוד

החשש התממש: הבוקר הגישו כמה עותרים בקשה לבית-המשפט העליון לצו ביניים למניעת קיום הבחירות לרבנות העיר.

יוסי וייס | כיכר השבת |
הרב חיים פינטו. צילום ארכיון

החשש התממש: הבוקר הגישו כמה עותרים בקשה לבית-המשפט העליון לצו ביניים למניעת קיום הבחירות לרבנות אשדוד. העותרים, יוסף ועקנין ומור יוסף טוענים כי ההודעה על מועד הבחירות התפרסמה מאוחר מדי.

לדבריהם, החוק קובע כי יש להודיע על המועד 14 יום לפחות טרם הבחירות. "במקרה הזה, נודע על מועד הבחירות לרבנות אשדוד חמישה ימים בלבד טרם שהם מתקיימים".

אתמול דווח ב"כיכר השבת" כי לרבה של אשדוד צפוי להיבחר הערב, כמעט פה אחד, הרה"ג רבי חיים פינטו שליט"א.

הרב חיים פינטו, המכהן עד כה כרבה של העיר קרית מלאכי, סירב תחילה לעזוב את צאן עדתו בקרית מלאכי - שם הוא מכהן כרב מזה שני עשורים. גם ראש עיריית קרית מלאכי מוטי מלכא ניסה להיאבק כנגד עזיבתו של הרב פינטו את העיר, ואף נפגש עימו ועם רעייתו מספר רב של פעמים לצורך כך.

אלא שמנגד, הלחצים הרבים שהופעלו על הרב חיים פינטו, ביניהם של בנו - הרב יאשיהו פינטו, יחד עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ופעילים נוספים בעיר אשדוד, עשו את שלהם. בסופו של דבר העביר הרב פינטו את כתובתו לאשדוד וניאות להציג את מועמדותו לתפקיד.

הגוף הבוחר באשדוד, זה שיכריע מחר בשאלת זהותו של רב העיר, מורכב מ-48 נציגים, מהם 24 נציגי ציבור ו-24 נציגי בתי כנסת.

היום תיפתח הקלפי המיוחדת שתוצב באולם מועצת העיר. החל מן השעה 5 אחר הצהרים ועד לשעה 8 יוכלו הנציגים להצביע. בתום 3 השעות יסתיים הליך ההצבעה, כאשר זמן קצר לאחר מכן יסיימו חברי ועדת הבחירות את ספירת הקלפי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר